{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
450 visninger | Oprettet:

Trafiksikkerhed - Træning og øvelser! :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har de har dejlige to drenge, hvoraf den ene er meget mere sikker mht. biler end den anden.
Jeg har dog ikke turdet at ride ud på nogle af dem langs vejen endnu, heller ikke på min hingst som engang har været helt trafiksikker.

Så jeg vil rigtig gerne have nogle gode råd smiley

Den ene, min vallak er rimelig nervøs ved biler. Så her i dag, skridtede jeg rundt i gårdspladsen hvor der står en 4-5 biler, indtil han slappede helt af og 'ignorede' dem. Det gjorde jeg så i 10 minutter, så han iøvrigt også var varmet op til noget dressur smiley

Nå, men så efter alt det, skridtede jeg op af den indkørsel ind til stalden, og stoppede ham en 10-15 meter fra vejen så han kunne stå og kigge. Der kom en heeelt enorm traktor med gylletank på, hvor han kiggede en hel del men jeg roste og klappede ham så han blev hvor jeg 'parkerede' ham. Så skridtede jeg frem og tilbage indtil jeg kunne se at traktoren med gylletanken kom tilbage, og parkerede ham så kun 5 meter fra vejen af.
Han blev stående rigtig fint, kiggede men blev og lyttede til mig. Det var en rigtig skøn oplevelse!

Men ak, der er lang vej endnu til en såkaldt 'trafiksikker' hest.. :o)

Så har i HG'er nogle rigtig gode og praktiske øvelser? Jeg har måske mulighed for at få min mor til at køre frem og tilbage op af grusvejen, men tænker lidt om det bliver den samme effekt når det er en lille fiat punto.. Eller hvad siger i?

Knus Lolita/Louise.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trafiksikkerhed - Træning og øvelser! :)
  • #1   10. mar 2014 Man skal starte i det små smiley Jeg startet med min at han fik lov at gå rundt om biler og snuse til de.. Så lod jeg bilen stå i tomgang.. Så begyndte vi at gå ture langs vejen, mødte vi en bil så fik han ros og godbid ved ønsket opførsel og ikke noget ved dårlig. Efter maange ture siger han intet til bile mere men er skide bange for lastbiler, traktorer og busser så dette arbejder vi videre på, jeg mærker en lille fremgang på de store "farlige" køretøjer så jeg bliver ved at gå en masse ture smiley

• #2   10. mar 2014 Jeg selv har været med til at ride et par heste til på vej, det fungere faktisk fint.
    Jeg syntes det aller bedste man kan gøre er, at tage en god trafiksikker hest med, en støttepædagog. Har man ikke mulighed for det, syntes jeg det er rart at have en trækker med som også har fat i hesten, i hvert fald de første gange så man ved hvordan den reagere, men også for at bilerne kan se, at her kommer altså en hest der bliver trukket. Tag evt. en gul sikkerhedsvest på.
    Men ellers er det jo bare at tage afsted, også ellers vinke biler mm. ned i fart, de fleste plejer at 'lystre' smiley

• #4   10. mar 2014 Tak for alle svarende de kan i den grad bruges!! smiley

Regner med at når jeg skal have nogle veninder hjem til sommer, at jeg kan tage dem med sådan rigtig ud der. Da der kun er mine 2 heste på stedet og ingen af dem er trafiksikre er det måske lidt dumt selv at ride ud, ellers må jeg have min mor med som trækker på min hingst i første omgang. Men mine veninder har vær 2 trafiksikre krikker, så ja.. smiley

• #5   10. mar 2014 Jeg har refleksvest hvor der står Pas på mig i trafikken. Trafik træning!

• #6   10. mar 2014 Gør den trafiksikker fra jorden, gå ture ved vejen med den, hvor du har bedre kontrol. Start ved de små veje. Også er en makker jo altid god at have med smiley

• #8   10. mar 2014 Skal dog siges at min hest har gået op ad vejen og marken hvor der har kørt traktorer og bile i massevis. Dette har dog ingen effekt haft på ham smiley

• #9   10. mar 2014 Mine går også helt op af en vej, så ja.. smiley Så stor effekt har det ikke haft..

• Simone E
    Simone E Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #10   10. mar 2014 TT, hvor har du købt den vest henne? smiley

• #11   10. mar 2014 Min søn og datter fik en refleks vest hvor der står Pas på mig i trafikken smiley Min søn gav mig sin, og jeg skrev med FED sort sprittus TRAFIKTRÆNING! smiley
    Men man kan bestille veste med egen print ved at Google smiley

• #12   10. mar 2014 TT: Det er da en mega fed idé! Så ved folk da i hvert fald at de gerne må tage lidt ekstra hensyn. smiley Tak!

• #13   10. mar 2014 Så lidt smiley Dejligt at kunne hjælpe smiley

Kommentér på:
Trafiksikkerhed - Træning og øvelser! :)

Annonce