{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.257 visninger | Oprettet:

ridning med 1 hånd? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg smiley

Jeg sidder lidt i et dilemma... Jeg fik i går af vide at jeg kunne få opereret mit håndled på onsdag i næste uge... ( jeg vil lige sige at jeg har ventet på at de kunne i snart et år). Jeg har godt nok sidste skoledag og går ud af niende klasse der, men alligevel siger jeg ja da det jo er noget jeg har ventet på i lang tid. ´Men de siger ta jeg ikke må ride helt op til 4 uger efter, og jeg har i forvejen næstenikke redet den sidste tid ( pga nogle andre problemer) og derfor ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Jeg kommer nok meget til at arbejde med ponzen fra jorden af ( hvilket jeg ved at vi begge nyder) men jeg ved også bare at hun godt kan blive træt af at gøre det 3 gange om ugen i 4 uger smiley

Jeg tænker så lidt at ride med en hånd så? Er der nogen der har erfaring med dette? smiley
Jeg ved at det kommer til at kræve nogle ekstra ting af hesten, men tror godt jeg kan få hende til at forstå det hvis jeg bare giver hende tiden... Syntes i at det er en god ide at ride med en hånd og har i selv prøvet det? smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridning med 1 hånd?
  • #1   24. maj 2014 Jeg rider ofte med én hånd og det er ikke så svært synes jeg, men er du sikker på at det dur med at træne med hesten, når du ikke må bruge hånden? F.eks. at sadle op, rense hove osv? smiley

• #2   24. maj 2014 syns du skal vente de 4 uger med at ride igen, da du kan fucke din hånd helt op hvis noget går galt eller du falder af.. smiley

• #3   24. maj 2014 I mine øjne rider man ikke når man har fået opereret noget, det er for risikabelt. Følg lægens anvisning. Du overlever det nok (:

• #4   24. maj 2014 altså jeg tror godt at jeg i starten kan få hjælp fra enten en af mine forældre, eller nogen fra stalden smiley

• #5   24. maj 2014 Indenfor western rides med 1 hånd - så det kan godt lade sig gøre smiley

• #6   24. maj 2014 Kan godt lade sig gøre, men lad nu for guds skyld vær. Bliver man opereret, så skal man ikke ride rundt. Det kan gå grueligt galt, hvis hesten pludselig bestemmer sig for at løbe og du så kommer til at "tage" med den "dårlige" hånd. Så lad vær...

• #7   24. maj 2014 Jeg ville nok mest være bange for infektion pga. snavs, vand og bakterier fra stalden/hesten...

• #8   24. maj 2014 Desuden kan man ikke sadle en hest op (eller give trense på) med en hånd, eller dvs. jeg kan i hvert fald ikke...

Kan hilse og sige, at jeg engang red, selvom jeg havde forstuvet min fod, og at jeg stadigvæk har ondt i den den dag i dag. Og det fordi jeg var så dum at lave letridning, selvom min fod gjorde ondt... så nu har jeg en mærkelig bule på foden, og ondt i den resten af livet -.-

• #9   24. maj 2014 ismulerne jeg syns mere hun skal være bange for at hun kommer til at gøre noget forkert med den og for en skade for livet

• #10   24. maj 2014 det kan godt lade sig gøre med 1 hånd, du kan evt. øve dig her inden operationen. Og ellers kan du måske få en til at gå med/være til stede imens du rider? smiley

• #11   24. maj 2014 Da jeg ikke ved hvad operationen går ud på kan jeg ikke udtale mig om hvorvidt hun ligefrem kan skade håndleddet for livet ved en forkert bevægelse eller lign..... Men jeg ved at hvis man skal opereres så kræver det som oftest at huden åbnes, og dermed kan al omgang med heste eller andre "beskidte" dyr, være en potentiel risiko for infektion, som kan få store konsekvenser, uanset operationens art.

I kraft af din alder er det under alle omstændigheder noget som dine forældre bør aftale med dig smiley

• #12   24. maj 2014 Hippie: det har jeg nemlig os gjort har dårlige ledbånd i min fod nu og det gør ondt bare at gå kan ikke dyrke nogen form for sport fordi jeg ikke havde tålmodighed med foden, fys i dag for at få en ny genoptræningplan smiley

• #13   24. maj 2014 Jeg har 46 skruer i hele kroppen og stålplader, jeg styrer min frieserpige med munden, og det går super smiley

• #14   24. maj 2014 Jeg rider altid med én hånd - og jeg rider distance (meget lange ture i naturen - tit med meget fart på (!), men også med dressurøvelser og spring på truen), så det kan du sagtens gøre! smiley

• #15   24. maj 2014 Vent med, at ride til du har fået go fra den opererende læge. Tiden er godt givet ud i sidste ende.
    Hvordan vil du sadle op, og passe hesten med en hånd?

