{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hest løber idet man sætter sig ned!!!! {{forumTopicSubject}}

vi har nu haft dette kæmpe monster på 180 i stang, i 3 uger, og lige så snart man svinger benet over, sætter den i en aller helveds fart, direkte over mod et hjørne og drejer skarpt af så man bliver tyret direkte ind i barrieren. Vi har haft en til at stå og holde den i mens man stod op, men den løber lige igennem vedkommene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest løber idet man sætter sig ned!!!!
  • #1   11. okt 2013 Vi overvejer at aflevere den tilbage smiley Det kan umuligt blive ved at gå godt smiley


  • #2   11. okt 2013 Er sadlen tjekket? (:

    Da jeg købte min nye hest, løb han også ad H til, hver gang jeg satte mig i sadlen. Og når han endelig blev i skridt, så var han meget stresset hele tiden. Det viste sig at den sadel vi købte med, lå helt forfærdeligt og trykkede på skulderen , så det prøvede han selvfølgelig at flygte fra. Det er nu rettet op på, og han er blevet en engel! smiley


  • #3   11. okt 2013 Det kan være den bliver bange?

  • #4   11. okt 2013 Hvorfor ikke finde ud af hvad der er galt istedet for bare at aflevere den tilbage?
    Jeg tænker smerter..


  • #5   11. okt 2013 Lyder enten som om den enlig ikke er tilredet, eller også kan den have rygproblemer.
    Jeg ville nok leverer hesten tilbage


  • #6   11. okt 2013 Hvordan er den ellers at ride?
    Hvis i da kan komme til at ride...


  • #7   11. okt 2013 Den har tideligere gået MB i spring og dressur, og har været helt fin hos tideligere ejer. Vi har fået sadlen med da vi købte den og der har ikke været noget med den da hun havde den. En endu tideligere ejer havde samme problem. Vi har også prøvet at give den fred fra at ride og lave jordarbejde og lægge den i longe og prøve at stå ved siden af den og lægge pres i stigbøjlen, hvor den er lige glad. Lige så snart der kommer rytter på løber den ad H til!

  • #9   11. okt 2013 Holder i den "stramt" i tøjlerne for at afvæge at det evt løber? Der er nogen heste der reagere på hvis de holdes stramt og bliver derfor skræmte eller ophidsede fordi nu har den jo en grund til at være "bange" for den reagere jo igennem personen der holder den. Måske mere afslappethed kan hjælpe - ja ved godt det lyder underligt men tror godt du ved hvad jeg mener. Det er lidt svært at vurdere når man ikke har set det. Men hvis det er generelt problem den har og i ikke har mod på at træne det væk, ville jeg aflevere den tilbage. Man kunne jo komme frygteligt galt afsted. Har i kontaktet tidligere ejer omkring problemet? Måske vedkommende har et forslag til hvad der kunne gøres, da det jo under normale omstændigheder er ham/hende der kender den bedst (endnu)

  • #10   11. okt 2013 Jeg tænker helt klart at den må have ondt i ryggen!! Forestil dig smerten det må have når rytters vægt lander på den smertende ryg, avav smiley
    Et andet bud kunne være at den har haft en rigtig øv oplevelse med en tidl. rytter og forbinder opstigning med smerte, på trods af at smerten ikke er der.
    Her ville jeg bare starte som med en nytilreden hest, rolige bevægelser - tag det i hestens tempo og lyt efter hvornår den har fået nok

    Mit sidste bud er som med Amanda M - tøjlerne
    Stramme tøjler kan let hidse de fleste heste op og få dem "op på dupperne". Hvis hesten så SAMTIDIG er påvirket af en eller begge af de to ovenstående muligheder, kan det kun blive en farlig cocktail.

