{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Jeg er så frustreret {{forumTopicSubject}}

Jeg står og er ved at købe en skøn hoppe, men den boks hun skal stå i, blev lejet ud i feb.. det var så meningen at hun skulle flyttes i morgen, men igen brænder de mig/udlejeren af.. så nu skal jeg snakke med ejeren af min kommende hest IGEN!!
jeg er bange for at jeg mister hende, pga de tosser ikke kan få flyttet deres skide lorte hest, som står i min boks!
De skulle ha været af med hende Marts, da ejeren starter job efter graviditet, og nu har vi midt april.. =/ så hun blir hverken trænet eller noget..

føler mig som en lus mellem en hel masse negle. føler at jeg er en kælling overfor hesten, der står i min boks. Føler mig som en idiot over for ejeren af hesten, da jeg hele tiden flytter "ugen" hun kan komme hjem i, efter besked fra indlejerene. og føler mig som en pestilens overfor dem, der ejer stalden, da jeg skal ha info fra dem omkring den opstaldede hest.. suk..

Grunden til at jeg ikke finder en anden stald at stille hende i, er fordi min helpart står på gården, og jeg er ret meget tryghedsnarkoman.. så har ikke lyst til at rykke hende midlertidiget, da det også vil stresse hende.. =/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så frustreret
  • #1   14. apr 2013 Den hest skal bare UD af DIN boks! Det er din boks. Så det er slet ikke fair...
    kan godt forstå dig!


  • #2   14. apr 2013 Jeg ville snakke med dem der ejer hesten personligt, og forklarer situationen, og så håbe, at det giver et et lille pres, og et ekstra spark i r*ven, til at få den hest ud, så du kan få din ind, som aftalt:)

  • #3   14. apr 2013 ja, men vil jo ikke ha den anden hest skal finde nyt sted for 1-2mdr måske og så flyttes igen.. suk.. den skal jo heller ikke stresses...
    er begyndt at overveje om jeg skulle lade hende gå til en anden, og så købe min helpart. han er bare lidt kedelig.. hehe. Medina er kun 2½, så der blir noget at arbejde med..
    Fiki er ikke nem, men nu har jeg lært at takle ham, så kan han godt være lidt kedelig at ride, der er ikke så mange numre.. hehe.. smiley han løber lidt af og til.. og laver lidt sjove ting.. såsom at være rasmus modsat.. men ja.. elsker den hest alligevel.. men personligt trænger jeg til en udfordring smiley


  • #4   14. apr 2013 Har du lejet boksen fra den 1., så skal den stå til din rådighed far den 1.
    Det er ikke dit problem, men den person som ikke får flyttet sin hest - DE må finde en anden løsning.


  • #5   14. apr 2013 jeg har talt med dem ansigt til ansigt.. det var dem der fortalte mig at Nessa flyttede den. 14. og det sagde jeg jo så videre til ejeren af Medina.. så nu skal jeg sende en sms i morgen om at hun ikke kan komme hjem i næste uge alligevel.. suk..
    så skal jeg udskyde det igen..


  • #6   14. apr 2013 jeg betaler ikke staldleje.. så kan ikke rigtig brokke mig.. jeg laver ting i stalden og såen for at ha en opstaldningsplads samt helpart..

  • #7   14. apr 2013 Missen
    Det ville da være det aller sidste at trække sig fra købet nu sælgeren hele tiden fik rykket datoen hvor du vil hente den hjem...


  • #8   14. apr 2013 grunden til at jeg skriver min boks, er fordi den såen set var beregnet til mig, når jeg fandt "hesten".
    Nessa (hesten der står i boksen) skulle finde nyt sted, da stedet hun stod, blev lukket ned.. ved ikke hvor lang en varsel de fik, men i hvert fald blev hun hentet lyn hurtigt og fik lov at stå hos "os".. men så dukkede min prinsesse op, og nu står der en dum stinker i min boks.. ih..


  • #9   14. apr 2013 Tick tack, hvad mener du?
    Sælgeren er jo enormt frusteret over at jeg ikke henter hende hjem.. de vil jo bare gerne af med hende, da hun ikke har tiden til hende..


  • #10   14. apr 2013 Jamen hvis det er en boks du er blevet lovet, så er det vel bare, at snakke med ejeren af den hest der står i den, forklare at det altså er din boks, og du er dybt afhængig af, at før hesten væk, fordi du skal bruge den boks NU.

