{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

hvilken sadel kan passe? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen:D

jeg har fået mig en lille araber pony, hvor jeg så står og mangler en springsadel.

jeg ved ikke helt hvad jeg skal købe til ham af sedler!
så jer med arabere, hvad bruger i?

kan en prestige joy jumper evt. passe?
eller en kantaur young jumper?
da jeg er helt vild med de sadler kunne det være fedt hvis de passede.


Kommentarer på:  hvilken sadel kan passe?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   24. jun 2013 få en sadelmager ud og find en sadel den vej igennem. smiley

    skidt med om du kan lide sadel, det vigtigste er at den ligger korrekt på hesten, så kan du altid lærer at ride i den hvis den er lidt anderledes end hvad du er vandt til smiley



  • #2   24. jun 2013 Jeg er absolut ikke enig med Astrid. Selvfølgelig skal sadlen passe til hesten, men det nytter altså heller ikke noget hvis rytteren sidder af H til i den. Så vil rytteren komme ud af balance og alligevel forstyrre hesten. Ligesom en hest ikke kan passe alle sadler kan en rytter heller ikke. Forskellen er bare at vi er mere fleksible fordi vi ikke får smerter af en sadel der ikke passer.

  • #3   24. jun 2013 Vi ka SAGTENS få smerter at at sadlen ikke passer, ligesom hesten kan!!
    Sadelmager så sadlen passer både hest og rytter!!


  • #4   24. jun 2013 Jaaa.. Der må jeg også lige kaste en enig til Høne mor der...

    Og man kan nu godt få smerter af en sadel der ikke passer en smiley
    fx lidt for lange stænger til korte støtter, så banker de op i støtterne..
    Eller en for smal sadel, når man skal bruge en bred eller omvendt.. Det kan give avs øh - alle mulige steder ^-^


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   24. jun 2013 beklager, man se jeg glemte nogle ting smiley den tager jeg på mig..

    Men hovedsagen er at salen passer hesten, man ved jo ofte selv om man skal have lange sadelklapper/korte, og hvilken tommer man rider bedst i smiley

    men ejg har nu aldrig redet i en sadel hvor jeg har fået ondt, det har været lidt besværligt i starten(hovedsageligt dressursadler), hvis der var mindre støtte i end hvad man er vandt til.. men meget er bare en tilvendings sag smiley


  • #6   25. jun 2013 det var ikke mit spørsmål!
    den skal have lange sadelklapper og være 16-17 tommer.
    hvad kan anbefales?


Kommentér på:
hvilken sadel kan passe?

Annonce