{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.051 visninger | Oprettet:

Canada goose jakke - ægte eller ej? {{forumTopicSubject}}

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Canada goose jakke - ægte eller ej?
  • #1   3. okt 2013 Ægte eller ej, du støtter mishandling ved at købe den.
    http://anima.dk/pelsdyr/boykot-canada-goose#.Uk1wjdKGGDo

• #2   3. okt 2013 Det er ægte dyrmishandling der foregår hos CG.

• #3   3. okt 2013 Det var ikke dyremishandling jeg spurgte ind til - men om den er ægte eller ej, andre emner frabedes. smiley

• #5   3. okt 2013 Canada goose og pels burde forbydes..

• #6   3. okt 2013 Men hvorfor støtte det? Du kan få andre ligeså varme jakker, som ikke torturere dyr.

• #8   3. okt 2013 http://youtu.be/MfOnRE_zE5A
    Måske denne kan hjælpe smiley

• #9   3. okt 2013 Ægte eller ej, så kommer du til at møde en masse hate med sådan en jakke på. Hvilket jeg egentlig kun synes er positivt smiley

• #10   3. okt 2013 Årh så hold dog op... I burde alle sammen have et par på hovedet når i tryner hende ned på den måde! Det er da jer man burde sige 'føj' om!

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #11   3. okt 2013 Nu er jeg bare nysgerrig, men hvilke jakker er lige så varme som dunjakker ?

Har aldrig prøvet en Canada Goose, men Kingsland og Yeti, og har aldrig prøvet jakker, der er varmere end dem med dun. smiley

• #12   3. okt 2013 CSF, der findes jo også andre dunjakker derude end lige Canada Goose. smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#13   3. okt 2013 Men hvad er forskellen? smiley

• #14   3. okt 2013 At der ligger en masse annoncer på nettet, om at den måde Canada Goose anskaffer deres pels på er dyremishandling. Se f.eks. annoncen i den allerførste kommentar. smiley

• #15   3. okt 2013 Vil lige spørge dem der synes det er dyremishandling og fuldstændig way out at have pels på sin frakke: hvor ved i fra at dyrene bliver mishandlet? (;

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #16   3. okt 2013 Tag jer sammen! Hvis pigen vil have en cg jakke, så lad hende dog!!

Mht jakken, pelsen har ikke den rigtige farve på billedet, men det kan selvfølgelig være billedet det snyder smiley

Jeg forstår godt hvis du vil have en, det er en skøn jakke, er ihvertfald utrolig glad for min..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#17   3. okt 2013 Nåå. Jeg tør alligevel ikke gå i Canada Goose - er bange for at blive slået ned. smiley

• #19   3. okt 2013 CSF: Både duen og pelsen på CG bliver anskaffet under forfærdelige metoder. Rævene til pelsen bliver fanget i bjørnefælder, og der kan de så ligge og lide i flere dage inden de bliver skudt. Gæsne bliver plukket levende og flere gange i deres liv.

• #21   3. okt 2013 Aldrig køb en goose uden kvittering. En så dyr jakke gemmer man kvitteringen på smiley den eneste grund til at man ikke gemmer den, er vel fordi den er fake.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#22   3. okt 2013 Sof: jamen så må du ko stemple mig som dyremishandler.. For det er vel i bund og grund det du mener vi er hvis man har sådan en jakke??

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#24   3. okt 2013 Sof: hvorfor siger du ikke bare lige ud - dyremishandler.. Det jo det du syntes..

Men fair nok, så er jeg dyremishandler..

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

#26   3. okt 2013 Det skulle ikke undre mig, hvis det var det samme med Yeti, Kingsland osv. Så skal man slet ikke købe den slags jakker - og spørger igen: hvad kan måle sig med dunjakker ??

• #27   3. okt 2013 Tænker i også på om gåsen i jeres dyne er blevet behandlet ordenligt? Eller dyret i jeres læder?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#29   3. okt 2013 Sof: så støtter jeg dyremishandlig... Det kan vi også godt sige..

