{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Hvordan styrker jeg min hest's galop {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Mangler virkelig noget inspiration, da jeg ønsker lidt hjælp.
Min hest er i rivende udvikling og det går virkelig godt, men på den ene volte er han meget langsom og som om at han falder i trav. Han kan sagtens galopere "stærkt" rundt på volten med balance, men i den korte galop er det meget anderledes. Det er som om han ikke har styrke til at holde hele volten i den korte galop.
Håber i forstod det.
Jeg mangler lidt hjælp til det, da det er ret træls. På venstre volte er der intet, og han er ikke låst/ spændt og bliver masseret ofte.
Det er kun når jeg rider dressur og der er intet når han springer.
Kan det mon hjælpe med nogle bomme?
(billede for opmærksomhed) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan styrker jeg min hest's galop
  • #1   18. apr 2018 Øve, øve og atter øve smiley Øv det eventuelt fra jorden en gang imellem smiley

  • #2   18. apr 2018 Øve øve øve øve og mere øve - det er den eneste vej frem

  • #3   18. apr 2018 Tempovekslinger i massevis smiley

  • #4   18. apr 2018 Træning af musklerne i bagparten, så han kan kippe i bækkenet, bære på bagparten og springe ordentligt igennem og derved løfte forparten

  • #5   18. apr 2018 Hvis han ikke har styrken til en kort galop en hel volte, så er det dig som rytter, som skal begrænse dig af hensyn til hesten.

    Selv min S-hest samler jeg ikke i kort galop en hel volte rundt i træning - det er “spild”. Det som giver styrken er nemlig overgange og tempoveksel, ikke hvor langt i samme tempo man kan ride smiley

    Så masser af tempoveksel, masser af overgange - tænk at du får de bedste galopspring de første 2-3 stk efter en overgang, herefter bliver det sjældent bedre og oftest “værre”.

    Du kan godt arbejde med cavalettiarbejde for at styrke galoppen - det er afveksling og giver hesten noget at tænke over mht hvor den sætter hovene. Og hvis du også synes det er sjovt, så er det jo win-win.

    Ellers er skovture gerne med bakker også styrkende.

    Mvh Charlotte


  • #6   18. apr 2018 Overgange fra galop til trav, og fra trav til galop.

    Travers redet på cirkelvolte.

    Der ud over ville jeg også arbejde med hestens smidighed, versader, schenkelvigninger, overgange. Slangegange, ottetaller osv.


  • #7   18. apr 2018 Bomtræning

  • #8   18. apr 2018 Vil også sige anspring af samme grund som Charlotte smiley

  • #9   18. apr 2018 har hørt at det skulle være godt at sætte travbomme op for at bygge overlinjen op, og derved gøre hesten stærkere generelt (også i galoppen).

  • #10   19. apr 2018 Har ikke læst de andre svar så måske jeg gentager noget.. smiley overgange og temposkift. Og så har jeg haft succes med at træne den dårlige volte et par runder mere end den gode smiley
    Mit program så feks sådan ud. Traver varm med temposkift. Et par/tre runder galop på hele banen på hver volte,(her overgange og temposkift, lidt skridt, så 6 x 15 meter volte på den dårlige, skridt, og 4x 15 meter på den gode. Også trav arbejde med temposkift smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hvordan styrker jeg min hest's galop

Annonce