{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I der har hest hjemme...
  • #1   12. jan 2013 Ca. 1800 - 2000 kr. i vinter halvåret. For 4 heste.
    Ja der er græs nok.
    Vi laver ikke hø/halm selv, det kan ikke svare sig.
    De går på ca 10.000 - 12.000 kvm. jord.

    De har stråfoder ad libitum - så der ryger meget. De æder æder 4 - 5 bigballer på en mdr. og får individuelt tilpasset foder x 3 dgl.
    Så er der jo vand og strøm som også skal betales, + almen vedligehold der skal sættes af til smiley


  • #3   12. jan 2013 Vi har lige pt 3 heste hjemme, 2 shetter og 1 islænder og vi har nok græs.
    de får masser af halm som står ude på folden men det er noget vi får gratis, og så får de ellers bare lidt hø. "en trilebør om aften og en om morgen "
    Og om vinteren står de inde og får hø og foder? smiley
    -Så for os er det ikke det helt store vi skal af med om måneden.
    Ca. 600-800 smiley


  • #4   12. jan 2013 Hvor mange heste har I? 2 ponyer
    Hvor stor (tønder/kvm) er jeres folde? Ååh, rigtig godt spørgsmål.. Det kan jeg godt nok ikke huske -.-
    Har I nok græs? Til de to? Ikke helt. Vores jord er ikke specielt god, så græsset har til tider lidt svært ved at have det godt. Der hjælper det at have 3 folde så man kan lukke af, gøde, kalke og lade den være i brak, og så gøre det omvendt når den har det "godt" igen. smiley
    Havde det nu været ordenligt jord og sådan havde vi haft mere end rigeligt.
    Får I lavet noget hø/halm? Nej
    Hvad koster det Jer ca at have hesten hjemme pr.mnd inkl alt (når man regner ud arbejde ved produksion af hø/halm, strøelse, foder)? Vores halm er gratis eller til 75 kr for en bigballe. Så det er ikke meget. Jeg giver for 300 kr hø i måneden, fodder er heller ikke ret meget, de får græsgrønpiller, roepiller og hestespark.
    Det der koster mest forholdsmessigt er vidst vedligeholdelse af foldene, og så at have sat et helt nyt træhegn op fordi min vallak bliver ved at rende igennem ellers.


  • #5   12. jan 2013 hmm ja det regnskab har jeg egentlig aldrig sat op :S
    men jeg har 2 stor 1 føl og 1shetter
    ved ikk hvor store er men foldene her er over det lovlige mål, ikke vildt gode, da det er gammel mark jord, kan græsset ikke rigtig slå sig fast da det jo er pløjet jord gennem min. 100 år, men har 8000kvm græsfolde længere nede a vejen. og det koster 4000 om året i græs deri får jeg slået hø.
    og så foder. og wrap 1½balle a 500kg +
    jeg bruger ca 1200-1500 kr hjemme pr mdr.


  • #7   12. jan 2013 Jeg har to varmblods g en shetter.
    Jeg bruger i vinter halvåret 2000,- om mdr på foder, Wrap og halm.
    Jeg har lidt over 1hektar og har lige nok græs..
    Sidste år fik de Wrap næsten hele året, pga den tørre periode vi havde.
    I sommer halvåret bruger jeg ca 400,- på foder


  • #8   12. jan 2013 Vi har 11 ponyer og 1 hest selv + 1 hest i opstaldning altså 13 smiley
    Vi har folde på ca. 7 hektar jord og der er i alt 7 folde.
    Vores 4 sommerfolde har vi år 2012 slået hø på inden de kom ud på det og ALT høet har været perfekt og det mest lækre:)
    Wrap køber vi til ham der ikke kan tåle hø, da det ikke kan svare sig selv at lave smiley

    Alt det andet har vi ikke regnet ud smiley Vi laver som sagt selv alt hø, køber foder i tyskland og el og strøm ja kan ikke huske det men det er ikke voldsomt da lyset kun er tændt når vi er der og så når hestene er inde er det hygge belysning og om natten er det slukket smiley


  • #9   12. jan 2013 vi har 5 heste, og 4,5 hektar (9tønder land) så der er masser af græs, vi laver selv hø smiley

    om sommeren koster det os jo ikke ret meget da de går på græs, der er dog stadig vitaminer, vand og strøm der skal betales til smiley

    Om vinteren koster de os ca 800 i kraftfoder i måneden (foder, vitaminer, olie osv) og hø har vi jo så selv lavet så det passer.. Vi står heldigvis i den situration at vi har en vi kan låne alt vi skal bruge til at lave høballerne smiley halm kan vi købe ved nabogården, det er nok ca 300 i måneden og så spare vi heller ikke på halmen smiley om vinteren er der jo så også stadig strøm og vand at betale smiley

    så det er jo ca 12-1300 om måneden om vinteren for 5 heste og det deler vi jo ud i alle 12 måneder om året, så det svare til vi ca giver 6-700 i måneden året rundt for foder, strøelse, vand, strøm osv smiley


Kommentér på:
I der har hest hjemme...

Annonce