• #31   3. okt 2013 Umiddelbart synes jeg at den ser rigtig nok ud. Pelsens farve og tykkelse varierer meget, så den kan man ikke altid bruge.
    Men jeg ville aldrig selv købe en uden kvitt.
    Jeg elsker min goose, har aldrig haft en så lækker og varm jakke!

• #32   3. okt 2013 Jeg synes den virker dyr, i sportsmaster i tyskland kan man få en HELT NY canada Goose jakke for 2500 smiley Så ved du at den er ægte (tror jeg da, nær en så stor kæde sælger dem?) og så er der ikke andre der har haft brugt den før dig smiley

• #34   3. okt 2013 Well jeg synes aldrig man skal holde sin mund, når man ser eller hører om dyremishandling. For det er aldrig i orden og folk der bare lukker øjnene overfor sådan noget er sgu lige så slemme som dem der fysisk udfører mishandlingen.

Jeg tvivler meget på at nogen herinde selv ville smide en prærieulv i en saksefælle, lade den sidde der i noget tid og derefter slå den ihjel for pelsen. Men fordi I ikke selv udfører eller ser handlingen, så er det fint nok eller hvad?

Og jeg siger det gerne lige ud af posen, folk der går med en canada goose jakke er i min mening dyremishandlere!

Og apropos en anden kommentar herinde, så ja jeg tænker også over hvor mit læder kommer fra, og jeg har ikke dyner/hovedpuder med fjer og der er generelt ret godt fejet foran min egen dør, hvad det gælder. Jeg gør hvad jeg kan for at undgå produkter, hvor dyr er blevet mishandlet under produktionen af produktet. Så irriterende er jeg nemlig smiley

• #37   3. okt 2013 Mange bække små gør en stor å. Hvis alle sagde/siger som dig, ville der jo aldrig ske nogen ænding i dyrevelfærd.

Heldigvis er der dog masser af tosser som mig, som prøver på at gøre en forskel, også selvom man kun er 1 persoin.

Og jeg har bare ikke lyst til at købe produkter som jeg ikke kan stå inde for. Og ja jeg råber gerne højt, hvis jeg ser/hører om dyremishandling. Min erfaring er nemlig at man godt kan gøre en forskel. Måske ikke hver gang, men lidt har også ret.

• #40   3. okt 2013 Stakkels TS, at hun ikke engang kan stille et simpelt ja/nej spørgsmål uden at få en hel stribe af beskeder urelevante for det hun rent faktisk spurgte om. Er det egentlig ikke imod regelerne forresten? Skal man ikke holde sig til emnet i en debat.? Eller er det kun når folk laver annoncer i forum at man skal respektere reglerne? Ja HG er en spøjs størrelse nogen gange....

• #42   3. okt 2013 Hoppedullen, jeg tæller bare minutterne til jeg hører "det er ikke TS der er stakkel, det er gæsene, rævene, whatever"

• #44   3. okt 2013 Hvorfor støtte det??

• #45   3. okt 2013 Canada Goose er dyremishandling, og så er den ikke længere. Og jeg holder i hvert fald ikke mund, når dyremishandling er lige foran mig. Før debatten starter, nej, jeg spiser ikke kød, og nej jeg køber ikke læderudstyr, men selv hvis jeg gjorde, er det ok at have en mening omkring bjørnefælder, som er ulovlige i hele EU, men som Canada Goose fanger al deres pels med.

• #47   3. okt 2013 Hoppedullen og Tasha..
    Vil det sige... At hvis en spurgte jer om, hvor I tænker, der er bedst mulighed for at se et tyrefægter- eller rodeoshow, som vedkommende gerne ville se, hvor I vidste at dyr blev groft mishandlet, så ville I bare svare "det ved jeg ikke, men prøv at kigge efter det på nettet" uden at sige et pip om at det var mishandling, eftersom det er irrelevant for spørgsmålet?

• #48   3. okt 2013 For oplysningens skyld. Jeg har talt med mange med CG jakker, der blev forfærdede da de hørte hvor pelsen kommer fra. Hvis man muligvis kan forhindre, at flere jakker bliver solgt, ved at oplyse om dyrenes forhold, så er det forsøget værd.