    Jeg ville starte med at få tjekket sadel og ryg, evt. få en kiropraktor på smiley


  • #11   11. okt 2013 Vi har en måneds returret tilbage. Og nej den slipper ikke, men vi arbejder med den fra jorden. Den blev trænet op på højt niveu på halv tid, og fik der for fået en skade, i mens blev den solgt vidre. Det store er at da jeg er en pige og jeg rider den, er der intet, når han så selv rider, flipper den løber. Måske en af de tideligere ejer har været en mand, og har været voldig omkring den når han rider. Det skal siges at der er intet galt med den udover ridningen.

  • #12   11. okt 2013 Der er intet med sadlen smiley Men den bliver nok afleveret tilbage smiley


  • #13   11. okt 2013 Så har den nok, som du selv skriver, haft en rigtig øv oplevelse med en mandlig rytter. smiley Har han prøvet at lave jordarbejde med den og langsomt vinde dens tillid inden han forsøger at ride den? smiley

  • #14   11. okt 2013 Ja det har han, mange gange. Det står også i en af mine andre kommentare smiley

  • #15   11. okt 2013 Så I den blive redet hos tidligere ejer? Det lyder som en hest der aldrig har haft rytter på

  • #16   11. okt 2013 Ja det gjorde vi smiley Den har jo også gået MB i spring og dressur smiley

  • #17   11. okt 2013 Hmmm.... Har I prøvet at træne det stille og roligt?

    Fx.
    1. Træk hen til skamlen. Står den stille - Ros. Hvis ikke, træk en runde, og så hen tl skamlen igen. Når den står stille ved skamlen, ros den og tal stille og roligt til den, evt nus den på halsen el lignende.
    2. Stå på skamlen. Lad den have helt løse tøjler. Bare stå på skamlen og ros den, hvis den står stille. Hvis ikke, start forefra.
    3. Når den står stille og afslappet mens i står oppe ved skamlen, tag fat i sadlen, ryk i sadlen. I skal kunne rykke lidt i sadlen, mens den stadig står stille. Samme princip med ros osv.
    4. Så lidt vægt i stigbøjlen. Igen samme princip med ros.
    5. En til at stå foran når i skal helt op. Hvis den møver igennem vedkommende, så sørg for at vedkommende har fat i tøjlen og står ved siden af hesten. Lad vær med selv at have fat i tøjlen, vedkommende på jorden skal bare have fat i den ene side. Hvis den så løber, kan vedkommende på jorden bare dreje den rundt om sig selv, frem for at den løber a h til

    Og så ellers bare træning træning træning.

    Alt dette er selvfølgeligt forudsat at hesten ikke har ondt og derfor reagerer som den gør smiley


  • #18   11. okt 2013 1,2,3,4,5 alt er prøvet... selv 5, men hun hopper bare til siden og ind i vedkommen.

  • #19   11. okt 2013 eller vi har ikke rigtigt prøvet os frem med nr 5. da vi sidste gang alligevel bare blev løbet ned... Vi ville heller ikke kunne holde den, da den bare skubber bagparten ind og lige frem sætter sig ned, og som en fjeder bare skyder frem i luften...

  • #20   11. okt 2013 Har i prøvet at hoppe op med en skammel? Det kan være den er vant til det og derfor bliver skræmt smiley

  • #21   11. okt 2013 Det kan være et tegn på kissing spines, eller anden form for rygproblem. Især hvis den sådan krymper sammen i kroppen når det sker. Det skal du lige være opmærksom på.

  • #22   11. okt 2013 Hvordan er den hvis man strigler den med en hård strigle på ryggen?

  • #23   11. okt 2013 Stine K: Det bruger vi altid, for at skåne hestenes ryg.
    Det er nu ikke noget vi har lagt mærke til smiley vi har ikke rigtigt mod på at gøre mere ved det, så det ender nok med at vi aflevere den tilbage...


  • #24   11. okt 2013 buhu, det er surt. Men det er også surt hvis det er et lille problem, som kan fikses smiley

Kommentér på:
Hest løber idet man sætter sig ned!!!!

Annonce