{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.102 visninger | Oprettet:

Roundpen størrelse :-) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har en lille plads som jeg går og leger med tanken om at lave en roundpen på smiley men jeg aner ikke hvilken str. Der er det optimale.. Så derfor søger jeg råd fra Jer her inde som jeg ved har forstand på det smiley
Så hvor stor skal en Roundpen til en hest på 165 stg være? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roundpen størrelse :-)
  • #1   3. jun 2016 16 m er godt

• #2   3. jun 2016 Øv.. smiley så meget plads har jeg ikke smiley

Mvh TT

• #3   3. jun 2016 Jeg har brugt en på 12m, lidt lille, men det gik smiley Mim hest fik da lært at galopere roooligt og kontrolleret xD

• #4   4. jun 2016 Størrelsen af round pen skal tilpasses flere ting, som intet har med hestens størrelse. en round pen er en amerikansk "kopi" af den spanske picadero, som er firkantet og altid har størrelsen 10,75 x 10,75 meter.
    Når man fastsætter størrelsen på sin round pen, så er det vigtigt, at tage højde for trænerens erfaring, formålet med brugen og ikke mindst sikkerheden.
    Formålet med en round pen er ikke fysisk træning men mentalt træning især opdragende og til indlæring af visse ting, men kan også bruges som sikkert miljø i forbindelse med f.eks. tilridning.
    Jo større round pen, jo mere skal træneren kunne sit kropssprog, men samtidig, så er sikkerheden også større. En lille round pen giver hesten mulighed for at komme tættere på træneren og kan derved nemmere selv fjerne presset ved angreb, spark og løbe træneren ned.
    Vores er round pen 18 meter og har dør og port, som er udafgående (sikkerhed). Den virker fin til vores behov, som jo især er håndtering af folks "problem" heste samt omtilridning.

• #5   4. jun 2016 Jeg vil sige ikke mindre end 18-20 m i diameter. Bliver den for lille får man den ikke brugt.

Kommentér på:
Roundpen størrelse :-)

Annonce