{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygge muskler...?
  • #1   4. mar 2013 Igennem træning smiley
    Er der noget specifikt du tænker på eller?


  • #2   4. mar 2013 bakketræning, bomme på jorden, intervaltræning mv. Husk at styrke sener og led samtidig. Her er lange skridtture på vekslende underlag godt.
    Af foder kan jeg anbefale Brogårdens Build Up (der er flere firmaer som laver noget der ligner), evt. riskildolie.


  • #3   4. mar 2013 nogle specifikke muskler?

  • #4   4. mar 2013 Rygbuskler og muskler på bagparten smiley

  • #5   4. mar 2013 SÅ skal du bare trække dn hest over en FORFÆRDELIGT masse bomme - gerne nogle lidt store bomme som nogle små træstammer, så hesten virkelig skal løfte stængerne. smiley Sørg for at den går frem og ned, så virker det endnu bedre. Fra jorden kan du og bakke hesten i et godt tempo. Du kan også bakke hesten op ad en bakke. Det må du bare kun gøre lidt, for det er meget hårdt. smiley

    Har netop været i gang med at opbygge nøjagtig de samme muskler på min ishoppe, og det VIRKER!

    Du skal og over MEGA mange bomme! smiley


  • #6   4. mar 2013 I mit program gik vi over bomme hver anden dag. Vi gik over 7 store bomme 25 gange pr træningsgang. smiley

  • #7   4. mar 2013 Hvis du vil opbygge muskler skal du huske kun at ride"seriøst" hver anden dag, da muskler tager 48 om at dannes og hvis du rider hver dag ville musklerne ikke have tid til at blive opbygget og hesten ville få de "forkerte" muskler og i sidste ende ville det gør skade på hesten smiley

  • #8   4. mar 2013 Kan se du får fine svar men husk nu at i ikke må træne hver dag, hver gang i træner nedbryder du muskler, så de skal gendannes(hesten syntes jo ikke træningen er sjov hvis den får ondt) ved at få lidt fri en gang i mellem:) Men det ved du sikkert godt, ville bare huske dig på det!

  • #9   4. mar 2013 Så kan jeg da lige hurtig remse nogle gode ting op:
    Træning over bomme. Longering og ridning, hvor hesten søger frem og ned uden hjælpetøjler osv. Gåture i besværligt terræn. Ridning i bakker. Tilbagetrædning. Ridning i vand. Evt træning på et vandskridtbånd.

    Og så som e andre siger, så skal hesten ahve tid til at restituere, så musklerne kan blive genopbygget. Ud over det skal du sørge for at give godt med protein holdigt fodder så hesten har noget at bygge musklerne af.


Kommentér på:
Opbygge muskler...?

Annonce