{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  min hest står mærkeligt
  • #1   1. nov 2015 et ekstra billede

    profilbillede
  • #2   1. nov 2015 Jeg ville tage det alvorligt og få lavet en test af en dyrlæge uddannet som kiropraktor også.

    Min første hest havde røngtenforandring i nakkehvirvel og kunne ofte stå mærkeligt, og flyttede først sine ben når han var ved at vælte, samt at han gik underligt. Grunden var at der blev klemt på nerverne i nakken, han kunne ikke fornemme sin bagpart, ikke særligt rar følelse når man er byttedyr og flugt er ens vigtigste forsvar..

    Han blev aflivet, men ikke sikkert det er slemt med din.

    En del af testen var bla at løfte bagbenene og stille det sådan som de hest står, og så se hvor længe hesten blev stående inden den flyttede det på plads..


  • #3   1. nov 2015 Mener at det hedder en fysiologisk test.

  • #4   1. nov 2015 Det skal siges at han går fantastisk og er yderst sikker på benene, og ikke viser tegn på smerte.

    men det kan godt være at jeg skal få en kiropraktor dyrlæge til at kigge på ham!
    de skal alligevel vaccineres i denne måned.
    nogle der ved hvilken dyrlæge der er dygtig til kiropraktik? har hest i Århus smiley


  • anne K
    anne K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Svar: 1
    #5   1. nov 2015 du skal kontakte dyrelæge de kan være meget meget alvorligt


  • #6   1. nov 2015 Du bør observere lidt på det; gør han det hver dag? Er det altid det samme ben, der er forrest? Er i kun i bestemte situationer? Er han afslappet? Går han normalvis sikkert på benene? Er han generelt ubalanceret? Viser han tegn på ubehag? Har han altid gjort det? Er det blevet værre/bedre? Og lignende ting. Så kan du ringe til din dyrlæge og tage den snak med ham/hende om dine observationer og om det er noget, du skal handle på smiley

  • #7   1. nov 2015 jeg Vil få det tjekket

  • #9   2. nov 2015 Jeg tænker lidt på, om det kan være fordi han har sædstrengsadherance efter kastration? Kunne det ikke være, at han måske kan lindre eller helt fjerne smerten derfra, hvis han stiller sig sådan der?
    Jeg ville under alle omstændigheder få ham tjekket af en dyrlæge.


  • #10   2. nov 2015 En hest bør ikke stå sådan, da det er en fysiologisk mærkelig stilling (er sandsynligvis hårdt for adskillige led), men hvis hans proprioception (opfattelse af hvor hans ben er) er nedsat, så kan de have tendens til at "stå underligt". Det er ofte sammenhængende m et neurologisk problem (fx låsninger, noget der trykker på nerverne eller lign).

    Jeg ville få ham tjekket. Det kan være han "bare er en tosse", men måske er der noget

    Jeg ville heller ikke udelukke sædstrengsadhærance


Kommentér på:
min hest står mærkeligt

Annonce