• #52   3. okt 2013 ærlig talt syntes jeg at det CG der er dyremishandlere ikke jer i køber jo bare en jakke

• #55   3. okt 2013 Kailie det har du ret i smiley men jeg vil mene, at hvis man er helt klar over hvordan CG goose behandler dyrene, og stadig køber en jakke, så er man medvirkende til dyremishandling. Hvorfor? Fordi CG kun fanger prærieulve i bjørnefælder, fordi folk er villige til at købe deres jakker og dermed betale for det.

• #56   3. okt 2013 Tilsvining er også forkert, det er oplysning der er vejen frem.

• #57   3. okt 2013 Det er en BRUGT jakke TS spørger til. Gåsen og ræven ER død...Tá det nu roligt. Går I alle i ØKO-Tex tøj, i natur farver??? Eller har I glemt at der er mange folk der dør hvert år fordi de bla skal indfarve vores tøj fyldt med kemikalier uden beskyttelse... Og sådan kunne vi jo blive ved!!!!!!!!!
    ØV så blev jeg alligevel provokeret nok af alle I frelste! God aften- pas på tandpastaen smiley

• #58   3. okt 2013 Ja det er rigtigt men kan den grotesk højepris og dyremishandlingen ikke have noget at gøre med at de ikke har penge til andre måder?

Men dette emne stopper mig sku ikke i at købe læder ting og pels ørevarmere (der er INTET lækrere)

• #60   3. okt 2013 Kailie, nej, bare nej. Canada Goose har utroligt mange penge. De vælger bare at indfange pelsen på den måde, der koster deres virksomhed mindst muligt, både pengemæssigt og arbejdsmæssigt, da fælderne ikke just tjekkes dagligt.

Du må vælge at gøre lige som du vil, jeg kan bare ikke se hvorfor nogen vælger at støtte dyremishandling, men det bliver vi nok aldrig enige om.

• #61   3. okt 2013 tjaaaaa det ved jeg ikke.. men hvis den er ægte og du køber den er du en af de personer der støtter dyremishandling..

Flot...

• #63   3. okt 2013 Jeg skrev da pænt synes jeg da selv smiley

• #64   3. okt 2013 Anja: Ja, man skal passe på tandpastaen. Den kan man som frelst nemlig både få økologisk, svanemærket eller med leaping bunny, alt efter hvad man er til haha smiley

• #65   3. okt 2013 Pipfuglen: Helt ærligt kan du tolke min opkast som du vil!!!!
    Men det kan aldrig blive TS problem hvad du /I har af meninger til køb af jakken. Spørgsmålet går på om den er ægte!
    Syntes I skal stoppe hetzen og finde sammen og sende den til RETTE modtager - CG

• #66   3. okt 2013 Sig: tandpasta kan også fås med Aloe vera, som nogle jo er allergiske for eller med Triclosan, som er kræftfremkaldende !! smiley

• #67   3. okt 2013 Det var bare et bud for aner intet om dem

kan ikke se hvad vi er uenige om?

• #68   3. okt 2013
    Jeg ville sige den ser fake ud..

og kan slet ikke finde den model på deres hjemmeside..

kun en der minder om den og det den her
    http://www.canada-goose.com/products-page/products/kensington-parka/

Der rigtig mange af disse jakker i fake og bagmændene tjener kassen på det.. lad være køb en UDEN kvittering, ellers kan du lige så godt købe en fra butikken.. især til den pris sælger forlanger for en "brugt" jakke.

• #69   3. okt 2013 Bare lige for at være anti dyreelsker..

Du ved godt hvad der sker med disse dyr som blive til denne jakke?

http://anima.dk/pelsdyr/boykot-canada-goose#.Uk3htNIvWCa

http://anima.dk/pelsdyr/sandheden-om-pelskraver#.Uk3h8NIvWCY

• #70   3. okt 2013 I er godt nok naive hvis i tror de kan få nok pels til de millioner af CG jakker der laves ved at sætte fælder op og fange vilde prærieulve smiley

• #71   3. okt 2013 Anna, det er ikke kun ulve det går ud over hvis du vidste hvad det handler om smiley

• #75   3. okt 2013 Ja vi er godt nok naive, og det er nok derfor vi har Dan Jørgensen, politiker i Europaparlamentet, på vores side. Hvis du prøver at Google kan du se, at han vil have salg af jakkerne forbudt i EU, da fældefangst er forbudt i EU. Alternativet til vildtfanget pels er pels fra pelsdyrfarme, ikke ligefrem et super alternativ set fra et dyreetisk synspunkt.