Men ja, man kan sagtens ride med en hånd, det gør jeg ofte.
    At hesten synes det vil være kedeligt, at arbejde fra jorden, ved jeg jo ikke, men man kan finde på en masse forskelligt, og ikke bare longering, det ville jeg også synes ville være kedeligt.
    Gå nogle ture, løsspring (hvis der er andre der kan hjælpe dig med springene), leg med hesten. Leg med bold osv osv.

Jeg har selv været gennem 4 operationer i øjnene, hvor jeg ikke måtte ride 4 uger efter, og 2 i knæet, den første gang måtte jeg ikke ride i 4 uger, og den næste 2 måneder! Der gik dog 2½ - 3 måneder, før jeg følte mig nogenlunde tryg på benene til, at sætte mig op.

• #17   24. maj 2014 Jeg er lige blevet opereret i foden for 14 dage siden og har ikke redet. Jeg skal ud at ride en lille tur for første gang i dag smiley jeg ville nu følge lægens anvisninger, det kan godt være du kan ride med en hånd, men hvis hesten bliver forskrækket og løber af med dig er det da rarest at kunne stoppe den igen, og det kan godt blive svært med kun en hånd.

• #18   24. maj 2014 Jeg rider ofte med en hånd, jeg har en hest som noglegange bliver forskrækket og springer til siden ud af det blå, derfor rider jeg tit med en hånd når han skal have lov at gå med strækket hals, for så kan jeg lynhurtigt samle tøjlerne op med den anden hest hvis han hopper xD
    Men jeg synes ikke det er noget problem i at ride med en hånd, men du bliver jo måske nød til at bruge din anden hånd en gang imellen

• #19   24. maj 2014 Jeg rider med 1hånd da jeg er blevet opereret i den ene arm så har svært ved at ride med den, og jeg syntes det er nemt smiley rider også i cordeo hvilket gøre det endnu nemmere;-) ved ikke om det hjalp ? Ellers stiller du bare spørgsmål smiley

• #20   24. maj 2014 Jeg ville sige at det kommer an på hvor god tin hest er til at styres for schenklerne... Prøv før operationen og se om du tror det kan fungere.
    Dog ville jeg ikke da jeg ikke turde udsætte min hånd for det.
    Hvad med at blive longeret af nogen? smiley Det kunne jeg selv have gået med til hvis det var vigtigt i hestens uddannelse/træning at den blev holdt i gang. Hvis ikke ville jeg ikke smiley

Mvh TT

• #21   24. maj 2014 Træn en masse op til, og så giv hesten 3 ugers fri, så prøv at se om i kan håndtere én-håndsridning den sidste uge. Du risikerer at ødelægge din hånd fuldstændigt hvis der sker noget mens den heler, og så har du problemer resten af livet i stedet for 4 sølle uger. smiley

• #22   24. maj 2014 Giv dyret fri eller få andre til at motionere den i de få uger. Forrige gang jeg blev opereret i armen måtte jeg ikke ride i 3 mdr. Så er det ved at blive en smule irriterende.

• #23   24. maj 2014 Ridder tit med en hånd da mit højre håndled er helt fucked og lægen har indtil videre ik kunne finde ud af hvad der er galt.
    Det er ik så svært og har du varmet hesten godt op så skal der jo ik meget til for at få den i holdning med mås og ben og en lille smule tøjle kontakt smiley

• #24   25. maj 2014 Problemet er jo ikke selve ridningen med en hånd, men hvad hvis den bliver forskrækket og du slår hånden yderligere eksempelvis?

• #25   26. maj 2014 Lad være!

Det er intet problem at ride sin hest med en hånd, men sker der noget vil du garanteret tage den anden hånd til hjælp og så kan du risikere at ødelægge det hele. Eller hvis hesten hoppe og du falder af og tager fra med hånden. Det er virkelig ikke risikoen værd.

Jeg har selv fået nye hofter og haft tre-fire måneders ridepause hver gang. Den ene gang mente jeg godt jeg kunne sidde på en stol og longere, men lige den dag blev hesten bange og rykkede mig ud af stolen. Heldigvis skete der ikke noget, men protesen kunne lige så godt være skredet, og så havde jeg haft virkelig svært ved at tilgive mig selv.

• #26   26. maj 2014 Okay så tror jeg bare det bliver lidt jordarbejde og ellers ingen ridning smiley Selvom det bliver svært! smiley

• #27   26. maj 2014 Hellere vente med at ride, fremfor måske at få en skade for livet smiley

• #28   26. maj 2014 Det kan jo forvære skaden...
    Men jeg gjorde det selv for 2 år siden. Ikke om jeg gad lade være at ride en hel sommerferie bare fordi man havde gips på armen smiley
    Stupmark ture, spring og hele moliviten. Mærkede nærmest Ingen forskel på kontakten ned til hesten

Kommentér på:
ridning med 1 hånd?

Annonce