{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Lammeskindssaddel hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg kunne rigtig godt tænke mig en lammeskindssaddel, eller en bomløs i det hele taget, dog helst lammeskind!
Men det SKAL være med bøjler!
Har i nogle gode steder, evt på nettet, er der nogle i val anbefale, og nogle i bestemt ikke vil anbefale, er der gode/dårlige ting ved dem? skriv! smiley

Må man gerne ride klubstævner med dem?
Tak på forhånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammeskindssaddel hvor?
  • #1   30. dec 2012 den ser godt nok lækker ud, mange tak!

• #2   30. dec 2012 Men tror i man må ride med dem til klubstævner???

Og nu rider jeg pt en 2'er pony, og skal snart ride en 1'er pony, så hvis jeg køber den i pony vil den så stadig passe? og hvis jeg på et tidspunkt kommer op og ride hest, hvis den passer rundt om maven med gjorden, gør det så noget at ride med den i str. pony?

• #3   30. dec 2012 jeg har en og min veninde rider også til en hun har redet både spring og dressur klasser i den og sidste gang hun red stævne i den det var idag

• #4   30. dec 2012 Tror ikke det vil gøre noget hvis du ridder på en hest, hvor gjorden passer, måske ser sadlen bare lidt lille ud, men så længe den passer dig.

Dog bør man ikke ride med bøjler, og hvis du skal så skal du ikke lave let ridning eller stå op i galop;-)

• #5   30. dec 2012 Altså ved ikke om du må ride med den til stævner. Det må du snakke med din klub om. Stigebøjler i en lammefætter eller generelt bomløs er ikke en god idee. Men hvis du sidder godt, betyder det ikke så meget. Bare du ikke rider letridning og ligger vægt i bøjlerne.

Jeg har den der er linket til. Er rigtig glad for den. Da jeg ikke har råd til en sadel der passer.
    Jeg kender flere der rider med en pony på en hest. det har ingen betydning. Du skal bare have en lille/normal røv:)

• #6   30. dec 2012 Enig med mathilde og sanne!

• #7   30. dec 2012 Jeg ville selv købe en pony str selvom jeg har hest. Det har noget med hvor stor den røv er og ikk hvor stor hesten er.
    Du må sikkert gerne ride i den til stævne på egen rideklub. Men under drf er jeg næsten stensikker på den ikk er godkendt...
    Du skal dog aldrig tá og bruge den i spring, det ville være rigtig synd for hestens ryg...

• #8   30. dec 2012 Hvad sker der ved at ride letridning i den eller stå op i galop?
    Og hvad sker der ved at springe i den, en af mine venner har en i full som jeg har reddet med i dag, det er bare gjordstropperne der er så lange at den ikke kan spændes ordentligt, og man kan ikke få en mindre gjord. Jeg har jo mange gange sprunget uden saddel, så jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være hvis man sidder roligt, og ikke "bumper" ned i ryggen på hesten. smiley

• #9   30. dec 2012 undskyld men min veninde har startet dressur i en klub som ikke er den hun rider for

og hun har sprunget i hendes egen klub i sådan en saddel '

så står der heller ikke noget om det inde på drf var inde og tjekke det her sidste dag fordi andre også var i mod brugen af lamme saddel og man må gerne

• #10   30. dec 2012 Okay mange tak for hjælpen smiley

• #11   30. dec 2012 Tror jeg bare ikk man må hvis det er rigtigt...
    Synes det er synd at springe med den da man altid vil bumpe lidt ned ryggen plus når du springer er al din vægt i stigbøjlen, og da der ikk er bom i sadlen, vil al vægten gå ned i ryggen og presse på det samme sted hele tiden...

• #12   30. dec 2012 spring
    Sadel: Obligatorisk, derudover ingen begrænsninger.
    Stigremme: Skal være fastgjort i sikkerhedslås på sadlen, alternativt skal
    der anvendes sikkerhedsstigbøjler.

(lam har ikke en sikkerhedslås derfor sikkerhedsstigbøjler)

dressur

Sadel: Sadel er obligatorisk. Sadlen skal ligge tæt på hesten/ponyen og
    have lange, næsten lodrette sadelklapper. Western-, damesadel el. lign. ikke
    tilladt. Bomløs sadel er tilladt, såfremt den ligner en standard dressursadel.
    Sadlen skal have en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås.

Stigremme: Skal være fastgjort i sikkerhedslås på sadlen - alternativt skal
    der anvendes sikkerhedsstigbøjler.

(lam har ikke en sikkerhedslås derfor sikkerhedsstigbøjler)

• #13   30. dec 2012 og når man springer så bruger man benene som man også skal gøre i en ''rigtig'' saddel

• #14   30. dec 2012 Lige meget hvad vil spring aldrig være godt for hestens ryg uden en ordentlig sadel...
    Og til dressur stævner måtte man heller ikk bruge den...

• #15   30. dec 2012 jeg kender nogle heste der har redet både SPRING og dressur med sådan en i LAAANG tid (vi snakker år) og de har INGEN ryg problemer

det ligner en normal dressur saddel og hvis min veninde ikke måtte starte med den så ville hun ikke kunne ride dressur stævne med den her i går

• #16   30. dec 2012 Lammeskind ligner ikk nogen dressur sadel

• #17   30. dec 2012 hvorfor kunne min veninde så starte dressur stævne

• #18   30. dec 2012 (link fjernet)

(link fjernet)

• #19   30. dec 2012 min første besked var en fejl det var igår hun red stævne i en

Kommentér på:
Lammeskindssaddel hvor?

Annonce