{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Bid....? {{forumTopicSubject}}


Hvad er jeres holdning til skarpe bid? :?

Min holdning er at, man gerne må have et skarpt bid på, så længe at man ikke river hesten i munden, ikke fordi man skal det i forvejen, og hvis man har en grund til det.

Jeg rider selv med 3-rings bid i springning, da min pony er meget frisk. Hvis jeg ikke har det bid på løber min hest bare hen til springning, og jeg har intet kontrol over hende, og hun er ikke bare sån en hest der stopper, hun bliver sjældent træt.

Så ved jeg godt at der er mange af jer der tænker, at det bare er øvelse og øvelse, og at der sikkert bare er noget i vejen med hende, siden hun er sådan, meeeen jeg ser hellere at man har et skarpt bid i munden hvor man har kontrol over hesten, og sidder stille med hænderne, frem for at ha et bid på hvor man intet kontrol har og sidder uroligt med hænderne.

Så er der sikkert mange af jer der tænker hvorfor flere af de her emner, hvis i ikke gider og svare eller høre på dem, så lad for fanden hver, i stedet for at bruge jeres tid på, at kommeter på hvor mange emner der ikke er lavet af dem her! der er sikkert mange der syntes det er intressant, og sikker osse en masse nye. smiley

Så hvad er jeres holdning til skarper bid? :=


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid....?
  • #1   23. maj 2013 Min holdning:

    Et skarpt bid er ok sålænge rytter ved hvad hun/han laver!
    Man skal kun bruge et skarpt bid hvis det er nødvendigt, det er ikke legetøj!

    det ok at ha et skarpt bid hvis ens hest (som din for eks.) har tendens til at være svær at styre...

    De folk der kommer med at man bare skal være bedre til at indøve et stopsignal... ja de har vel delvist ret, og så igen alligevel ikke, for der er en årsag til de skarpere bid findes, der er bare heste hvor det fungerer bedst sådan!


  • #2   23. maj 2013
    I spring:
    Få styr på stopsignalet istedet for, hesten er frisk fordi den ikke kan styres og ofte fordi den har fået aktiveret flugtinstinktet, de heste er til at spotte på lang afstand på en springbane og det er størstedelen af de heste, der er på stævnebanerne.

    I skoven/på tur:
    Jeg kan se meningen med et stærkt bid her, hvis man har en hest, der skrider når man galopere med andre eller pludselig skrider når man er alene, uden advarsel. Ofte er det svært at genskabe situationer hvor hesten skrider, uden at det er til fare for hesten, en selv og andre.
    Hvor det stærke bid så bruges til at stoppe adfærden, fordi stopsignalet ofte er på plads alle andre steder, end i den situation, hvor hesten beslutter sig for at smutte.
    Og at træne signalet i den situation kan ikke lade sig gøre, uden at det er farligt.

    I dressur:
    Hører på ingen måde hjemme i dressur og vidner om at man skal have lagt sin træning om og teorien også.
    Dressur er til fine signaler og ikke til vandrette tre rings bid og vandrette pelhams. Samme med hackamore, hører ikke til i dressur.

    Teorien med at det er bedre at have lidt fat i et stærkere bid, end meget i et alm. er fin. Men nu kan man ofte indlære i spring, at have mindre fat i et almindeligt bid.
    Det stærke bid er jo stærkere, det er derfor man kan have mindre fat. Så teknisk set så har man meget fat, men hesten reagere så derfor hurtigere fordi det gør meget ondt, selvom man har lidt fat.
    Så det er ikke bedre at have lidt fat, med et stærkt bid.


  • #3   23. maj 2013 Går helst ind for: Muffebid, gummibid og bidløst smiley
    Har INTET imod skarpe bid, så længe de ikke bliver misbrugt smiley smiley


Kommentér på:
Bid....?

Annonce