{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

det der med penge? {{forumTopicSubject}}

Dett er jo sådan at jeg er ved at være træt af at havde part. Så jeg tænkte på da vi ikke har råd til at jeg selv har hest, så tænkte jeg om det var billigere at havde en mindre pony?

Jeg havdde Claus, men det er næsten 7 år siden jeg sidste havde ridepony og den betalte vi næsten ingenting for da den gik elevpony.

Så hvis jeg kunne få lov at købe en mindre pony, som ikke kan rides, af mig hvertfald, vil det være billigere eller vil det værre det samme?

Altså jeg skal selv betale det hele, så jeg vil blive nødt til at havde en opsparing, og jeg ved at jeg skal betale opstaldning hvor strøelse og foder indgår, også smed,dyrelæge..
Er det muligt at skrabe så meget sammen?

Min mor siger at jeg skal havde 3000 kr. om måneden fordi Én person sagde hun brugte 3000 kr. om måneden på sin hest.

Og vi betalte ikke særlig meget for claus, før han blev syg om fik dyrelæge 3 eller 4 gange?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det der med penge?
  • #1   4. mar 2013 Kommer an på hvor du har hest henne af i landet... Men 3000 er højt sat... Jeg har to og de koster til sammen i hø og foder 1000 kr om måneden... Men har dem så også til at stå hjemme... Men opstaldningspriserne er ofte ikke meget lavere bare fordi det er en pony... Desværre...

• #2   4. mar 2013 En lille pony er kun billigere i foder, muligvis en lille smule i opstaldning.

• #3   4. mar 2013 Du skal regne med at du skal betale 2000-2500 i opstaldning på rideskole eller privat + smed, dyrlæge, forsikring, udstyr og ståfoder nogle steder.

Det er ikke ret usansynligt at bruge 2500-3000 om måneden på pony/hest.

• #4   4. mar 2013 Man kan vel godt få det billigere, ja. Men syntes det er synd/ærgerligt at købe en pony du må nøjes med, fordi du ikke har råd til dt du faktisk gerne vil have.
    Jeg tænker, spar sammen og tag ud og kig på nogle forskellige steder. Udebokse er sommetider billigere end en staldplads - en løsdrift er også meget billigere. Det kommer meget an på hvad du forlanger og gerne vil have.
    Jeg giver 1370 om måneden i stor Kbh, her er boks, træpiller til boksen, ind og udluk og 8 kg wrap inklusiv. Det er rimelig billigt, når det eneste du faktisk skal er at købe foder til din hest, gøre wrap klar og muge din boks - og naturligvis passe din hest smiley
    Men igen kan det fås billigere hvis du er villig til at lukke ind eller ud. Der hvor jeg stod før, fik jeg boksen gratis og så lukkede jeg ud hver morgen i hverdagene.

• #5   4. mar 2013 Synes 3000 lyder meget fornuftigt, måske endda for lidt.

For en hest giver jeg:

1100 opstaldning
    500 foder
    225 hø
    300 smed
    i alt: 2125

Resten på en opsparing, så man har til udgifter som: dyrlæge, udstyr og andre uforudsete regninger, som der tit og ofte kan være når man har med hest at gøre.

• #6   4. mar 2013 Men <b> hvis </b> den bliver syg, altså rigtig syg, så er det dine forældre der står med "lorten" så at sige..
    For du kan jo ikke gå til banken og sige " jeg vil gerne låne 10.000 da min hest har brug for en akut operation"

Derfor kan jeg sagtens forstår dine forældre siger - "nej"eller måske ikke orker at forklare dig det..
    For hvordan forklare man sin datter, at man en dag, måske skal sige, "nej vi kan ikke låne, vi må ikke for banken, så din hest skal aflives"
    Så er det bedre at sige nej, helt fra dag et...

• #7   4. mar 2013 Og så har jeg ridebane på stedet, ridehus 10 min væk og skov 20 min væk med ridestier.

• #8   4. mar 2013 Ved en mindre hest, der ikke skal rides, kan du måske finde ett mindre sted, da du jo ikke har så mange krav til ridebane osv. Og hvis du selv har mulighed for f.eks. at hjælpe med ind- eller udluk eller udmugning eller sådan noget, ville du nok også kunne spare noget der. Du kan til gengæld ikke spare på foder og sådan - om sommeren kan den gå på sommergræs, det er også billigere og der er ikke så meget arbejde i det.
    Men du skal også have i baghovedet, at du skal have penge til uforudsete udgifter - smed, dyrlæge osv. Så vil ikke mene, at en opsparing er nok, for hvis den slipper op, hvad så? En fast indtægt vil i mit hoved være nødvendig, når man har hest.

