{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bærer han sig selv her?
  • #2   5. apr 2014 Du er nød til at sætte dig rigtig godt tilbage i sadlen og drive, sidde HELT stille med hænder og fødder så han kan koncentrere sig, og støtte let op på tøjlen.

• #3   5. apr 2014 Din sadel skal du få kigget på, den ligger for langt fremme, og kommer den tilbage hvor den skal, tror jeg den er for lang til hans ryg... Dette kan bevirke han ikke kan komme ordentligt igennem sin krop, fordi sadlen klemmer hans skuldre....

• #4   5. apr 2014 Birkelund:
    Det er da en noget "forkryplet" forklaring du kommer med smiley
    Hvis du OVERHOVEDET ingen vægt har i hånden, så suger din hest ikkre korrekt på biddet.. Du skal kunne mærke et sug på biddet, UDEN at hesten arbejder PÅ biddet, altså ligger sig på det, men du skal have et korrekt sug og accept af biddet.

Derefter skal du ikke ride i langsomt tempo for at hesten bære sig selv. Du skal have et godt arbejdstempo, hvor hesten ikke løber af sted, men en god arbejdstrav. Hele tiden lave halve parader, så du styrker hestens balance, og så ridningen kommer bagfra ! En god måde at træne bæring på er halve parader - eftergivenhed på tøjlen og ride frem for sædet, så du starter med, at få hesten til at bære sig selv små momenter af gangen, indtil den har styrken. Ridningen skal komme bagfra smiley

• #5   5. apr 2014 derudover kan man ikke altid gå efter krydsets placering, da der jo også findes svejryggede heste smiley Så vil krydset være højere placeret eller hvis hesten generelt er høj bagtil.

• #6   5. apr 2014 Vi har lige fået sadlen tjekket af en sadelmager. Den passer ham fint smiley Den plejer at ligge lidt længere tilbage smiley

Tak for de gode råd smiley

• #8   5. apr 2014 Må altså give Birkelund ret her smiley

• #10   5. apr 2014
    Se der er jeg enig Birkelund ;o). Tror en gang det var Bent Branderup der har sagt " Det du kan mærke i hånden er det du mangler bag til ".
    Min egens hoved vil jeg heller ikke bære, det kan hun sagtens selv. Ligger hun vægt i, så er det fordi hun ikke kan bære det der bydes.

• #11   5. apr 2014 Nemlig, Krikken - det har Bent sagt og det siger han stadig smiley

• #12   5. apr 2014 Jeg synes nu altså, at du er godt på vej smiley
    Jeg kan godt lide, at du lader ham gå med næsen lidt foran lod - bliv endelig ved med det. Som andre har været inde på, så skal du lige have sadlen nogle cm tilbage, så han får frihed ved sine skuldre, så vil han kunne arbejde mere frit.

Han balancerer såmænd ikke så tosset, og ud fra billedet serdet ikke ud til at han decideret er på forparten - men nogen egentlig bæring har han ikke endnu. Før man kan tale om bæring, så skal han "sættes" noget mere bagtil, altså forlægge sin egen vægt noget mere til bagbenene. Det kommer ikke på én gang, for det kræver faktisk hårdt arbejde af både ham og dig - men jeg synes at I er godt på vej.

• #13   5. apr 2014 Mange tak Mimre smiley

Kommentér på:
Bærer han sig selv her?

Annonce