    Længere er det ikke. smiley


  • #11   14. apr 2013 Hvis det havde været med og jeg havde snakket med min udlejer, tror jeg hurtig vi begge kunne blive enige om at stille hendes hest å staldgangen og min i boksen, hvor vi så siger til hende at den må stå der indtil hun rykker den - færdig. Hun er blevet fortalt på forhånd flere gange at hun skulle rykke, basta! smiley

  • #12   14. apr 2013 det er en tinker, som ikke er opdraget.. og det er mig, der skal ordne stalden.. så nej tak, om den skal stå på staldgangen.. den vil smadrer hele stalden.. vi har været nødsaget til at sætte strøm over dens dør, da den var ved at smadre boksen, fordi den stod og skubbede til døren.. -.- (vi har dobbelt døre, så når den skubber til den egentlig dør, så rykker det også i den anden, og så blir det hele skævt.. -.-)

  • #13   14. apr 2013 CTS, hvis det bare var så nemt, så havde jeg intet at være frustreret over jo smiley

  • #14   14. apr 2013 Missen - Folk bliver frustreret over de mindste ting, så det kan man ikke regne med. smiley Men så må du jo bare gøre det MEGET tydeligt for hende der bruger din boks, at den hest skal ud NU. Hvor svært kan det da være for hende at forstå? smiley

  • #15   14. apr 2013 indtil videre har det taget 4 uger.. -.-

  • #16   14. apr 2013 Det er da at tage r*ven på dig... smiley

  • #17   14. apr 2013 det er i hvert fald irriterende..

  • #18   14. apr 2013 Ved ejeren af hesten, hvorfor du hele tiden udskyder rykningen? Ellers ville jeg i hvert fald forklare dem det smiley Så virker du ikke som en upålidelig køber, der bare trækker salget ud i hvert fald. smiley

  • #19   14. apr 2013 @”,, ,,)~ <-- sød gris smiley

    Ja, jeg har sagt det til hende.. smiley


  • #20   14. apr 2013 Mange tak! smiley
    Og det var godt! for ellers ender man hurtigt med at se dum ud, pga. andre smiley


  • #21   14. apr 2013 Missen - Jamen så må du jo fortælle hende, at den skal være ude en bestemt dato, og er den ikke det, så sætter du den ud på folden, og flytter din nye hest hjem.

    Det kan sgu ikke passe, at de ikke kan se problemet i det, så må de sgu lige tage ansvar for sig selv.
    Eller vis dem den her tråd, så kan det være de forstår det. smiley

    Men hvad siger ejeren af den hest der står i din boks, når du siger du skal bruge din boks? Er de bare ligeglade eller hvad?


  • #22   14. apr 2013 hun er åbenbart lidt tungnem..
    Hun har en ide om at man godt kan låne sin hest ud, uden at låner har set den.. -.-
    hun har sagt hun prøver at flytte den så hurtigt som muligt.. men med hendes tempo.. så flytter hesten først til jul.. -.-


  • #23   14. apr 2013 Hvad siger staldejer til det - er de ligeglade, eller går det også dem på?

  • #24   14. apr 2013 det generer ikke dem i så høj en grad, da jeg ikke skal betale staldleje, men det skal de andre..
    men de sys jo også det er irriterende at jeg ikke kan få min hest hjem, da de også er mine venner..


  • #25   14. apr 2013 En aftale er vel en aftale selvom du ikke betaler, så hjælper du jo med din arbejdskraft ... så at behandle dig som om du ikke har samme rettigheder som de andre opstalder er vel ikke fair ?

  • #26   14. apr 2013 de kan jo heller ikke bare smide hesten på gaden! kan godt se tingene fra deres side af også..
    Det er"desværre" gode mennesker hsten står hos, så de vil jo ikke bare smide ejeren ud, da hun egentlig ikke har gjort noget, og boksen er lovet ud på ubestemt tid, da jeg ikke regnede med at finde min røde skønhed så HURTIGT.. det tog såen ca. 1md.. havde regnet med at jeg skulle bruge mindst 6mdr på at finde MIN hest og ikke bare en hest..


  • #27   14. apr 2013 Nej, men så smid hesten på fold, og så må ejer tage sig sammen og tage hensyn til andre mennesker. smiley

    Kan godt se problematikken, når der ikke var bestemt dato på. Men nu har den anden hests ejer jo fået en frist, og har åbenbart også sagt, at det godt kunne lade sig gøre - så må de stå til ansvar for deres handlinger. Og det indebærer også, at man overholder aftaler, og når man så vælger ikke at overholde dem, så må man også tage konsekvenserne heraf. Og de konsekvenser kunne så være, at hesten ikke kan stå i boksen mere, og derfor bliver på folden - fx smiley


  • #28   14. apr 2013 Tja, så må du finde et anden sted at stille din hest midlertidig smiley

  • #29   14. apr 2013 Og jeg synes det er forkert at sige, at ejeren ikke har gjort noget. For det har de jo. De har lavet en aftale om, at de kunne få boksen, indtil du skulle bruge den. Så skulle du bruge den, og de er gået med til, at hesten skal flyttes til en bestemt dato. Det har det ladet være med at overholde, åbenbart også flere gange. Så jo, de har da gjort noget. smiley

  • #30   14. apr 2013 Tick tack.. vil ikke finde et midlertidig sted.. står også længere oppe..