Kailie; du skriver du vil købe pels ørevarmere, jeg synes pels er dyremishandling, derfor er vi uenige smiley

• #76   3. okt 2013 Ja nu er det sådan set ikke mig der påstår det er vilde prærieulve der bliver brugt smiley

• #77   3. okt 2013 smiley Pipfuglen: det er slet ikke en debat vi 2 skal tage. Jeg ejer ikke selv en CG. Men blev blot støt over de svar TS fik. Længere er den vist ikke.!
    Debatten kunne tages op i nyt emne hvis det virkelig ligger nogles hjerter meget på sinde!;-) god aften

• #78   3. okt 2013 Hoppedullen hvorfor ikke det? At hun tror man kun bruger prærieulve er da helt forkert, så hvorfor skulle jeg ikke være helt med? smiley Som der står på anima's side: "Til bare én pelskrave bruges pelsen fra en hel ræv, tre kaniner eller mink." Så nej.. det er ikke kun prærieulve det går ud over.. og så vidt jeg ved kender vel alle udtrykket at "Kn*lde som kaniner" smiley

• #79   3. okt 2013 Jeg har da haft flere CG jakker mellem hænderne og der har ikke været en eneste af dem der har haft hverken kanin eller mink i kraven smiley

Det jeg sagde var at der kunne umuligt være tale om vildlevende pelsdyr. Det er selvfølgelig opdrættede dyr der blir brugt.
    Hvad man så synes om den sag er en helt anden historie smiley

Og så ville jeg nok ikke skilte for meget med at Anima er din kilde, for magen til utroværdig kilde skal man nok lede længe efter smiley

• #80   4. okt 2013 Tvivler på at det kun er CG som har disse metoder til at lave jakker med.. Hvad så med alle de andre jakker hvor er er ræv eller et eller andet andet dyr der sidder pænt på hatten, eller som måske er foret med et eller andet gæs halløj?
    Må indrømme at jeg intet er imod pels til at holde os varme med/whatever, men når det er sagt synes jeg også at man skal tage sine forholdsregler og vide hvordan dyret har levet. Hvis man ved det som sagen er med CG vil jeg ikke købe en. - dels på grund af min samvittighed men også den ekstremt dyre pris.
    Jeg vil hellere have at dyret er avlet til at skulle ja.. "levere varen", leve og så dø med et skud eller hvad filan de nu gør.
    Aner ikke skide meget om det her emne, men synes da klart at man kan støtte noget hvor dyret ikke har lidt under aflivning, eller måske lade være at gå i noget med pels. En i tråden skrev at hun havde købt en fin jakke i Føtex. Fanme ja! Pyt med mærket, så længe den er varm. Og køber man en jakke fordi man vil finde en varme som åbenbart ikke findes andre steder i følge andre folk herinde i tråden, jamen så tager jeg altså bare en ekstra trøje på under min billige jakke fra Føtex som jeg også vil have i morgen!! smiley

Til det emnet egentlig omhandlede;
    TS, man køber ikke så dyr en jakke uden at gemme kvitteringen. Aner ikke noget om hvordan den SKAL se ud, eller om det er billedet der snyder, men lad nu være med at bruge så mange penge på noget der ikke er en kvittering på smiley

Det var bare det jeg ville sige.... Hej hej smiley

• #83   4. okt 2013 Veg: Ved at rævefarme er ved at være forbudt i EU, hvis de ikke allerede er det, og mink.. Jamen har de det da dårligt? Der er lavetnogle regler for hvordan dyr i EU skal leve på de vilkår de bliver stillet op overfor, og bliver disse ikke overholdt falder der naturligvis en form for bøde eller måske endda forbud. Eller er det EU? - Hæng mig ikke lige op på det om det er EU eller DK smiley Det betyder da at rævene ikke går rundt i for små trådbure og ikke kan løbe rundt da det netop er det der er sat fokus på med de her rævefarme. smiley

• #84   4. okt 2013 CSF: Termo jakker (af ordenlig kvalitet) er faktisk bedre end dun.

