{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.555 visninger | Oprettet:

Tilridning af heste ? Alder? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ! Jeg har en Holstener på 3 ½ år og jeg skal igang med af tilride ham ? Det er ikke for tideligt eller forsent vel? Jeg har haft dyrelæge (min far) ude og han siger han er færdig udviklet (Altså klar til ridning)

Så har jeg en 2½ års hoppe (Welsh) som også skal tilrides men det er for tideligt nu ikke ? hvis hun kun er 2½?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning af heste ? Alder?
  • #2   23. jan 2007 Tilrider 3½ års nu .. Sys det er rimelig okay at starte der ..

• #3   23. jan 2007 Jeg har nemlig kigget på ungheste her inde og det er meget forskelligt men jeg lage mærke til en der tilrider en fjordhest på 2 år? og så var det der jeg tænkte om jeg kunne når den var 2½ ?

• #4   23. jan 2007 jeg tilred isabella som 3½ års... og det første år af hendes liv gik hun så som skovturs hest ca 5 gange om ugen.. uden der blev forlangt det vilde af hende....

synes godt du kan smide sadel osv på din 2½ års og trække nogte ture med den... for så bliver skridtet, RYTTER, nemmere for den at håndtere hvis den allerede er vant til sadel

• #6   23. jan 2007 sandie L.
    Hun har haft sadel på to gang og hun er helt ligegald, hun har også dækken, skridttæppe, underlagt m.m på når vi går tur .. og når vi går ture så er det ture på 1-1 time med elestikgjord om et underlag da salden er ret tunge til min lille prut (-:

• #7   23. jan 2007 he he hvis du synes en sadel er tung for hende?? så skal der da aldrig rytter på smiley

• #8   23. jan 2007 Nikita <
    Har jeg godt hørt noget om .. En jeg kende som også er her inde hun tilred sin pony da han var 3½-4 år? Ved ikke om i har set den ? Dyvellyst Marabou ? Hans rigtige ejer hedder jette og hende har jeg snakket med om hvornår jeg kunne tilride dem og hun sagde det om ham dyvellyst Marabou

• #9   23. jan 2007 sandie L
    Min lille glas pony (-: Hun har små tynde ben som jeg er bange for knækker (-: det gør de nok ikke , men har i ikke set sådan nogle små ben før (-:

• #11   23. jan 2007 Men to år er da alt for tidligt ikke ?

• #12   23. jan 2007 Nikita <
    Tro mig ! Det gør jeg (-: Mine små glas heste skal ikke komme tilskade (-:

• #14   23. jan 2007 he he og jeg troede jeg var pyller smiley

kan du så komme i sadlen med dig smiley og rid ca to gange om ugen.. meget skridt i starten

smiler

• #15   24. jan 2007 Jeg kan ikke se der er noget i vejen for at tilride en heste når den er 3 år gammel...

MEN MEN - når hesten så er tilredet og kan styres rundt i alle 3 gangarter skal den have en pause...
    Pausen skal min. vare 3 måneder, men gerne et halvt år...

Jeg tilred Kalista i sommeren 2005 hvorefter hun fik pause i 4-5 måneder hvor hun bare gik og hyggede sig og blev longeret lidt, trukket ture med osv. så hun fik godt tid til at vokse færdigt.

Men det afhænger MEGET af hesteracen og typen. Nogle heste er før udviklet end andre og især ved heste der ikke er færdigvokset er det vigtigt at de får rigeligt tid til at blive det hvis man ønsker de skal holde i længden!

• #16   24. jan 2007 Jeg ville vente med din welsh. De vokser længe.

Min egen er i løbet af sidste år vokset 8 cm. Og det var som 4-års.

• #17   24. jan 2007 Hippie hest - Hun blev lidt stille der smiley

NL - Sys du skal vente et år endnu

Kommentér på:
Tilridning af heste ? Alder?

Annonce