• #9   4. mar 2013 Altså jeg står hos min veninde, hvor jeg giver 200 kr.for en pony der ikke kan rides og 400 kr. for en der kan ride, for opstalding med foder og strøelse og alt det.
    Smeden er dog dyr, men vi skifter, så det koster 300-350 kr.

• #10   4. mar 2013 Jeg mener sådan at jeg samler penge sammen på en konto som går til den pony, jeg vil se om jeg kan finde et job så jeg får en fast løn om måneden.

• #11   4. mar 2013 Du kan nok godt komme af med lidt over 1000 om måneden!! smiley

• #12   4. mar 2013 Det var godt nok billigt for opstaldning! smiley men hvis dine forældre er med på det, så få dem til at hjælpe dig med at lave et budget - det kræver alligvel en god opsparing til at starte med.
    Og så skal du også huske på, at det er et stort ansvar, så hvis dine forældre ikke er hestemennesker, skal du have nogen, der ville kunne se efter den, hvis du skal på sommerferie eller studietur.

• #13   4. mar 2013 i det store hele er det ikke meget billigere at have lille pony frem for en man kan ride. Smed, dyrlæge og opstald koster ofte det samme.
    Måske en smugle billigere i foder, men ikke meget, og for det meste opvejer man det bare i hør i stedet.

Vi regnede på det da jeg købte min stanley, for ville bare have haft en lille en, men i det store hele er udgifterne ikke så forskellige at det bedre kan betale sig men en lille, så fandt stanley som jeg også kan ride på.
    Hvis man leder lidt og ikk er bange for at tage en udfordring op så kan man finde super gode heste til ingen penge..

• #15   4. mar 2013 Jeg giver mellem 900-1000 i opstaldning. Det er med foder, wrap osv + banekort og medlemskab af klubben hvor min hest står. Så skal der jo også være til udstyr, eventuelle salver, vitaminer mm. Og til smed engang imellem og dyrlæge til vaccinationer og andet. Hvis jeg køber bare lidt udstyr eller salve til f eks muk kommer jeg nok af med 13-1400 om måneden.
    Hvis du så også skal have undervisning kommer det jo oveni. På det stutteri hvor jeg får undervisning giver jeg 250 om måneden smiley på en rideskole koster det gerne omkring 300 smiley
    Jeg skal selv betale for alt. Min hest blev dog flyttet, så min far betaler de 200 kr opstaldningen blev dyre og min mor betaler min undervisning, men står selv for dyrlæge, smed og det meste af hvad opstaldningen koster, og det er hårdt at få pengene til at strække! Har sjældent råd til nyt tøj eller sådan noget, da jeg får tøjpenge til det, men de går alle til min hest smiley

• #16   4. mar 2013 jeg gir ca 1200 i alt om måneden (: og så smed hver anden måned er 1000kr (:
    jeg står så os i en selvpasser stald .

• #17   4. mar 2013 Vil en lille pony kunne udfylde dine drømme om egen hest? Vil du ikke savne at ride fx.
    Altså mht faste udgifter er der ikke meget forskel på lille/stor (medmindre en af dem er svær at fodre/skal have et eller andet specielt). Så hvorfor ikke vente lidt og få sparet lidt op til en lidt større? Men det kommer selvfølgelig an på hvad det er du vil.

• #18   4. mar 2013 Med en ridehest kommer der jo også udgifter til udstyr osv.
    Men synes helt klart de har ret, dem der siger, at du ikke bare skal købe hest for at købe hest smiley med sin egen hest binder man sig på rigtig mange måder, så synes virkelig du skal overveje hvad du virkelig gerne vil bruge din hest til, og så købe din drømmehest, selvom du måske skal spare sammen det længere.

• #19   4. mar 2013 Jeg køber ikk en hest bare for at få en!

• #20   7. mar 2013 Jeg mener sagtens at du kan få det billigere end 3000 bare i foder og opstaldningen! smiley

• #21   7. mar 2013 Jeg giver kun 400 for hest og 200 for pony med foder smiley

Kommentér på:
det der med penge?

Annonce