{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Uden sadel.. Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af et andet emne ift. At ride uden sadel så kom jeg i tanke om noget jeg undrer mig over som I måske kan hjælpe mig med at besvare.. smiley
Jeg har i mange år redet on/off uden sadel smiley der har selvfølgelig været heste jeg overhovedet ikke har kunne holde mig på da de har været for smalle og spidse. Og så kom sadelen på. smiley men det der undrer mig mest er at jeg på Tindur som er flad og bred som et hus smiley ikke føler at jeg kan holde balancen på smiley så derfor rider jeg aldrig uden sadel på ham, da han også er så nervøs som han er smiley Men hvorfor pokker føler jeg at jeg har svært ved at holde balancen på ham?? smiley det giver jo overhovedet ingen mening smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uden sadel.. Hvorfor?
  • #1   3. jun 2016 Det kan være noget i hans bevægemønster? Jeg red for nyligt en hest uden sadel som var virkelig umulig at følge med. Med sadel er det intet problem, men det er som om hans rygrad roterer modsat når han går - man føler virkelig man triller af hele tiden når der ikke er sadel på.
    Desværre ejer jeg ikke hesten selv (ellers havde den fået en kiopraktor ud...) men kan det være noget i den dur?

• #2   3. jun 2016 Jeg havde kun redet Flicka uden sadel i et par år da jeg begyndte at ride moonwalk - de første gange i trav sad som jeg en total nybegynder og bumpede rundt. Han bevæger sig jo helt anderledes end flicka - hvor jeg sidder fuldkommen i balance uden sadel (sidder også godt på moonwalk nu men det tog da lige et par forsøg) smiley

Og balancen bliver bare udfordret mere når vi rider uden sadel - så hvis du ikke har redet uden sadel i noget tid kan jeg da sådan set godt forstå det smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   3. jun 2016 simpelt, fordi at du ikke kan holde balancen og følge hesten bevægelser smiley

• #4   3. jun 2016 Helt enig med AMT. Det er en vanesag smiley Jeg kan sidde fast på stort set alt uden sadel, til gengæld sidder jeg knap så godt fast med sadel smiley

• #5   3. jun 2016 Men jeg har sagtens kunne ride andre uden sadel.. Men når jeg sætter mig på Tindur så er det som om jeg skal glide ned smiley han har næsten lige haft behandler på så det er ikke det smiley Jeg har haft tanken på om det er fordi han er højere end de jeg har redet uden sadel så jeg ikke kommer langt nok ned rundt ham da han også er så bred... smiley

Mvh TT

• #6   4. jun 2016
    Nu har du tit nævnt at Tindur hopper rundt og at du ikke altid er lige tryg ved tingene, det gør ikke just en dårlig balance bedre - hvis det er lang tid siden du har redet andre heste uden sadel.

Jeg kan ride min egen uden sadel, uden problemer. Fie skulle jeg sgu ikke nyde noget af og sidde på uden sadel, ikke fordi jeg ikke tror jeg kan sidde der sådan generelt, men fordi hun er en del større end min egen hvis hun pludselig hopper til siden. Det kan jeg lettere redde på en pony.

• #7   4. jun 2016 Jeg rider også en travhest lige nu han er ogs næsten umulig at side på i trav haha smiley (ham jeg rider har rigtig rigtig meget rygsving)

• #9   9. jun 2016 Jeg kan selv ikke holde balancen i trav på min og hun er en af de runde af slagsen, altså meget bred på ryggen, det er kun fordi at hun har en meget stor trav smiley

Kommentér på:
Uden sadel.. Hvorfor?

Annonce