• #85   4. okt 2013 Er man så også dyremishandler fordi man drikker Coca-Cola, eller spiser mad fra McD? De støtter begge rodeo, eller er det tyrefægtning? Det kan jeg ikke lige huske..

TS - jeg aner desværre intet om Canada Goose jakkerne, har aldrig selv ejet en :-). Men, som andre siger, så ville jeg ikke købe en uden kvittering!

• #88   4. okt 2013 Veg; Det ved jeg skam. Men forbedringer skal jo starte ét sted smiley - hehe, ved jeg skam godt de ikke er, men en god debat er der jo aldrig noget i vejen med smiley
    Jeg kan godt li dit afsnit med grisene, men som jeg siger små forbedringer er også at tage med. 10 cm lyder ikke af meget, heller ikke de 5 cm som hønen får, men det er bedre end før, og det er der jeg vil hen:) Rom blev ikke bygget på en dag jo.

Du må endelig ikke tro at jeg synes det er helt ok at næb bliver klippet på burhøns som går rundt i de små bure osv. men heldigvis har man et valg om ikke at støtte det ved ikke at købe det, og det gælder også emnet her, nemlig det med at købe en jakke fremstillet af dyr som har haft det skidt. Hvis man har det skidt med at spise æg som er lagt af dyr der har de vilkår som burhøns har, burde man et eller andet sted også have det skidt med at gå rundt i en sådan jakke. - Personligt bryder jeg mig slet ikke om dem, synes de er ALT for voldsomme, men nok om min smag;)

At gøre det ordentligt når det endelig skal gøres... hmm.. jeg kan kun give dig ret. Man kunne slippe for alle de kommende krav og diskussioner om at det skal være endnu bedre, endnu større, for det de fik ved sidste omgang i debatten er ikke nok mere, (tag ikke fejl, jeg giver dig ret) - men ved sådan et samfund som er så økonomisk præget må man jo desværre gå på kompromis og give lidt af gangen hvis dyrene da kan nøjes. Det vurderer man jo desværre her.

smiley

• #89   4. okt 2013 Veg - mit spørgsmål lød bare på om man så også var dyremishandler.

og NEJ! Jeg støtter på ingen måde CG - jeg synes det er noget svineri, men TS skal ikke gøres til dyremishandler fordi hun ønsker en jakke derfra smiley

• #91   4. okt 2013 Det er dokumenteret, at pelsen på hvert femte jakke stammer fra en prærieulv, der har gennemgået alvorlige lidelser over lang tid. Resten af pelsen stammer fra pelsdyrfarme, hvor dyrene ligeledes opdrættes under kummerlige forhold.

Det eneste lovkrav, som firmaet pt. skal leve op til, er at "kun" hver femte dyr må komme rigtig alvorligt til skade under fangsten med fælderne. Med tanke på de mange millioner jakker, der produceres hvert år, bliver det en kæmpe andel af dyr, der slutter deres dage på grusomme måder og gennemgår decideret tortur. At der endvidere er tvivl om, hvorvidt dette lovkrav overhovedet overholdes, er jo så endnu mere foruroligende.

At det kan tillades at så mange dyr tortureres og dræbes, blot fordi vi mennesker finder deres pels behagelig, er i mine øjne fuldstændig uacceptabelt. Vi har alternativer, der kan holde os varme, så alle disse makabre lidelser sker på et helt unødvendigt grundlag.

Det absolut værste man kan gøre i kampen mod dyremishandling, er at give op eller lade stå stil, fordi de små indsatser alligevel ikke er nok. Det er netop alle de små tilfælde, der udgør den samlede helhed. Som individer er vi alle sammen etisk ansvarlige for de valg og fravalg vi foretager, både når det kommer til valg af madvarer, tekstiler, sengetøj/betræk, mm.

