{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Det "farligste" sted på turen {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Idag var jeg afsted på en skøn tur i skoven på min dejlige hest smiley
Der er et sted på turen hvor jeg altid bliver lidt nervøs. Der er aldrig sket noget, og hesten lægger heller ikke an til at blive nervøs (bortset fra den dårlige energi han får fra mig smiley ), men jeg bliver stadigvæk nervøs hver gang vi skal forbi.
Der er en gård på den ene side, og den er igang med en totalrenovering, så der er altid larm og folk der går frem og tilbage med værktøj eller andet. Det ligger tæt på vejen, så man kan også konstant se bevægelser af folk der arbejder bag ruderne, trailere med presseninger over m.m..
På den anden side ligger der en fold med en stor flok hvide køer, og den er indhegnet med pigtråd.
Jeg ved i mit hoved at vejen er ca. 3 meter bred, men lige der føles den meget smal smiley
Hvor er Jeres værste sted?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det "farligste" sted på turen
  • #1   17. nov 2013 Hele stykket oppe på den store vej.. Bliver altid skide nervøs når de store lastbiler drøner forbi smiley

• #2   17. nov 2013 Vi kan tage en tur på 8 km her en af vores nærmeste naboer har et rengørings firma og der stå ting og sager uden for. det er også ok
    Men deres gamle fjordhest tyk som et bjerg kan pruste som et agammel tog det er vores heste lidt sjove over
    En sommer hade det sat en fotosælle styret vandings anlæg op for at jage deres høns væk fra et bed det hade lavet ude i forhaven.
    Jeg skal hilse og sige vores heste kunne stampe i jorden da de fik et sprøjt fra det skrammel
    På en 5 km tur skal vi forbi en mand som har geder og gæs heste er sådan set ikke dumme der men Trunte kan helt tydelig mærke jeg ikke kan døje den fyr. Hun er MEGET opmærksom der forbi
    VH
    Annette

• #3   17. nov 2013 Det kommer an på hvilken tur vi tager, men der er et farligt sted vi næsten altid kommer forbi, hvor der er et hus, hvis ejer har en lille møghund. Når den nogengange går udenfor, så løber den efter alt(mennesker, biler, heste) og det er ikke bare fordi den vil lege, den er pisse aggressiv, bider hestene i benene så flere af hestene får sår og er skræmte. Den er så dum den hund, at mange af de små ikke tør ride forbi og det er jo en skam. Og vi har talt med ejeren af hunden, det er blevet bedre, men den er stadig ude tit.

• #5   17. nov 2013 Min Hjalte har ingen farlige steder smiley han kigger lidt på vandpytter, men ellers er der intet smiley

• #6   17. nov 2013 Det lyder ikke særligt rart at ride der smiley

Men hestenes sted er:
    1. Når vi skal krydse den store motortrafikvej eller bare rider i siden af den, så mangr store lastbiler på vej ind til industri områder og traktore der skal ind på sukkerfarbrikken..!

2. Der er en slags bro i skoven hvor vi rider Champer hader at gå over broer og hopper fra den ene side til den anden, også selvom der bare er jordover og ingen forhøjning som den i skoven, er altid så bange for at han springe til en af siderne og falder ned smiley

• #7   17. nov 2013 Det sted mine heste stod i juni måned, er ca. 10 minutters kørsel hjemmefra af. Når jeg red tur, var der et bestemt hus jeg skulle forbi (hvis jeg red den vej, som jeg for det meste gjorde) som lå ud til vejen, og blev altid pisse nervøs, fordi hvis folkene inde i huset så at jeg red ude på vejen, gjorde de alt hvad de kunne for at forskrække min hest smiley Enten råbte de, lavede undelige lyde med køkkenting osv. smiley fjolser. Det gjorde i hvert fald at jeg blev mega nervøs for at de var der - hver gang. Og forstår ikke hvorfor de skulle være sådan? For jeg red på offentlig vej i skridt og i min verden mener jeg ikke at jeg generede nogen? Kender ikke engang de mennesker som bor i huset?

• #8   17. nov 2013 Jeg havde også engang min ene hest stående et vildt lækkert sted hvor man kunne ride i kanten af skoven - så hyggeligt! Men ved siden af stien som gik i kanten af skoven var der en forholdsvis dyb grøft med vand i smiley var altid rædselslagen for at der kom noget inde fra skoven af, som gjorde hesten bange, så vi faldt ned i grøften. (er aldrig sket - men alligevel)

• #9   17. nov 2013 På den "normale" tur er der en gård der ligger lige ved et sving mod den sidste vej lige hjem, der er altid folk derinde, men de er ret stille, og så når man går/rider forbi så er der ALTID en der lige larmer. og der er altså en kæmpe motorvej kun 20-30 meter væk. og det enese der adskiller ekvipage fra motorvejen er et autoværn.. Jeg er pisse bange for at hesten skal live bange og drøne lige ud foran en lastbil....Og selvom min hest aldrig er løbet eller noget der, så blir hun altid 3 meter høj og 7 meter bred og pruster som skulle hun vælte et murstenshus.. ikk fedt

• #10   17. nov 2013 Før i tiden var det en gård, hvor der var grise. Puha, det har krævet en del overtagelse nogle gange smiley
    Nu er der faktisk ikke nogen steder, hvor hverken jeg eller hesten er nervøs smiley

• #11   17. nov 2013 Skalle synes det er så farligt at gå forbi et hjørne ned til vores ridehus.... smiley

Missya er der ingen faste steder og shaman var der en bro som han skulle over men der kan vi ikke komme over mere smiley

• #12   17. nov 2013 Der er en sti op forbi nogle huse hos os....der er hæk over det hele, så man kan først se lågen og ind i haven i det man rider forbi. Et af husene har så en kæmpe grand danois....og den kan man sjovt nok OGSÅ først se, idét man rider forbi den. Og den gør bare højt, så jeg får næsten et større chok end hesten - for den begynder også først at gø, når man får øje på den. Min hest tager det faktisk meget pænere end mig smiley

• #13   17. nov 2013 For Lør er det alle køerne og især KALVENE som der er rundt om i skoven/markerne i/uden for skovene...

så vi elsker når de kommer på stald smiley

• #14   17. nov 2013 Valgplakater, og andre heste.. smiley

• #17   17. nov 2013 Da vi øver os på at blive trafiksikre og lastebiler og traktorer er nogle farlige monstre samt at nogle biler er farlige så er svinger hvor de kan komme meget hurtig rundt uden at vi har muligheden for at se de er noget jeg ikke bryder mig om.. Samt der hvor vi ikke har mulighed for at komme ud på siden ´pga. læhegn/naturhegn og når der kommer lastebiler/traktorer.. Da skal jeg vifte MEGET advarende med ærmerne så de sinker farten og evt. stopper op smiley

Kommentér på:
Det "farligste" sted på turen

Annonce