    Ja, men det er jo bare svært, at sige.. så er det ud med jer.. hader at være en led kost! men det skal heller ikke gå ud over mig og min kommende hest.. =/


  • #31   14. apr 2013 et virker ikke til at du i realiteten er interesseret i at finde en løsning så du virkelig kan købe hesten...

  • #32   14. apr 2013 det har noget med økonomi at gøre tick tack.. har ikke ordenlig indtægt før til juni.. kan ikke bare lige smide 2k, når jeg i forvejen har minus på udgifter kontra indtægter.. har pengene til hesten, og så ikke mere før til juni..

  • #33   14. apr 2013 Nu er der jo ikke kun kommet løsningsforslag som ville koste dig penge.
    Men virker til du heller vil holde sælgeren hen eller endda springe fra købet efter de har hold den tilbage i flere uger nu, end at sørge for din boks bliver stillet dig til rådighed...

    Jeg kan sagtens følge at du står i en træls situation, men jeg mener også at du har været tålmodigt og imødekommende nok. smiley


  • #34   14. apr 2013 det er sandt.. jeg er nok bare for god af mig.. har altid sat andre førmig selv.. må prøve at tale med ejeren af stald i morgen, og hører om der ikke kan findes en løsning snarest..!

  • #35   14. apr 2013 Kender det desværre alt for godt...det værste er, når det kommer til stykket er der ingen der virkelig værdsætter man gør det.
    Så tænk på dig selv og få din ny hest hjem, så du endelig kan nyde den. smiley


  • #36   14. apr 2013 ellers laver jeg bare tinkeren til grill hest.. smiley

  • #37   14. apr 2013 Jeg er også lidt i tvivl om hvad det egentlig er du søger, for du virker ikke villig til de råd du får, så jeg er i tvivl om, om du overhovedet vil have råd?

    En anden ting er, at jeg personligt ikke synes, at man skal anskaffe sig en hest, hvis man ikke rigtig har nogen indtægt. Hvordan vil du så betale dyrlæge, smed osv. og evt. store uforudsete regninger? Nå ja, men det er jo så noget helt andet. smiley


  • #38   15. apr 2013 YAY - der bliver grillfest...håber vi er inviteret. smiley
    Ej, men se at få gjprt det helt klart for hende som ejer tinkeren og staldejeren, at du har udvist rigelig med tålmodighed og nu skal have den boks så du kan få din hest hjem. Og vi ser ferm til at byde den velkommen her på HG. smiley

    CTS
    Nu får hun jo snart en indtægt og havde ikke regnet med at finde drømmehesten så hurtigt - sådan kan det jo gå. smiley


  • #39   15. apr 2013 Tja, synes nu stadig det er lidt uholdbart. smiley Hvad nu hvis hesten bliver syg og skal have dyrlæge, inden juni? Personligt mener jeg ikke det er en god idé at have hest, hvis man ikke har en indtægt de næste par måneder.
    Men sådan er man jo forskellig. smiley


  • #40   15. apr 2013 CTS har jo indtægten fra juni af.. det er bare april og maj, der er lavvandet.. har lige smidt 2k efter en dyrlæge regning på katten, har skiftet forsikringer osv.. ellers er min indtægt fin nok smiley så det er bare fordi, der har været lidt meget med det hele.. smiley havde det været fra juni af, havde et andet sted ikke været noget problem..
    men nu er der fundet en løsning på det hele. hvis tinkeren ikke er ude inden 1. maj, så blir der bygget en midlertidig boks, som tinkeren kommer over i, og jeg får min egen boks til min putte.. smiley
    har også talt med ejeren af Medina, og hun har forståelse for det hele, og holder hende indtil vi får plads til hende, men det vil dog koste mig lidt ekstra, men såen er det!


  • #41   15. apr 2013 Godt I fandt en løsning. smiley

  • #42   15. apr 2013 jaeh, det er dejligt.. smiley
    det hjalp på frustrationerne..


  • #43   15. apr 2013 Det lyder bare rigtig godt at i har fundet en løsning - dejligt du lige fik snakket med dem om det en ekstra gang. smiley

  • #44   15. apr 2013 Helt enig Tick tack smiley
    men nu er der max 2 uger til at jeg kan få prinsessen hjem.. fuck, hvor dejligt.. dog havde jeg håbet at det var i denne uge =/


  • #45   15. apr 2013 2 uger er da noget man kan forholde sig til. smiley

    Uha, det bliver så spændende for dig at få hende hjem. Ønsker dig alt held og lykke med hende ! smiley


  • #46   16. apr 2013 tak, det er min første egen hest.. så er nervøs, spændt og lidt bange også.. det er jo en hel vild investering.. men det blir nok mit livs bedste beslutning.. smiley

  • #47   16. apr 2013 Jeg købte min første egen hest i 2009, så kender godt følelsen.
    Har været en livslang drøm og indtil han endelig stod i stalden havde jeg det lige som dig. Men efter han så var der, blev det hele bare så naturligt. smiley


Kommentér på:
Jeg er så frustreret

Annonce