Vi er som købere af produkterne lige så ansvarlige som producenterne. Det er vores beslutninger og støtte der afgør, om fx dyremishandling og børnearbejde under produktionen fortsat skal finde sted. Hvis vi nægter at støtte dette med vores penge, kan det ikke finde sted længere.

Dyremishandling under produktion kan kun fortsætte, så længe der er købere til det - dermed er alle købere af disse produkter, om end det er bur-æg eller Canada goose jakker, i mine øjne frataget enhver rettighed til at udtale, at de er imod mishandling af dyr.

• #92   4. okt 2013 Helene det kan jeg svare hurtigt på smiley Jeg har ikke drukket Coca cola siden 2009, og hvis jeg har fået en slurk af noget coca cola er det ihvertifald ikke noget jeg selv har givet penge for! Jeg støtter bestemt ikke coca cola og min familie ved godt jeg kun drikker harboe og Nogle få gange Jolly (Har læst om Jolly og Harboe på nettet)

Jeg er sådan set ligeglad om min familie støtter rodeo, bare jeg ikke gør..

Min Vinterjakke jeg har købt her for en uge siden kostede 150 kr så jeg tror ikke ligefrem der er ægte pels på den smiley og det er vidst en termo jakke smiley

For at gøre en lang sætning kort: Alt det jeg SELV kan undgå at støtte gør jeg!
    Jeg bryder mig ikke om at tænke på disse stakkels dyre om derfor er der så mange der er imod CG, Og nu ved jeg godt at det ikke er sjovt at for det i hovedet op til flere gange og man kunne har sagt det pænere til TS, Men hvad hvis hun ikke vidste det var Dyremishandling? Eller at hun ikke vidste hun støtter det ved at købe sådan en jakke? smiley

• #93   4. okt 2013 Seriøst nu hvor vi snakker om dyremishandling, får jeg helt lyst til at skrive på deres side hvordan de mishandler ulvene bedst? Er det et skud i ryggen så de lider eller at de sidder i en fælde med en knust pote i flere dage..

https://www.facebook.com/CanadaGoose?fref=ts

• #94   4. okt 2013 Lidt sjovt at deres side på facebook har så mange regler om hvordan man skal opføre sig

"Samtidig , bemærk dette er en modereret side og som sådan, forbeholder vi os retten til at moderere eller fjerne enhver og alle indlæg samt begrænse adgangen til denne side for brugere, der gentagne gange misbruger dette opslag politik. Nedenfor kan du se nogle retningslinjer for at deltage på denne side:"

"Vær høflig : Vi beder , at du bruger passende sprog og etikette. Kommentarer eller indlæg , som kan omfatte stødende, foruroligende , uhøfligt , fornærmende, ærekrænkende, obskønt , voldelig eller upassende indhold kan blive slettet. Dette omfatter , men er ikke begrænset til , sprog , foto eller videoindhold og links."

"Vær respektfuld : Vi vil ikke tillade nogen personlige angreb på denne side. Du kan sætte spørgsmålstegn ved eller argumentere det indhold, vi og andre indlæg, men du ikke kan angribe Canada Goose repræsentanter eller andre commenters ."

"Venligst bo on-topic : Hold samtalen relevant for samfundet og bidrage til dialogen . Vi forbeholder os ret til at fjerne off- topic og ud af kontekst posteringer.

Vær venlig ikke at SPAM os: Bemærk eventuelle posteringer vi mistænker kan være spam eller udstationeringer , herunder opfordring kan blive slettet .

Venligst holde det juridiske : Ganske enkelt, gør ikke noget , der bryder loven. Dette omfatter, men er ikke begrænset til , udstationering oplysninger, der er kendt for at være falsk , bedragerisk, vildledende , unøjagtige eller vildledende."

- Smells a lot of Animal Abuse? smiley

-Ja google translate hjalp mig smiley

• #95   4. okt 2013 Stald Limira - Lugter lidt af at de ikke kan forsvare deres måde at få pels på!

