{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Balance {{forumTopicSubject}}

Jeg håber I kan give mig lidt gode råd.

Jeg har købt i sommer 2013 en 7 års haflinger hoppe. Hun blev tilredet i 2012 og redet i ca 1 mdr efter det stod hun bare stille og var en gang i mellem på en tur.

Hun har virkelig dårlig balance. Jeg rider ikke p.t (grund graviditet) så arbejder fra jorden. Jeg er ved at køre hende til og hun er helt van til lange liner. Jeg longerer hende også en del både på en ridebane og i en roundpen.
Hendes trav er ved at være ret god og kan trave på små volter og kan holde den i samme takt og hun er begyndt at sænke hovedet og slappe af.
Det drejer sig om hendes galop. Hun kan ikke galopere en hel runde. I roundpen hvis hun er løs løber hun helt ud i hegnet og på ridebanen vil hun galopere i den ende der er hegn og så stopper hun helt op og stiller sig med fronten mod mig og ser lidt opkørt ud. Hun løber rigtig stærkt når hun galopere og jeg tænker at det er p.g.a balancen.
Idag har jeg øvet galopanspring i den ene havlcirkel hun vil galopere og sætter hende i trav før hun selv ville stoppe.

Nogle ideer til hvad jeg kan gøre hendes ballance bedre.
Jeg træner i kapsun og hovedtøj men ikke med indspændinger. (vil det evt hjælpe)

Håber nogle kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance
  • #1   18. feb 2014 Indspænding vil ikke hjælpe, da hesten bruger sin hals til balancen, som du gør allerede nu så træn en hulens masse galop

  • #2   18. feb 2014 Bom træning er super! Det har hjulpet rigtig meget på min 4 års. Jeg tvivler også meget på indspænding vil hjælpe. De holder som regel selv hovedet et sted for at holde balancen smiley

  • #3   18. feb 2014 Okay super tak for svaret. Så fortsætter jeg bare på det jeg er igang med. Vil det hjælpe med 2 longetov på en stor mark så hun har en større rundkreds at løbe i? Eller skal jeg bare fortsætte på ridebanen og roundpen?

  • #4   18. feb 2014 Jeg tror da en roundpen er fin nok. Jeg longere bare på ca. 20 meter volte. smiley

  • #7   18. feb 2014 Min erfaring siger mig, at jo bedre de er gående i traven, jo nemmere har de ved galoppen. Når hun først nu er begyndt at lægge sig frem og ned, tror jeg simpelthen ikke, at hun er klar til galoppen. Var det min hest, ville jeg pakke galoppen væk et langt stykke tid og kun arbejde med skridt og trav. Versade arbejde for hånd i skridt, vekslende voltestørrelse, tempovekslinger i trav, tonsvis af overgange mellem skridt og trav og derved styrke den tendens hun viser til at ville lægge sig frem og ned. Bomarbejde er heller ikke skidt.

    Alle de haflingere, jeg er stødt på, har haft svært ved galoppen i en eller anden grad. De er jo oprindeligt avlet som køreheste, så galoppen ligger ikke lige for.

    Der er også den mulighed, at din hest har en låsning i lænden. Det gør det super svært for hesten at lave den bevægelse med bækkenet, som gør det muligt at galopere afbalanceret. Er dette tilfældet, skal der en kiropraktor/fysioterapeut/osteopat til....

    Jeg hælder nu mere til, at den bare have svært ved at galopere smiley


  • #8   18. feb 2014 Tak for at I vil bruge tid på at svare smiley

    Jeg har helt sikkert fået nogle råd.
    Jeg kan mærke på hende at hun nogle gange trænger til at krudte af. Så galoper hun en halv volte og slår et buksspring. smiley Hun er bare så glad smiley


Kommentér på:
Balance

Annonce