{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Hurtigt galop {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en part der elsker at være i skoven, hun er rigtig nem at håndtere og altid fisk, men holder altid mit tempo. Bortset fra et sted, på en sti som endelig er en galopsti. Jeg elsker at gallopere og ride lidt hurtigt, sådan hvor der sker lidt. Men når hun er på den sti kan jeg simpelthen ikke holde hende tilbage, hun rider fuld fart hun red engang 35 km/t på den sti (Målte) Og jeg elsker når det går hurtigt, men jeg vil gerne kunne have kontrollen over hende lige på den sti. Stien er rigtig lang og super dejlig galopsti.

Jeg har prøvet kun at skridte stille og rolig fremad, hvilket relaterede til at hun stejlede med mig fordi hun så gerne ville fremad. Jeg har også stået af og gået roligt ved siden af hende, men jeg kunne straks mærke at det ikke var en god ide og sad på igen. Jeg er ikke bange for jeg falder af overhovedet. Men det er bare rart at have lidt mere kontrol.

Så hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtigt galop
  • #1   20. jun 2013 Jeg ved godt det lyder lidt svært, men prøv at lave et par halv parader når i gaslopere. Det hjalp på min unghest! smiley

• #2   20. jun 2013 Det er det jeg altid gør? smiley
    Jeg saver hende ikke i munden? smiley

• #3   20. jun 2013 Nej jeg mente heller ikke at save. Men hvis halv parader ikke virker, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig! smiley

• #4   20. jun 2013 Øv tempo skift på det stykke, parader, skridt, trav, galop (samlet) og skift imellem det hele tiden. Indtil den KUN går som du ønsker den skal du ikke slippe den og lad den løbe. Det er sikkert en dårlig vane da det jo er en "galopsti", så er den vant til at måtte løbe lige der.. Havde selv engang en part med samme problem, den stak ganske enkelt af med mig på det sted mange gange fordi ejer ALTID havde ladet den løbe som det passede den der... Det tog lang tid at lære den at den ikke bare skulle løbe, og det krævede en masse tålmodighed igennem både stejl og buk og ukontrollabel pony, men til sidst lykkedes det.
    Det er bare NOGO at lære en hest at et bestemt sted altid er fuld galop eller andre ting... smiley
    Husk osse selv når du engang får styr på den at du altid skifter imellem om du lader den løbe ller om du skridter eller hvad du gør så vanen ikke kommer igen.

• #5   20. jun 2013 følger lige med

• #6   20. jun 2013 En hest skal IKKE lære at galoppere til, uden den er i fuld kontrol!

Jeg red en kort overgang en hest, som desværre havde fået den vane på tur. Dog reagerede den på en anden måde. Den hest havde lært at i skoven, der jorder man. Sådan var det i følge den. Det var ikke engang på en bestemt sti, det var bare i skoven (jeg ved ikke om den gjorde det andre steder, jeg red den ikke der). Uanset hvor koncentreret jeg kunne forsøge at arbejde med den, så løb den. Den kunne gå lige så fint og pludselig så stak den af. Min ridelærer beskrev den som om den havde ørerne stittende og øjnene var ved at trille ud af hovedet på den; den synes det var sjovt. Og den havde lært det af en rytter i sine unge dage. Første gang den gjorde det lykkes det mig at få hold i den og vende den rundt ved at rykke til. Hårdt, men nødvendigt for min sikkerhed. Da den var vendt, stak den af igen. Inden jeg fik den i hold, var der en der med vilje red sin gamle rolige pony ind foran. Jeg har aldrig været så glad for at ride ind i en. Hesten stoppede og der kom ro på.

Jeg kunne hive og stoppe jeg meget jeg ville, hesten løb. Og det kan man ikke rigtig bebrejde den, for den havde jo lært at man løber i skoven... Det eneste der hjalp lidt, var at ride meget tæt på rolige heste, have ro i mine bevægelser, og HELE tiden være på forkant med hesten. Jeg skulle simpelthen forudse hvornår den ville stikke af.

Når du kalder stien en galopsti, så går jeg ud fra at det er fordi I galopperer meget på den sti. Lad være med at galoppere på den sti. Rid dressur i skoven (ja, det kan man godt) og vær på forkant med hesten. Måske kan det hjælpe at vente med at galoppere til I er kommet forbi den sti, så hesten ikke er blevet ophidset, eller planlæg det sådan at i kommer på stien når hesten er mindst mulig ophidset.
    Søg eventuelt støtte i en ven med en meget(!) rolig hest, som man kan styre farten på til en hver tid.

• #7   20. jun 2013 Det er ikke mig der har lært den at galopere det er de to andre halvparter før mig. De galopperede bare derudaf og nu lægger den på mig.

• #8   20. jun 2013 Uh hvor jeg dog kender det... Bare min hest ser en stubmark, tror hun at vi skal galoperer. Jeg laver en hel masse små volter på hende hele tiden. Når hun sætter farten bare lidt ned, får hun lov til at gå lige ud, indtil hun sætter farten op igen, så drejer jeg hende rundt igen til hun går langsommere og så kan hun få lov at ride lige igen. Der er ikke særligt mange heste der synes at det er sjovt at ride i små cirkler (især ikke nå de gerne vil frem) Så man kan vel sige at det bruges som en blid form for straf og derefter en belønning når den må gå lige igen.
    Jeg har nogle gange været nødt til at gøre det i over et kvarter, før hun slappede af.
    En god Ide er også at vælge en anden sti at galoperer på og ikke tage den samme flere gange i træk. Heste er vanedyr og hvis de lærer at de må galloperer et sted, så gør de det. De syntes jo at det er sjovt:) og selvfølgelig skal du da galloperer hvis du kan styre din hest:)

• #9   20. jun 2013 Ja vidste godt at det var en god ide men problemet er at galop stien ligger ud til vejen og der er buske og træer så hvis jeg gjorde det ville der slet ikke være plads til.

Også er der kun 2 forskellige veje man endelig kan tage (men nogle rigtig gode og sjove ruter) så man bliver jo nød til at tage den vej engang imellem???

• #10   20. jun 2013 Ja jeg har galloperet på den sti, men der var det ikke rigtig noget problem. Men nu er det blevet

Kommentér på:
Hurtigt galop

Annonce