Købe scooter? Kan det betale sig? {{forumTopicSubject}}
Min far har det sidste års tid, snakket om at jeg jo kunne købe scooter nu jeg fylder 16 til november. Jeg vil selv skulle finansere det rimlig meget selv og ved derfor ikke om det kan betale sig. I vinterhalvåret vil jeg sikkert ikke ture køre alligevel (og det ville være for koldt) når det er frost.
Jeg går i skole 800 m. hjemmefra så vil alligevel bare gå da parkeringsmulighederne er de bedste, jeg arbejder 1 km. hjemmefra, her ville jeg godt kunne bruge en scooter men det tager ikke meget længere tid at køre stykket på cykel.
Det ville faktisk kun være hvis jeg skal ud til veninder (hvor bussen går af lort), hvis jeg skal til jelling (bor i vejle) for at ride (1-2 gange om ugen, var transportmulighederne bedre ville jeg nok komme der ud mere) og så hvis jeg skal på arbejde om lørdagen (det ville dog kun være i sommerhalvåret jeg ture køre det stykke)
Jer der har/har haft scooter. hvad gav i for den, hvad koster forsikringen (hvad gav i), hvad kostede brandstof og hvor meget kørte i ca?
Andre udgifter der kan være omkring det, ved godt jeg skal tage køre kortet hvis det er men det er vist ikke særlig dyrt.
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 189
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Min kæreste kører 22 km hver vej til og fra arbejde på scooter, langt de fleste dage om året.. kun dage hvor det ØS regner eller dage med is glatte veje, der tager han bilen
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 189
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Jeg bruger min meget, især om vinteren.
Til gengæld har min lige været på værkstedet 2 eller 3 gange så det har været en dyr omgang.
Kortet er vidst steget en del. Jeg betale 100,- for det sidste år, men vinter sidste år blev reglerne ændret så man også skal tage førstehjælpskursus og sådan noget. Men jeg er ikke sikker på det.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.013
Sandie: jeg er en mega frosenpind og har evne til at fryse næsten lige meget hvor meget tøj jeg tager på. Men det problem kan vel løses...
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
Jeg brugte altså min knallert hele vinteren uden de mindste problemer.. dog væltede jeg engang på den (uden der skete noget overhoved) grundet at der havde fyet helt sindsygt også var jeg så dum og komme til og bræme midt i sneen og det må man jo bare ikke hellere ikke i bil da man så ville komme ud og slingre..
Men ellers aldrig nogen problemer heller ikke i sne. da jeg lærte nul bræmsning i de store snefyninger..
Jeg havde sikkeheds køresko som vr meeeega varme. også havde jeg en køredragt jeg fik med min kallert..
Min knallert vr en helt ny oliver city som mine forældre gav 8000-10.000 kr for med ny (med stythjelm og dragt og lås jah hele lortet.. ) solgte dne brugt hvor den stadig var super pæn til bare 3000,- og der var den knapt 2 år gammel. med en enkelt skramme på den ene side i lakken ellers super flot.
Så du kan jo kigge efter en god brugt en..
Jeg er forresten også en mega frossenpind men det var ikke koldt og køre havde også køre hansker så var godt beskyttet
jan 2012
Som jeg også skriver i teksten har jeg under alle omstændigheder tænkt mig at gå i skole. Jeg gider ikke en gang cykle da der er latterligt mange der kommer på cyklen. Det gider jeg ikke bruge tid og energi på.
Igen, som jeg skriver i teksten vil jeg nok ende med at køre til og fra arbejde (i vinterhalvåret også turen på en km) og så til og fra hest som er 12 km. vær vej.. Det tager mig god let en time hver vej med offentlig transport
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Forsikring gav jeg 831 for om året.
Kørte godt og vel 30 km. dagligt, i det jeg skulle op til toget og derefter på arbejde et godt stykke væk. Både sommer og vinter
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Jeg har aldrig ejet en scooter. Bor 6½ km fra min folkeskole og cyklede. Nu går jeg i skole i Vejle, og gennem 1. og 2. g har jeg så cyklet til bussen 2 km væk og taget den. Den passer ikke nødvendigvis med noget (og går desuden kun 4 gange søndag), men det har været nok. Nu har jeg bil.
Jeg ville med det du har af afstande ikke købe en scooter.
sep 2013
Følger: 1 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 24
Men jeg kan godt se med de korte afstande, kan det nok ikke betale sig. Jeg har 5 km til arbejde, 12 km til skole, der betaler sig.
Som Rynkerosinen også skriver, så går der da tog til Jelling? Bor selv i udkanten af Vejle og er til tider også afhængelig af tog.
Håber at det er til at forstå.
sep 2009
jan 2012
Amalie: jeg har 5 km. til arbejde og 12 til hesten. Som sagt så passer togene meget dårligt, busserne er endnu værrere, det tager en time hver vej som minimum.
Jeg arbejder også(dog ikke den vilde løn hvilket også er grunden til jeg spørg om det kan betale sig) jeg har veninder der bor meget dårligt i forhold til offentlig transport/ude på landet eller i dele af byen der ikke få busser. Jeg ville netop nyde at være uafhængig af den offentlige transport og mine forældre ville danse lykkelig rundt hvis de slap for at køre mig til alt der er for langt til jeg kan klare på en cykel
sep 2009
Hvis du synes du har råd til en scooter, så få dig sådan en.
Jeg bruger cirka 30 min fra Rødkilde og til Gadbjerg (ligger 7 km fra jelling) så for mig lyder det MEGET usansynligt at du skulle kunne gøre det på 30 minutter på scooter. Og nu ved jeg ikke om du har set de veje du nok skulle køre på? Dem ville jeg i hvert fald ikke turde på scooter.
jan 2012
Jeg bor i den anden ende af byen i forhold til rødkilde. tæt på DGI huset
Det tager 15 minutter at køre stykket i bil, hjemme fra mig. ved godt vejene kan være lidt snævre og jah udfordrende.
sep 2009
sep 2013
At tanke min scooter, det koster mellem 30-50 kr, så det er til at overkommer.
jan 2012
Jeg bor 1 km. fra rosborg... Der er 12 km hjemme fra mig ud til hesten så tror det passer vist okay med en halv time-40 minutter
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
cykler 14,2 km på el cykel, og den kan max. hjælpe til 25 km/t, og cykler sjælendt hurtigere
sep 2013
Les; det kommer meget an på vind og vejr, samt hvor hurtigt scooteren kører + om der er mange bakker og så videre.
jeg bruger en halv time på at køre i skole, der er som sagt 12 km.
jan 2012
Vil lige overveje det, det ville jo være lækkert at kunne komme ud til hesten noget oftere for det er ikke muligt lige nu pga. den lange transportitid
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
sep 2013
Min kører 45/t +/-, men som sagt som kommer det an, trafikken og om der er mange bakker.
sep 2013
Købe scooter? Kan det betale sig?