{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Heste der nægter at gå frem? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man ved hest hest som nægter at gå frem?
inden i læser dette vil jeg sige at hesten er tjekket for nylig af hestekiropraktor og massør. Og også fået sadel tilpasset af sadelmager. Tænder er også tjekket.

Nu har jeg haft min vallak i 3 år, og vi kæmper stadig med dette problem. Problemet var der også da jeg købte ham, og jeg blev også gjort opmærksom på problemet, men problemet er kun vokset med tiden, desværre.

Min vallak har konstant dårlige og gode perioder, i de gode perioder kan jeg ride ham normalt, få ham frem ( for det meste, nogle dage mindre end andre) jeg kan springe på ham og han har generelt bare mere overskud.

I de dårlige perioder er det som om der går en klap ned så snart han bliver presset bare en lille smule.
Fx. Jeg skridter rundt på ham, starter med stemmen og siger trave ( med løse tøjler, så jeg ikke forhindre ham i at gå frem) hvis ikke han går i trav ligger jeg benene til ( som i en god periode) men så er det han slår fra, og går helt i baglås. Han stopper op, begynder at bakke, og hvis man fortsat presset ham, kan han finde på at sparke bagud.

Men hvorfor får han disse dårlige perioder? Vi kan have flere mdr. Hvor det går super, men så ligepludselig går han bare i baglås, og så ender vi altid det samme sted, og kommer ikke længere i vores ridning.

Nu har jeg prøvet alverdens muligheder i de 3 år jeg har haft ham.
- han får ekstra vitaminer og b- vitamin her imens de skifter pels.
- han reagere på samme måde, med og uden bid, og med og uden sadel.
- man kan tilgændæld godt få ham frem på tur, men kun med andre heste.
- vi har prøvet at væksle med træningen, så det ikke er det samme alle dage ( spring, jordtræning, trækketure, ride ture, flere fridage, tricks træning osv.)
- vi har også prøvet at træne med godbidder fra ryggen og øvet signaler fra longen.

Men intet virker på lang sigt.

Jeg har snakket med andre der også har problemer med at få deres heste fremad, og det er som om der aldrig rigtig er nogen der har fundet en løsning på hvad man egentlig gør ved en hest der nægter at gå fremad, medmindre man selvfølgelig vælger at tæske den frem, men den metode vil jeg undgå!

Andre der har nogle råd?? Eller selv har oplevet noget af det samme??

Jeg tror ikke det er noget fysisk, men noget oppe i hans hovede. Han er tidligere rideskolehest som han kørte rigtig meget død i. Det var der problemet startede. Men han er blevet en glad og livsglad knægt. Bare ikke Altid når det gælder baneridning.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste der nægter at gå frem?
Kommentér på:
Heste der nægter at gå frem?

Annonce