{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.999 visninger | Oprettet:

Jeg falder i søvn i undervisningen! {{forumTopicSubject}}


Hej kære Hg'ere

For ca. en uge siden oprettede jeg et indlæg lignende dette og jeg blev anbefalet at gå til lægen og få det undersøgt. Jeg var ved lægen umiddelbart efter og blev tjekket i hoved og r*v.
Har nu fået svarerne for mine prøver, og jeg fejler INTET! Alt - ja vitterligt ALT er i skønneste orden.

Jeg har kæmpet en kamp og ikke sovet til middag nogle dage i denne uge, men jeg har stadig et problem!

Jeg falder nemlig i søvn når vi har forelæsninger på uni! For det første er det sindsygt pinligt at sidde og være ukoncentreret uoplagt osv. men noget andet er, at jeg faktisk er så træt at jeg bruger al min energi på at holde hovedet oppe - så det er sjældent jeg lærer det helt vilde.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe dette problem? Måske kæmper i selv med det? Jeg løber 2-3 gange ugenligt og går til badminton, sover ca. 8 timer hver nat - hvad kan det være?

De bedste hilsner
Hende den trætte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg falder i søvn i undervisningen!
  • #1   25. apr 2013 Det kan være svært at sige. Det kan være homoner, fordi du mangler noget af et bestemt stof. Din kost er forkort, stress. Der er en hel masse muligheder

  • #2   25. apr 2013 Jeg kender det godt. Dog falder jeg aldrig i søvn i undervisningen af frygt for ydmygelse. Dog er jeg i perioder meget træt og sover når jeg kommer hjem fra skole til midt på aftenen. Tror det er meget normalt og noget der går over. Prøv at gå tidligt i seng, måske du mangler søvn.

  • #3   25. apr 2013 Det er ligesom en i min klasse, han falder altid i søvn smiley
    Tror (hvis du vil have medicin) at lægen kan give dig nogle, der kan hjælpe på søvnproblemer.
    Er ikke sikker da jeg ikke kan huske hvem der har sagt det, eller om det faktisk er rigtigt, men prøv at spørge en læge om man kan få noget i mod det smiley


  • #4   25. apr 2013 Bliv undersøgt for søvnapnø..

  • #6   25. apr 2013 Sov 12 timer ?:)

  • #7   25. apr 2013 Hvad med at tage noget frugt med i skole som du kan nippe lidt til når du begynder at føle dg træt?
    Jeg føler at jeg bliver frisk af æbler f.eks. - og Marie Kiks! smiley . Men den er vidst indbildning smiley


  • #8   25. apr 2013 Har din læge undersøgt dig for om din krop kan produceret og optage D-vitamin?! Hvad med vitaminer generelt, er din krop dækket ind? Jern, A, B, C og D vitamin.
    Er din kost i orden?

    Er du blevet tjekket for sukkersyge, herunder været igennem en glukose test?

    Har du spændinger i kroppen? Det kan afkræfte dig rigtig meget, også selvom man umiddelbart virker OK. Hovedbund, nakke, skuldre, ryg og lænd.

    Har du stress, eller andet form for uro i din tilværelse der gør at du bruger urolig meget af din energi til at tænke og bearbejde tingene? (Måske UNI kræver rigtig meget af dig lige nu?)

    Har jeg haft samme problem som dig, for mig var det simpelthen bare blevet en dårlig vane at jeg liiiige skulle ha en lille lur ellers kunne jeg ikke fungere, og det var så hårdt at komme af med igen. Jeg fejlede heller ikke noget. Jeg har også fundet ud af at hvis jeg har alt for meget om ørene i for lang tid, dræner jeg min krop for energi. Det kan være familie problemer, skoleforberedelser, spekulationer etc.


  • #9   25. apr 2013 Man kan få en energi-kur, og den hjalp en af mine veninder rigtig meget smiley

  • #10   25. apr 2013 Jernmangel?

  • #11   25. apr 2013 Er det kun når du har forelæsning?
    Er der gulvtæppe lagt på i lokalet?

    Min søster har samme problem i lokaler med et bestemt syntetisk gulvtæppe. Hun er allergisk overfor dette stof.


  • #12   25. apr 2013 Jeg var en gang ril et foredrag. Der fik vi af vide at den bro der går mellem vores to hjernehalvdele falder i søvn efter ca. 20 min, hvor man sidder stille og lytter. Du kan afhjælpe det ved at tygge tyggegummi. Jeg synes det virker. Så ud og køb en pakke tyggegummi og prøv

  • #13   25. apr 2013 Er du blevet tjekket for om du mangler D-vitamin og om du skal kan producere/optage det? smiley Hvis du ikke har nok D-vitamin, kan kroppen ikke optage jern som gør at du også får jernmangel.
    Er du øm i musklerne? f.eks. får du hurtigt ondt i musklerne når du cykler eller har ondt når du vågner? Du bemærker det nok ikke når du løber fordi du er vant til at løbe smiley

    ellers tror jeg måske bare du er fanget i en ond cirkel, som du kun kan komme ud af med vilje af stål. Simpelthen beslutte dig for en livsstilsændring, have fast tider du står op og går i seng - lige meget hvad, ændrer din kost hvis den ikke indeholder nok energi. Som nævnt bliver man sløv af at sidde stille længe, så køb en af de der stress bolde og sid med den i hånden (tryk på den med jævne mellemrum), eller tyg tyggegummi så kroppen tror du spiser smiley Rejs dig op, stræk benene, osv.


  • #14   25. apr 2013 Altså jeg er 18 og skal sove 10 minimum 9 timer for at være rimelig frisk. Jeg er dom regl også smadret i skolen fordi jeg går i seng ved halv elve tiden og står op kl 7. Så jeg sover 9-10 timer for at være frisk... Selv om det tit er umuligt smiley
    Måske du har samme som mig - føler mig tit som et lille barn fordi jeg nemt kan sove 12 timer i døgnet smiley


  • #15   25. apr 2013 Jeg får ekstra D vitamin fordi jeg manglede en bitte smule og ja det hjælper måske lidt men så meget synes jeg ikke det hjælper smiley

  • #16   25. apr 2013
    Tak for en masse konstruktive svar allesammen.

    Jeg mangler ingen Jern, D-vitamin ect. Jeg har så fine tal at man skulle tro det var løgn! smiley

    Der er ingen gulvtæpper i lokalerne nej, og ja det er primært i forelæsningerne og på lange dage det især er slemt. Jeg burde være udhvilet når jeg har sovet 8 timer, og jeg er rimelig striks omkring mine sengetider, så de er de samme hver aften.

    Jeg spiser meget sundt og varieret, får masser af grønt, men har ikke været så god til frugt, så det vil jeg helt sikkert prøve - og tyggegummi med smiley

    Jeg føler mig ikke stresset, men det kan være at jeg alligevel stresser mere over mine eksamener end jeg lige umiddelbart tror smiley Jeg vil i hvert fald prøve jeres råd, og endnu engang tusind tak smiley

    Hvis der er flere gåde råd så kom endelig med dem! Jeg suger alt til mig smiley


  • #18   25. apr 2013 Jeg går helt i spåner hvis ikke jeg får 8-9 timer. En nat med 7 timer og jeg er totaltsmadret og helt rundt på gulvet.

    Drikker du kaffe? Så kan det være du skal overveje en termokande med det eller te, og medbringe. Det fungere superfint på mig i gymnasiet. Jeg er ikke et menneske uden min morgenkaffe. smiley


Kommentér på:
Jeg falder i søvn i undervisningen!

Annonce