{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Min hest vil nogle gange ikke springe {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogle gange vil min hest ikke springe. Her kommer lige hele historien.

Start september 2015: Her fik jeg ham. Han var overvægtig og gik på forparten.

September: Vi trænede ikke at gå på forparten og han var meget lærenem. Vi sprang også, han var ret tung men sprang alt.

September/oktober: Jeg havde haft ham i ca 1 måned. Vi sprang og kom op på 130 cm uden tøven.

Oktober/november: Han begyndte at stoppe op pludselig under ridningen og sparke bagud med et bagben (hvilket det var skiftede, men mener det var mest med venstre tror jeg). Jeg troede han var blevet overbelastet eller noget efter at han var kommet i hård træning, så jeg gav ham nogle dages fri - det hjalp ikke. Så gav jeg ham lidt mere fri - det hjalp ikke. Sådan gjorde jeg et par gange, men da det ikke hjalp tilkaldt vi dyrlægen.
Han han ud af, at han havde noget svamp på bagparten og han kom i behandling. Han var også lidt spændt i bagparten og han fik også en ormekur.
Vi startede op med ridningen igen. Han sparkede stadig, men det var lidt bedre.

Ca. December: Vi er godt igang igen. Han stopper dog stadig og sparker.

Ca. Januar/februar: Han bliver sparket på folden og skal sys. Han står stille i ca 14 dage. Så starter vi op igen. Han sparker ikke nær så meget. Nogle gange "samler" han sig selv, og går ret spændt føltes det som om. Dette gør han 5-10 skridt. Vi springer også lidt i ridehuset. Han vil ikke rigtig - enten kommer der turbo på, eller også går han totalt "baglæns" mod springet, laver nærmest sådan nogle minutter hop for derefter at stoppe og ikke springe. Han sparker stadig bagud nogle gange.

Marts/April: Han er begyndt at blive ret god i dressuren igen. Når vi springer starter han med gerne at ville, men så begynder han at ride baglæns og nogle gange lave de der små grimme hop og derefter springe. Når vi når dertil i træningen hvor han begynder at stoppe, springer han næsten kun hvis han får turbo på. I spring "samler" han sig og sparker bagud mere end i dressuren.
I dressuren går han tit i forkert galop på venstre volte.
Han springer ikke mere alt, som han gjorde i september smiley

Han har hele tiden haft sværere ved venstre volte end den højre.

I december-januar-februar har vi redet i ridehus på 20x20 m.
Oktober-november og marts-april har vi redet i ridehus on/off.
Ellers har vi redet på ridebanen, ca 30x50 m.

Tager imod alle ideer med kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vil nogle gange ikke springe
Kommentér på:
Min hest vil nogle gange ikke springe

Annonce