{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Købe scooter? Kan det betale sig? {{forumTopicSubject}}

Min far har det sidste års tid, snakket om at jeg jo kunne købe scooter nu jeg fylder 16 til november. Jeg vil selv skulle finansere det rimlig meget selv og ved derfor ikke om det kan betale sig. I vinterhalvåret vil jeg sikkert ikke ture køre alligevel (og det ville være for koldt) når det er frost.

Jeg går i skole 800 m. hjemmefra så vil alligevel bare gå da parkeringsmulighederne er de bedste, jeg arbejder 1 km. hjemmefra, her ville jeg godt kunne bruge en scooter men det tager ikke meget længere tid at køre stykket på cykel.
Det ville faktisk kun være hvis jeg skal ud til veninder (hvor bussen går af lort), hvis jeg skal til jelling (bor i vejle) for at ride (1-2 gange om ugen, var transportmulighederne bedre ville jeg nok komme der ud mere) og så hvis jeg skal på arbejde om lørdagen (det ville dog kun være i sommerhalvåret jeg ture køre det stykke)

Jer der har/har haft scooter. hvad gav i for den, hvad koster forsikringen (hvad gav i), hvad kostede brandstof og hvor meget kørte i ca?
Andre udgifter der kan være omkring det, ved godt jeg skal tage køre kortet hvis det er men det er vist ikke særlig dyrt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe scooter? Kan det betale sig?
  • #1   10. sep 2013 Jeg har en jeg købte den for ny og fik hjelm med så gav 14.000 for den men du kan sagtens finde dem billigere brugt, forskikringen er ikke særlig dyr, men kan ikke huske hvad den koster om året, at fylde brændstoff på den er ikke det der velter dit bugedt, på min koster det omkring 60 kr. og fylde den helt op og den kører alligevel en hel del på litteren smiley

• #2   10. sep 2013 det med at der er for koldt, det er bare et spørgsmål om påklædning smiley

Min kæreste kører 22 km hver vej til og fra arbejde på scooter, langt de fleste dage om året.. kun dage hvor det ØS regner eller dage med is glatte veje, der tager han bilen

• #3   10. sep 2013 ja en god kædeldragt fra harald nyborg er rigtig god når der er koldt eller bare nogle gode overtræks bukser og en god vinterjakke smiley

• #4   10. sep 2013 Jeg har scooter, og jeg er rigtig glad for min. Vi gav 12 for selve knallerten, og kan ikke huske med forsikring osv. Benzin er forskelligt, det kommer an på hvornår på dagen man køber.
    Jeg bruger min meget, især om vinteren.
    Til gengæld har min lige været på værkstedet 2 eller 3 gange så det har været en dyr omgang.

Kortet er vidst steget en del. Jeg betale 100,- for det sidste år, men vinter sidste år blev reglerne ændret så man også skal tage førstehjælpskursus og sådan noget. Men jeg er ikke sikker på det.

• #5   10. sep 2013 Sacha: ved du hvad der ligger i førstehjælpskurset? Jeg har nemlig livreder prøve så har et 3 timers førstehjælpskursus (dog med fokus på hjertelunge redning i forbindelse med drunkeulykker)

Sandie: jeg er en mega frosenpind og har evne til at fryse næsten lige meget hvor meget tøj jeg tager på. Men det problem kan vel løses...

• #6   10. sep 2013 Tag cyklen eller gå. Når du har så kort til skole, kan det ikke betale sig at bruge penge på at kommer derhen, synes jeg ikke.

• #7   10. sep 2013 Jeg fik en scooter i 18 års fødsesdagsgave da jeg ønskede mig en. jeg havde 25 km ca til hesten og havde ikke penge til kørekort eller bil. og busserne gik af lort..

