{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Udbetaling Danmark MIN BARE *** {{forumTopicSubject}}

Undskyld hvis jeg virker en lille smule... lad os sige pist off...
jeg har lige fået en KÆMPE regning (synes jeg selv) på 7300 kr fra udbetaling danmark der nu mener at alle de penge som jeg fik i boligstøtte sidste år skal betales tilbage.

Historien kort;
- Min kæreste (nu ex) flyttede ind hos mig.
- Vi skriver under på alle de papirer der skal skrives under på for at få boligstøtte, og de har ALLE vores oplysninger!
- Vi modtager boligstøtten troligt hver eneste måned og deler den, så alt er som det skal være. Der sker derudover INGEN ændringer i indkomst. Jeg er på SU og kæresten er på dagpenge.
- Vi vælger at gå fra hinanden i november (efter godt et år hvor vi har boet sammen) og det får udbetaling danmark selvfølgelig besked om, og de ændrer min boligstøtte.
- Nu efter godt et år får jeg et brev fra udbetaling danmark som mener at alle disse penge skal betales tilbage fordi kæresten havde større indkomst end man må have (over det dobbelte af min) - hvilket de jo godt vidste???+

Er lidt på bar bund, og kan selvfølgelig klage, hvilket jeg så sandelig også har tænkt mig.
Nogle der har nogle gode råd/erfaringer med sådanne sager?

Vil til sidst sige at jeg har kontaktet ex'en og han er villig til at betale halvdelen. - Det er såmænd heller ikke det jeg er sur over, er ekstremt sur over det danske system tydeligvis ikke har nogen form for registrering og at det kan gå sådan her. De vidste fra starten hvad indkomst vi havde, hvorfor så i første omgang give os den støtte! - Det kan sætte mit pis lidt i kog for det er da alligevel en del penge at skulle finde her på SU igen...... dammit!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udbetaling Danmark MIN BARE ***
  • #1   20. sep 2013 Velkommen til Danmark. Det egoistiske, pengestyrede land smiley

  • #2   20. sep 2013 Som DD sagde. ^

  • #3   20. sep 2013 Haha, jeg ved godt at jeg bare skal være glad for at få boligstøtten og det har jeg skam været. Ville GERNE betale dem pengene igen, hvis jeg kunne se en logisk grund til det.. synes det her virker som om at de ikke har læst vores ansøgning igennem med de konkrete tal på eftersom de har givet os boligstøtten 1 gang? smiley

  • #4   20. sep 2013 Sabine

    Og det gør det mere iorden eller hvad? smiley
    Det er grunden til jeg ELSKER tyskland. Der foregår det lige en tand mere retfærdigt. Omvendt har de andre negative ting hvor DK er posetiv, but so what ^^


  • #5   20. sep 2013 TS

    Tror desværre bare du skal. har selv været igennem noget lign med min SU.
    Efter at få et hvis beløb i flere måneder, fik jeg pludselig et brev om at jeg skyldte dem 10 000 fordi de havde givet for meget. jamen for pokker det må de da selv have styr på, når jeg ikke kender til andet end den udbetaling?!

    Men imod det kan man ikke gå, du ved du må dræbe et barn men går du imod staten så du på den! smiley


  • #6   20. sep 2013 Jeg nægter simpelthen bare at lade dem tage det hele fra mig, bare fordi de ikke har gjort deres arbejde godt nok fra starten af. Jeg kender mig selv godt nok til at jeg er villig nok til at tage diskussionen op med den inkompetente trunte der har lavet den her fejl, for jeg kan med sikkerhed sige at fejlen ikke ligger ved mig! - Klagenævn her I come! smiley

  • #7   20. sep 2013 Har du bevis for at du har oplyst dem om de forskellige ting og de har sagt god for dem?

    For så kan du klage og sende det med..


  • #8   20. sep 2013 Alle de papirer som blev skrevet under i sin tid er jo gemt i Eboks fordi de skulle sendes elektronisk. Derudover ved jeg at de ligger inde med dem, for hvis de kan bevise jeg har fået for meget, har de jo også papirerne på at jeg har modtaget pengene;) - ellers er der jo ingen sag smiley - og de har jo sagt god for det, ellers ville jeg jo ikke modtage min boligstøtte smiley

  • #9   20. sep 2013 Jeg har lige fået et brev magentil -_-
    Men der står jo, at man kan få kravet nedsat, hvis man kan dokumentere, at den forhøjede indkomst er fra en periode, hvor der ikke er modtaget boligstøtte.
    Men de er virkelig nogle idioter på boligstøtten, undskyld mig, men vi har virkelig haft fat i dem mange gange og hvor har der været mange unødvendige problemer!


  • #10   20. sep 2013 Har set at der står det, men landet ligger jo sådan at ingen af vores indkomster ændrede sig i det givne tidsrum. jeg på på SU og han på dagpenge da vi søgte og stadig da vi flyttede fra hinanden. De har simpelthen ikke gjort deres arbejde godt nok set med mine øjne, for så ville de skisme da have opdaget at vi ikke var berettet (tydeligvis) - med vores samlede indkomst smiley

  • #11   20. sep 2013 Jamen er det ikke fordi, at en af jer eller jer begge, har fået en forhøjet indkomst siden i flyttede fra hinanden?

  • #12   20. sep 2013 Nope. Da han flyttede ud meldte jeg det til udbetaling danmark og de regulerede i min boligstøtte så den blev den samme som før han flyttede ind fra måneden efter han flyttede ud. smiley

  • #13   20. sep 2013 Okay, det er da virkelig underligt så :S Men hvis de skal betales, så husk at I hæfter solidarisk.

  • #14   20. sep 2013 Hvis de skal betales og de kan argumentere for at de åbentbart har klokket i det, så skal jeg nok betale, og som skrevet, så har jeg skrevet til ex'en som er med på at vi deler regningen:)

  • #15   20. sep 2013 Sorry, det gik lidt hurtigt med det sidste.
    Men øv, de er godt nok lidt af nogle ... Hvis I skal betale de penge.
    Ved os havde de registreret at en i husstanden, havde en årsindkomst på 4000 kr, lidt mærkeligt, at det ikke har ringet nogle alarmklokker.


  • #16   20. sep 2013 synes slet ikke du skal betale.. det der er sgu ikke iorden... få klaget og se hvad de siger

  • #17   20. sep 2013 Det er sku lidt som om de ikke kigger det hele igennem ikke? - Det lyder sku mærkeligt med de 4000kr... den ville jeg nok lige have stejfet over en ekstra gang;)

    Yeps... hvis man er ude i at skal modtage nogen form af ydelser fra udbetaling danmark/kommunen whatever, skal man nærmest ligge sin højre nyre i pant og give sin førstefødte, men når de skal have penge fra en, så kan de bare ikke gå hurtigt nok! smiley


Kommentér på:
Udbetaling Danmark MIN BARE ***

Annonce