{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Det der med at lærer at løbe? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så fået sådan en udfordring med at kunne løbe 5 kilometer uden stop hvilket vil tage cirka to måneder, men vil gerne vide hvad man træner når man løber. Jeg selv løber på tærerne og kan IKKE løbe på hælen lige meget hvor meget jeg prøver!
Men hvad træner man når man løber?
Hvor taber man sig?
Hvor bygger man specielt mange muskler op?
Og hjælper det at løbe på at kunne bruge sine ben bedre når man rider? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at lærer at løbe?
  • #1   22. aug 2013 Det er ikke særlig sundt for dine led at løbe når du ikke er ældre. smiley

• #2   22. aug 2013 Du skal IKKE løbe på hælen. Det er meget bedre at løbe på dette stykke: http://www.footwearmatters.com/storage/ball-of-foot-pain.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1349878167553

• #3   22. aug 2013 Du skal også bare være glad for at du har tildens til at løbe på tæerne.. smiley
    Det skal man også, for det giver en fjedring i gennem kroppen, fordi du har mulighed for at give efter, hvorimod du vil få stød gennem kroppen (ikke noget man bemærker som sådan), og det vil belaste ben og led i det lange løb.

• #4   22. aug 2013 Jeg kender en pige på 11 som løber 10 km osv. Har aldrig hørt at det ikke var godt for ens led? smiley

• #5   22. aug 2013 Der for er det stadigvæk ikke sundt. ^^

• #6   22. aug 2013 Menneske kroppen er bygget til at løbe ! Vi er bygget til at løbe vores bytte træt! så det passer ikke at det ikke er sundt

• #7   22. aug 2013 Pjat med at det ikke er sundt. En ting er at du får nemmere knæskader eller fibersprængninger ved overbelastning - men så skal du virkelig også overbelaste, som jeg absolut ikke mener du skal smiley Brug hellere en halv måned eller en hel måned mere smiley

• #8   22. aug 2013 Jeg har fået et program hvor jeg i dne første uge løber 2-3 gange hvor jeg løber 1 minut går 2 minutter i 30 minutter i alt. Og efterhånden bliver det så sat mere ned med at gå og mere op med at løbe. Programmet skulle tage 6-8 uger og så skulle jeg gerne kunne løbe 5 km uden stop. Nu har jeg så også en kondi som er til at overskue. Altså jeg kan løbe 300 meter uden at blive vildt forpustet xD
    Men håber på at der ikke forekommer skader. For så kan jeg ikke ride og det overlever jeg ikke! D:

• #9   22. aug 2013 Hele min familie løber meget (ink. Mig)
    Det vigtigste er at du ikke starter for hårdt ud. Start med at løbe1-2 km, og lig mere og mere på. Interval træning er det hurtigste til at opbygge en god kondi. Dvs. Du spurter i fx. 30 sek. Og lunter i 30 sek. Og sådan køre det bare.
    Hvis man skal tave sig, er det ikke nok med motion, det kræver også at man spiser sundt osv.
    For at opbygge muskler, skal sørge for at holde pauser, altså ikke løbe hver dag. Kroppen skal have til til at restituere. Når man træner en muskel, nedbryder man den faktisk. Når man så giver den ro og slapper af, bliver den opbygget igen, og bliver diæt større. Det er sådan træning virker. Og husk at strække ud. Muskler kan nemlig kun trække sig sammen.
    Det er godt for ridningen at løbe, jeg kan selv mærke en stor forskel efter jeg begyndte at løbe:)
    Håber ikkemit svar var alt for forvirrende, ellers må du lige skrive, så kan jeg prøve at omformulere det;) god fornøjelse med træningen;)

• #10   22. aug 2013 jeg er den usunde type der kun løber til motionsløb (normalt)
    Løb 7,5 km sidste år - døde totalt bagefter xD

• #11   22. aug 2013 6-8 uger - og med de intervaller.. Få fat i et nyt - for dén får du bare skader af.

Og 300 meter? smiley JEG er i dårlig kondi(VIRKELIG,det er helt pinligt slemt) men jeg kan løbe 900 meter før jeg bliver forpustet og bare lige skal have et minuts pause, så er jeg klar til 300 meter igen.

• #12   23. aug 2013 Jeg løber selv konkurencer og du skal ikke løbe 5 km bare uden videre det kræver træning

• #13   23. aug 2013 Jeg får omkring 8 ugers træning inden jeg er klar til at løbe de 5 km. Jeg gider ikke de der med at løbe konkurrencer da jeg føler at konkurrencer inden for ALT slags sport bare er fordi man vil føle sig bedre end andre og vil vise sig frem og tro man er den bedste smiley
    Grunden til at jeg skla lærer at løbe er faktisk bare en udfordring for at få min elskede iPhone. Hvis jeg kunne ville jeg hellere end gerne slippe! O:

• #14   24. aug 2013 Så er det nok en god idé at finde dig nogle at løbe sammen med, så du ikke mister motivationen. Måske komme ud i skoven at løbe, det gør det lidt sjovere;)

Kommentér på:
Det der med at lærer at løbe?

Annonce