{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Ridning og fodring? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt at hesten skal stå en time efter at før man rider hvis den er blevet fodret;)
Men nogen siger at der også skal stå en time i boksen før den må få mad hvis den har vejret ude og ride, fordi eller kan den få spiseforstobelse, men det har jeg aldrig hørt om men gad godt vide om det passede? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning og fodring?
  • #1   11. dec 2016 Følger lige med smiley

Hvis jeg har redet lige inden indluk, har jeg bare taget udstyret af, vasket hove, evt ulddækken hvis hun er våd af enten regn eller sved, og så ind i boks for at få sin mad smiley
    Har aldrig tænkt over om der skulle gå et eks antal timer før evt mad smiley

• #2   11. dec 2016 Jeg bruger heller ikke noget med "antal timer før/efter" - men jeg er bevidst om, at de gerne lige må få lidt foder eller hø før jeg skal ud at ride, hvis de fx kommer lige ind fra fold. Det er pga at evt mavesyre ikke skvulper rundt, så lige et par håndfuld lucerne eller 1 kg hø, får de lov til at få før jeg rider.

Mvh Charlotte

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #3   11. dec 2016 Det er godt for hesten at spise hø, før du rider, som en anden også skriver. Jeg har aldrig hørt, at det skulle være farligt for hesten ar spise efter ridning, spiserørsforstoppelse skyldes vist mest, at hesten sluger maden for hurtigt.

• #4   11. dec 2016 Hvis det skulle være farligt for hesten at spise efter ridning så er den vist ikke skridtet ordentligt af..

• #5   11. dec 2016 Min får ofte sit foder med ekstra salt efter træning og han fejler intet.. Men nu er det også max 350g han får, og så har han også hø at spise både før og efter ridning smiley
    De må ikke fyldes med krybbefoder før ridning (ca. 1 time skal der gå før den begynder på det hårde arbejde)

Mvh TT

• #7   11. dec 2016 Jeg har også altid fodret lige efter træning, og det har aldrig givet problemer af nogen art.

• #8   11. dec 2016 En meget varm hest skal man ikke fodre på har jeg lært. Der skal gå 1 time. Det har kun været aktuelt for mig i forbindelse med springundervisning. I hverdagen skridter jeg af på vej hjem og fodrer hvis der er behov.

• #9   12. dec 2016 Det har jeg aldrig hørt om smiley
    Min for aldrig foder inden ridning (kun hø/wrap selvfølgelig), men hun får tit mash lige efter ridning, og nogle gange bliver hun også fodret kort efter ridning. Har aldrig oplevet problememer..
    Er enig med Prinsessen - skal den få forstoppelse eller andet af foder efter ridning, så er den nok ikke skridtet ordentligt af xD

Kommentér på:
Ridning og fodring?

Annonce