Jeg brugte altså min knallert hele vinteren uden de mindste problemer.. dog væltede jeg engang på den (uden der skete noget overhoved) grundet at der havde fyet helt sindsygt også var jeg så dum og komme til og bræme midt i sneen og det må man jo bare ikke hellere ikke i bil da man så ville komme ud og slingre..
    Men ellers aldrig nogen problemer heller ikke i sne. da jeg lærte nul bræmsning i de store snefyninger..

Jeg havde sikkeheds køresko som vr meeeega varme. også havde jeg en køredragt jeg fik med min kallert..

Min knallert vr en helt ny oliver city som mine forældre gav 8000-10.000 kr for med ny (med stythjelm og dragt og lås jah hele lortet.. ) solgte dne brugt hvor den stadig var super pæn til bare 3000,- og der var den knapt 2 år gammel. med en enkelt skramme på den ene side i lakken ellers super flot.

Så du kan jo kigge efter en god brugt en..

Jeg er forresten også en mega frossenpind men det var ikke koldt og køre havde også køre hansker så var godt beskyttet

• #8   10. sep 2013 Sandra

Som jeg også skriver i teksten har jeg under alle omstændigheder tænkt mig at gå i skole. Jeg gider ikke en gang cykle da der er latterligt mange der kommer på cyklen. Det gider jeg ikke bruge tid og energi på.
    Igen, som jeg skriver i teksten vil jeg nok ende med at køre til og fra arbejde (i vinterhalvåret også turen på en km) og så til og fra hest som er 12 km. vær vej.. Det tager mig god let en time hver vej med offentlig transport

• #9   10. sep 2013 Nej, jeg ved desværre ikke hvad der er i det. Jeg tog det ikke, da jeg fik kortet før førstehjælp var et krav for at tage det.

• #10   10. sep 2013 Jeg gav 3500 for min scooter brugt, og så fik jeg en hjelm med oven i købet - men handlede også med en mega flink dame!
    Forsikring gav jeg 831 for om året.

Kørte godt og vel 30 km. dagligt, i det jeg skulle op til toget og derefter på arbejde et godt stykke væk. Både sommer og vinter smiley .

• #11   10. sep 2013 Til Jelling går der også toge? :o) Jævnligt endda!

Jeg har aldrig ejet en scooter. Bor 6½ km fra min folkeskole og cyklede. Nu går jeg i skole i Vejle, og gennem 1. og 2. g har jeg så cyklet til bussen 2 km væk og taget den. Den passer ikke nødvendigvis med noget (og går desuden kun 4 gange søndag), men det har været nok. Nu har jeg bil.

Jeg ville med det du har af afstande ikke købe en scooter.

• #12   10. sep 2013 Jeg har en scooter, købte den fra ny samt hjelm. Gav 12500 for den, har aldrig været mere glad for at have sådan en! Det er så rart at have den, da jeg ikke er afhængelig af toge, busser, forældre etc. Jeg betaler også alt selv, service, benzin, forsikring. Men nu arbejder jeg også, så det er fint.

Men jeg kan godt se med de korte afstande, kan det nok ikke betale sig. Jeg har 5 km til arbejde, 12 km til skole, der betaler sig.

Som Rynkerosinen også skriver, så går der da tog til Jelling? Bor selv i udkanten af Vejle og er til tider også afhængelig af tog.

Håber at det er til at forstå. smiley

• #13   10. sep 2013 Da jeg havde arbejde havde jeg 20 km til skole og arbejde.. Der betaler det sig ikke længere fordi det bliver så langt. Men bil er lækkert at have smiley

• #14   10. sep 2013 Rynkerosinen: jeg ved godt der går tog.. Når jeg skal til jelling er det med offentlig transport minimum den ene vej. Det tager mig en hel time at flytte min røv fra vejle til jelling, min far mener det vil tage 30 minutter hver vej på en scooter. Jeg er skadet i begge mine knæ så jeg har ikke mulighed for at cykle land og rige rundt for at få en hverdag til at fungere. Mine knæ står af, gør ondt og vil ikke bære mig.