Så du bruger INGEN produkter der støtter rodeo/tyrefægtning osv osv? Er det ikke svært at undgå? smiley

• #96   4. okt 2013 Hvis det læste hvad jeg skrev ville du forså... Det vil sige, feks det er mit eget valg om jeg tar en cola eller en cocacola, det mit eget valg om jeg køber en CG jakke eller en termojakke

Men det er jo ikke mit eget valg hvad mine forældre køber (Mælk fra malkekøer der bor i en stald i hele sit rådne liv kan bruges som eksempel..)

Nej man kan sku ikke undgå at støtte dyremishandling da det ike ligefrem står på produktet: Vi støtter Chyenne Rodeo i Amerika

Så nej man kan sgu ikke undgå det, men jeg har det sgu bedre med mig selv at jeg ikke støtter nogle af de produkter og generelt dem der er værst smiley

• #97   4. okt 2013 Helene:
    Canada Goose kan netop ikke forsvare deres måde at producere på. For ikke så længe siden, var der en ung canadisk pige, tror hun var omkring 11-år, men hæng mig ikke op på det, for kan ikke huske det præcist smiley Nå, men hun synes altså også denne fældefangst mm. er forfærdelig, og hun mødte op foran deres hovedkvarter, og ville gerne tale med bestyrelsen (overskudsagtigt af så ung en pige!), men de nægtede hende adgang, og ikke så meget som receptionisten ville tale med hende. Hvis de ikke engang kan forsvare deres produktion, over for en pur-ung dyreelsker uden meget uddannelse eller lignende, så står det vidst ikke alt for godt til.

• #98   4. okt 2013 Tænk at man gider støtte dyremishandling.

Men når ja, der skal jo findes nogle mennesker i denne verden som er så ækle at de har beug for andres hud til at gemme sig i smiley

• #99   4. okt 2013 DD præcis!

Be comfortable in your own skin and let animals keep theirs smiley

• #100   4. okt 2013 Anna F: Beklager, men med mindre CG direkte lyver, så tager du altså fejl. Det står direkte i deres pelspolitik at "Canada Goose does not buy fur from farms of any sort – ever". Så du kan selv være naiv smiley

(link fjernet)

Johanne: Har du et link til den undersøgelse? For så er CG både mishandlere og fulde af løgn, hvis det er sandt.

• #101   4. okt 2013 Sig b - Jeg ser lige, om jeg kan finde den igen - det er nogle måneder siden, jeg læste den.

• #102   4. okt 2013 Det eneste pels jeg i klæder mig er mine sælskindluffer fra Grønland, for er er pelsen et bi-produkt. Hovedegrunden til de slår dyret ihjel er for de kan få noget at spise, og de fanger selv dyret vildt - ingen opdræt eller rovdrift. Så fordi de efter at have spist sælen, laver luffer ud af skinnet og pelsen og sælger på gaden, så syndes jeg ikke det er forfærdeligt.

Men at dyr skal lade livet (og avles, + leve under forfærdelige vilkår) kun pga deres pels vil jeg aldrig støtte!

• #103   4. okt 2013 Ad hvor i burde skamme jer der kalder Ts dyremishandler! Selvom man måske indirekte ved at købe en Cg bliver dyremishandler, så siger man simpelthen ikke dyremishandler til folk. Basta! Føj.

Jeg har selv en Cg og jeg er noget så glad for den - den er ikke specielt køn eller noget og man ser lidt fed ud men so what ^^

Jeg ville aldrig selv anskaffe mig en og derved støtte firmaet - men min kusine havde en, som hun solgt mig for 500 kr. I det mindste køber ts ikke en direkte fra producent - nu er den ude på markedet så.. værre er det heller ikke. Jeg synes klart det ville være værre hvis den var fra ny - hvem gider dog skyde penge i det firma...

• #104   4. okt 2013 Æseldyret hun er ikke dyremishandler, hun støtter bare dem der mishandler dyrene..

• #105   5. okt 2013 Yes yes - men det er bare ikke alle, der lige får sig utrykt korrekt ...

• #106   5. okt 2013 Det fordi de sikkert mener de,t men som du siger, udtrykker det forkert.

