{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fremaddrift?
  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26
    #1   26. maj 2018 har selv det samme problem smiley
    har du mulighed for at beholde pisken på banen?
    man behøver ikke at bruge den, men bare have den ved sin side smiley


  • #2   26. maj 2018 hachi : Det har desværre ikke, kun sporer, og dem lytter han delvist til.


  • #3   26. maj 2018 En pisk er ikke til at få hesten frem med, den skal guide og gøre hesten bevist om sig selv. Kig på foder, blodprøve, varierende træning så den ikke keder sig, måske kortere opvarmning og lign.

  • #4   26. maj 2018 Den skal lære at blive mere opmærksom på dine ben..

    Væk med sporer og pisk i hverdagen og hver konsekvent med dit fremad signal. Det kan tage tid, men lille pres, stort pres, spark til hvis ikke den reagere. Og hver gang starter du forfra i rækkefølgen.
    Så kan du tage sporerne på op til stævne og til selve stævnet.


  • #5   26. maj 2018 Nogle heste er fra naturens side, bare mere dovne anlagt, de så ofte også mere stabile.

    Min første pony var også som din, jeg prøvede alt, for at få lidt fut i ham, men intet lykkes, men tilgengæld skulle man lede længe efter en mere stabil pony. Hvor havde jeg mange gode timer med ham. Der var ikke det, den pony ikke ville gøre for mig (lige bort set fra at løbe hurtigt) jeg kunne ride ham over alt. Bl.a. har jeg redet optog inde i Aalborg c, ligesom jeg var på langtur på ham, med fuld oppakning.

    Min pointe er, at din ponys sindighed kan du vende til en fordel. Fokusere på hvad du netop kan, fordi den er rolig.

    Jeg kan da godt huske frustrationen, han mistede også alt fremdrift når jeg smed pisken til stævner. Men tilgængæld fik den dovne pony mig lært at sidde korrekt, for ellers bevægede han sig da slet ikke. Den viden har jeg godt nok været taknemlig for lige siden, og har gjort min ridning en del nemmere på de næste heste.

    En doven pony kan være en velsignelse. smiley



  • #6   26. maj 2018 Kan se du står på Vilhelmsborg. Rider du undervisning? Synes du skal prøve at vende den med Nadja (tænker du kender til hende? smiley ), hun er nemlig rigtig god til det synes jeg selv, og så har du en til hjælp på sidelinjen.

  • #7   26. maj 2018 Sandra Petersen : Jeg bliver undervist af hende hver mandag, og vi arbejder meget med fremaddriften, og at snyde ham lidt:) Hun er super god.

  • #9   27. maj 2018 Jeg har erfaret (efter undervisning fra stald phoenix) at det med at hesten skal bære sig selv i hele kroppen har meget stor effekt på fremaddriften, jeg brugte de 3 første uger på at ride med HELT løse tøjler, og derefter samle dem lidt op igen, så nu kan vi begynde at træne øvelser etc, men efter de uger hvor han har måtte gøre alt bæringen og jeg ikke skulle holde eks. hans hoved under hele træningen, så er der nu kommet så meget gang i ham at det begynder at gå lige stærkt nok.

    Udover at ride efter "andre principper" så ville jeg anbefale at smide sporerne og kun have pisken med som enlig bare er der til at rette hesten ind hvis det bliver nødvendigt,
    Jeg fandt også ud af i forbindelse med disse lidt andre måder at tænke på og ny træning, at Santos godt kan lytte en smule til benet når han vil, jeg har derfor enlig ikke behov for at have spore på, det eneste de gjorde var bare at han flyttede sig, lige så snart jeg overvejede at lægge dem til, hvilket nogen gange gav lidt mere kaos en ro, men efter sporerne er kommet af, kan jeg nu lægge benene til uden han er smuttet, så jeg kan nå at vise øvelsen.

    Tror hele øvelsen for dig og hesten består i at forsøge at træne med mindre hjælper, det handler bare om at "lære" hesten hvad den skal, i stedet for at bruge styrke til at flytte den smiley


  • #10   27. maj 2018 Santos og Nicole: Det kan jo også være super svært at lave 'alternative' ting på en hest som andre rider på rideskole smiley

  • #11   27. maj 2018 Vil også anbefale at få hesten til at bære sig selv mere. Her i starten af sommeren mistede min hest også lidt energi, tænker det var pga pelsskift osv. Så der begyndte jeg at starte ud med at trave for helt løse tøjler, så travede hun nemlig fint fremad, og så kunne jeg langsomt samle op og lave parader og tilbagetrædninger så jeg var sikkert på at hun lyttede og for at samle hende lidt smiley

  • #12   30. maj 2018 Maria N
    Men ikke umuligt. jeg rider både dressur og spring på Santos, vi rider som beskrevet tidligere når vi træner dressur og mildt når vi rider tur, men til spring er det helt andre ting der gælder, og dette forstår Santos godt, så det vil jeg jo mene ikke er så svært alligevel, det tager tid at lære hesten at forstå det helt, men det er ikke umuligt at lære den, og efterhånden som den bliver bedre og bedre vil de andre der rider hesten måske endda helt ubevist begynde at lade være med at have så meget fat i hesten, fordi det faktisk ikke er nødvendigt.

    Men en er nød til at lære hesten det først smiley


Kommentér på:
Fremaddrift?

Annonce