{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning af heste.
  • #1   18. apr 2009 jeg har selv prøvet det mange gange. (;
    har tilredet 4 heste, som er gode nu, men ville høre om nogen havde nogen forslag til hvordan man evt. kunne gøre det sjovt for hesten at blive tilredet

• #2   18. apr 2009 Bare spørg løs smiley ?

• #3   18. apr 2009 du kan sætte hovede tøj på den og sadel longere og så sætte to ligner i hovedtøjet og så lær hesten hvordan man drejer og stopper og kun ros den over meget så bliver den nemere

• #4   18. apr 2009 start med at longere i grime, så hovedtøj, med grime udenover, så lægger du en longegjord på, så tar du grimen af, lægger nogle indspængstøjler på (så hesten vender sig til at der er lidt modstand i bidet), så lægger du dig op, så sætter du dig op, men retter dig ikke helt op de første 5 min. Det skal komme lidt efter lidt.

Alt efter hvordan hesten tar tingene er den redet til på 1 måneds tid. Husk at få en til at hjælpe, en du stoler på.

• #5   18. apr 2009 prøv at gøre som pernille K siger

• #6   18. apr 2009 nu har jeg tilredet problem og ''almindelige'' heste i snart 5 år
    Mit bedste råd til dig vil være at STARTE LANGSOMT!!
    lad dig aldrig tage forhastede konklutioner.
    og slut mest tingene går godt.

Heller et skridt frem, ind ti tilbage.

• #7   18. apr 2009 husk også at jo mere de prøver fra jorden af jo nemmere er de når man skal op.

Så som, at blive skyllet over med vand, få sprøjtet showshine på sig og sån nogle ting. smiley

• #8   18. apr 2009 Som Camilla siger :')
    Gå aldrig videre, før det er på plads.
    Kan du ikke styre hesten i skridt. Så slå ikke i trav. Lær den de grundlæggende først, som red du en 'gammel' hest, og hav masser af tålmodighed.

• #9   18. apr 2009 brug også mest stemmen, når su longerer, så har hesten noget at gå efter når du sætter dig op. Vi bruger ordene: stop,skridt, trav og galop. hestene lærer hurtigt hvad de enkelte ord betyder. smiley

• #10   18. apr 2009 .'Team'Sadel'løs. xD. smiley silja' love you. (; 3

Nu ved jeg ikke hvor meget erfarring du har, men inden du starter med at prøve noget som helst, skal du stole 100% på hesten fra jorden, alt det praktiske som dagligdagen byder.
    TÅLMODIGHED er nøgle ordet når du har med heste at gøre..
    OG vis du inden tildligere erfarringer har, ville det bedste for dig være at kontakte en privat/proff

• #11   18. apr 2009 Jeg startede med at lærer William at få bid i munden. Så gik jeg skridtet videre, at longere med trense og grime indenunder. Vi prøved med to liner og det gik faktisk ok. Så holdte vi en pause, fordi vejret simpelthen var så dårligt og er nu gået igang igen. Vi longere nu med deltaklips og et longetov og kun hovedtøj.
    Sadelvænning påbegyndte jeg i vinters, men han hadede at få noget på ryggen. Her imens det gode vejr har været over os, har han haft sadel på tre gange og jeg har været oppe og ligge på ham en gang efter longering.

Nu er jeg så gået skridtet videre til at sidde mig op og det går udover al forventning. Han står bomstille smiley Men tror virkelig han er træt af at blive rost efterhånden. VI er 4 der altid roser ham smiley

• #12   18. apr 2009 Se evt. billeder på Williams profil smiley Synes at han har udvilket sig meget siden jeg fik ham. Dengang kunne jeg ikke engang løfte ben på ham eller røre ham i hovedet. Jeg har ikke rigtig haft tålmodighed til ham og har mange gange overvejet at sælge ham, men har ofte bare stået og nusset med ham ved boksen og givet ham guffer.

Nu er vi bare soulmates og han kommer hver gang man kalder smiley smiley

• #13   19. apr 2009 Lad være med at longere hesten i grime smiley Køb en læder kapsun!! Duu risikerer at grimen ryger ind i hestens øje da den sidder løst og så får hesten en dårlig første oplevelse med longen.

Ellers har jeg mange andre tips.

1) Når du træner med unghesten så brug en longe i stedet for at bruge et trækketov. Det giver jer frihed som er nødvendigt ved en unghest

2) Som de andre siger vær tålmodig! Gå aldrig videre til en anden øvelse før hesten har lært den du er i gang med (man kan dog godt træne et par øvelser på en dag, bare man konsistent træner samme øvelser i et par uger indtil hesten er stabil i dem)

3) Ros hesten som en vanvittig. Lidt ala når man træner en hund smiley Ungheste har brug for masser af ros og motivation. Det giver dem selvtillid og så lærer de at nyde at arbejde med dig.

4) Afslut alle træningsdage med hygge uanset hvordan dagen gik. Gå ud og græs med hesten eller andet rart så det forbinder dig med noget godt.

5) Lav showtræning fra jorden. Lær hesten at gå i skridt, trav, standse, stå stille osv. fra jorden i en grime. Jeg trækker aldrig min unghest i bidet. Tag grime udover hovedtøj hvis den er ved at blive vænnet til bid. Hesten skal være 100% stabil at trække med før du skal trække den i biddet. Hellere at hesten løber fra dig end at du holder fat i den i dens mund og ødelægger denne for resten af tiden

6) Sadelmager!! Sørg for at sadlen passe og få sadelmager ud hver ½ år så længe hesten vokser.

7) Ja og meget meget mere hehe. Læs bøger smiley Jeg anbefaler Superhesten af Michael Peace. I den står der hvordan man kan lære hesten at håndtere hverdagssituationer så som at blive vasket, få ordnet hove, blive trukket og meget mere. Og så Andrew McLean Træning af heste - På Hestens Præmisse. Der er en super metode til at gøre hesten ryttervant smiley Man kan aldrig læse for meget om heste! Selv de bedste ryttere kan lære af andre!

• #14   19. apr 2009 Uh og en anden meget vigtigt ting som mange glemmer. Opvarm ALTID unghesten før den bliver sat i longe. Altså gå en tur og løb et par runder med den. Så minimerer du sandsynligheden for at den bliver skadet! Og husk at hvis du bruger indspændingstøjler så brug dem kun i 5 min af gangen. Ellers overbelaster du hesten.

• #15   19. apr 2009 Og en sidste ting haha. Klokker er fornuftige at bruge på en unghest da mange ungheste har det med at træde op i sig selv da de ikke helt kan styre deres ben endnu smiley

Kommentér på:
Tilridning af heste.

Annonce