• #109   5. okt 2013 Jessica: Mange af de norske jakker er ligeså varme. Jeg har købt en jakke fra et norsk firma (kan ikke huske det nøjagtige mærke) og den er ligeså varm som en CG smiley elsker den jakke!

• #111   5. okt 2013 Men hvis jeg skal sige min ærlige mening så synes jeg jakken vil være pænere uden mishandlet pels smiley

• #112   6. okt 2013 Forstår overhovedet ikke at folk bare lukker øjnene!? Når man i forvejen ved den er helt gal med dyrevelfærden inden for pelsdyrene, det gør mig sgu lidt harm, hvis det var hest, hund eller kat var alle gået helt amok.. hvad er forskellen?

http://www.youtube.com/watch?v=yQiGvEfmBAk

• #114   7. okt 2013 den ser ret ægte ud, også derfor hun har taget billede af mærkerene hvor de kan se at der er et nr som alle de ægte har

• #115   7. okt 2013 Jeg har en super lækker vinterjakke fra Message, som er stort set det samme som CG, bare et andet mærke. Lige så varm, dog er den pænere og mere figursyet. Jeg gav 1700 for den og jeg fortryder det bestemt ikke! Og et + mere er at, stoffet er helt vildt slidstærkt! Jeg har væltet/styrtet på scooter jeg ved ikke hvor mange gange, og den har ikke fået en eneste skramme, og alt det skidt der kommer på, er lige til at tørre af igen og så er den god vand og vindtæt.

• #116   7. okt 2013 Til jer der mener, at kommentarer vedrørende den dyremishandling der foregår under produktionen ender hos den forkerte modtager, og ikke hører til i dette forum:
    Det er jo lige netop her denne vigtige information hører hjemme, nemlig hos forbrugeren! Det er en yderst relevant viden, der informerer køber om hans eller hendes produkt. Således at køber kan træffe et valg hvorvidt han/hun ønsker at støtte denne virksomhed. Blev denne information ikke formidlet ud, ville der sidde en lange række købere (hvilket der nok allerede gør) med et fortrudt køb og en følelse af, at have støttet noget imod deres vilje.
    Det er en kæmpe fejl, at bede folk "klappe i" inden for åbne diskussioner som disse - det er en vigtig og yderst relevant viden, der kan være ét skridt tættere på bekæmpelsen af sådanne uhyrligheder. Ved at formidle den viden videre steder som her, er der flere der bliver informeret og antallet af stemmer der taler imod vil dermed stige. Dermed sagt skal formidler også forstå at formidle sig korrekt, så der ikke kommer forkerte anklager ud.

Applaus til alle jer der ikke bare holder mund, men siger fra - Det er vejen frem! Det bliver aldrig de stumme i denne verden der stopper dyremishandlingen!

• #119   26. okt 2013 Divaen:
    Hvordan ved du at Napapijri ikke mishandler dyr? Der er jo også prærieulv på kraven i deres jakke? Hvor kommer den pels fra?

• #121   3. dec 2013 Ægte eller ej, så synes jeg fandme i er sippet. Der findes meget dyremishandling inden i denne verden.
    Men inden i forfanden udtaler jer så synes jeg i skal tage ud og se hvordan de bliver lavet.
    De får syge og døde prærieulve der findes mange syge og prærie ulve i hele verden. De er har på INGEN måde selv slået de dyr ihjel.
    Styr jer.

• #122   3. dec 2013 Lige et spørgsmål er i alle så også vegetarer???
    Lader du kødet ligge i disken i super brugsen? eller køber du flittigt ind for at DU kan få mad på bordet.
    Føj, hvor burde i skamme jer, i er ikke bedre end alle andre!

• #123   3. dec 2013 Jeg er veganer? smiley

• #124   3. dec 2013 Anne nu syntes jeg lige du skulle tage en slapper!
    Det her emne er flere måneder gammelt..

Og jo det er mishandling, det kan du altså ikke komme uden om, desuden bliver denne jakke ikke lavet af prærie ulve, men af mårhunde og de har det bestemt ikke godt og så må du altså sige hvad du vil, ja undskyld mig!

Kommentér på:
Canada goose jakke - ægte eller ej?

Annonce