{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Mærkelig halt hest - søger Voksen erfaringer og svar. {{forumTopicSubject}}

Hey Hg.

Dette er et længere indlæg, om min hest som på mystisk vis bliver stok halt fra det ene minut til det andet. Tag jer gerne god tid til at læse, har prøvet at gøre det så kort som muligt. TAK på forhånd! smiley

Vil starte ud med at fortælle at dyrlægen er indover, men jeg sørger nogle der evt. kan have erfaring eller løsningen på mit problem.

Det startede i mandags da det var utrolig lækkert vejr, jeg har en ældre herre, som fik dækkenet af i ca. 2 timer(han går med 200 gram). Dagen efter, gik han med dækken hele dagen, og da jeg trækker ham ind, virker han tilsyneladende stok halt på højre bagben.
Jeg får dækkenet af ham, og tjekker for evt. sår, sparkemærker, varme, eller hævelser, uden at finde noget som helst. Jeg tjekker hove, og temperatur, og der er intet. Jeg vælger så at skylle ham på alle 4 ben, i ca. 10 min. hvor efter at han så er stok halt på højre forben.

Jeg sætter ham ind i boksen, og snakker med dyrlægen. Vi bliver enige om at det højst sandsynligt er pga. kulde, at han har fået træk dagen før og har stive/ømme muskler.

Dagen efter er han helt rengående, og det har han også været helt frem til idag lørdag. Jeg henter ham på folden, og kan se med det samme at hans øjne er matte, og han går mig ikke i møde som han plejer, altså, han er skidt tilpas. Jeg trækker ham 10 skridt, uden han er halt, hvor efter han så er STOK halt på højre forben, og hvor 4-5 gang han træder frem, taber han bagparten fuldstændig. Hver gang jeg stopper op, og giver ham ro ca. 2-4 min. tid, er han rengående igen i 10-15 skridt.
Dette forstætter hele vejen ind til stalden, ca en gå tur på 7 min. Jeg tager igen alt af ham, og tjekker for varme, hævelser, hans hove, temperatur alt - og der er intet! Jeg skylder hans ben, og køler hans hals og under maven. Jeg trækker ham ind, og igen samme mønster som før - 5-10 skridt, og så er han stok halt.

Jeg sætter ham ind i boksen (halmboks) giver ham wrap og lader ham stå med tæppe på ca 15-20 min, og kan derefter trække ham ud uden han er halt.

Er der nogle der har oplevet lignende?
Undskyld det blev så langt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig halt hest - søger Voksen erfaringer og svar.
Kommentér på:
Mærkelig halt hest - søger Voksen erfaringer og svar.

Annonce