Amalie: jeg har 5 km. til arbejde og 12 til hesten. Som sagt så passer togene meget dårligt, busserne er endnu værrere, det tager en time hver vej som minimum.
    Jeg arbejder også(dog ikke den vilde løn hvilket også er grunden til jeg spørg om det kan betale sig) jeg har veninder der bor meget dårligt i forhold til offentlig transport/ude på landet eller i dele af byen der ikke få busser. Jeg ville netop nyde at være uafhængig af den offentlige transport og mine forældre ville danse lykkelig rundt hvis de slap for at køre mig til alt der er for langt til jeg kan klare på en cykel

• #15   10. sep 2013 Det er sku mærkeligt. Cykling er nemlig en af de sportsgrene som folk med knæskader normalt kan dyrke.

Hvis du synes du har råd til en scooter, så få dig sådan en.
    Jeg bruger cirka 30 min fra Rødkilde og til Gadbjerg (ligger 7 km fra jelling) så for mig lyder det MEGET usansynligt at du skulle kunne gøre det på 30 minutter på scooter. Og nu ved jeg ikke om du har set de veje du nok skulle køre på? Dem ville jeg i hvert fald ikke turde på scooter.

• #16   10. sep 2013 Jeg har, igennem en fysioterapeut, fået forbud mod at lave alt der får mine knæ til at gøre ondt, der i bland cykling. Bare turen til svømmehallen en km. fra mig kan gøre ondt. Jeg har skadet mine knæ ved en overbelastning fra svømning, som også skulle være noget folk med knæskade må. Men nej, det kan jeg heller ikke.
    Jeg bor i den anden ende af byen i forhold til rødkilde. tæt på DGI huset
    Det tager 15 minutter at køre stykket i bil, hjemme fra mig. ved godt vejene kan være lidt snævre og jah udfordrende.

• #17   10. sep 2013 Hvis du har en ven med scooter kan du jo prøve strækningen smiley

• #18   10. sep 2013 Jeg ved hjemme fra mig af og til Rosborg, det tager mig 30 min på scooter og der er 12 km +/-.
    At tanke min scooter, det koster mellem 30-50 kr, så det er til at overkommer. smiley

• #19   10. sep 2013 Amalie, hvor lang tid kan du så køre på en hel tank?
    Jeg bor 1 km. fra rosborg... Der er 12 km hjemme fra mig ud til hesten så tror det passer vist okay med en halv time-40 minutter

• #20   10. sep 2013 tror ikke det tager 40 min på scooter, at køre 12 km smiley
    cykler 14,2 km på el cykel, og den kan max. hjælpe til 25 km/t, og cykler sjælendt hurtigere smiley det tager 38-45 min alt efter vejret:)

• #22   10. sep 2013 Nu har jeg arbejdet en del i ferien, men 4 dage kan jeg bruge en tank på vil jeg tro. Alt afhængelig af hvor meget jeg selvfølgelig kører. smiley
    Les; det kommer meget an på vind og vejr, samt hvor hurtigt scooteren kører + om der er mange bakker og så videre. smiley
    jeg bruger en halv time på at køre i skole, der er som sagt 12 km. smiley

• #23   10. sep 2013 Tak i to. det var lige sådan noget jeg skulle bruge! smiley
    Vil lige overveje det, det ville jo være lækkert at kunne komme ud til hesten noget oftere for det er ikke muligt lige nu pga. den lange transportitid

• #25   11. sep 2013 amialie s, lidt vildt at scooter er langsommere end el cykel smiley smiley

• #26   11. sep 2013 Les
    Min kører 45/t +/-, men som sagt som kommer det an, trafikken og om der er mange bakker. smiley

• #27   11. sep 2013 Men at kører 11 km, som det faktisk er, tager en halv time på min scooter, som kører 45/t. smiley

Kommentér på:
Købe scooter? Kan det betale sig?

Annonce