{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

CRTS
CRTS
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506

Underviser går mod mig og mine princi* {{forumTopicSubject}}

*principper smiley

Idag kommer jeg ridende med rebgrime og uden sadel.. Jeg rider forbi min underviser som underviser en anden, han ryster på hovedet og kigger på mig. Jeg spørger hvad der er, og han svare så at jeg snart skulle tage at finde et andet sted at stå, da det ikke var til at holde ud at se på..
Jeg troede han mente det i sjov, så jeg smiler af ham, men absolut intet smil kommer igen. Hvem fanden tror han, han er ?
Jeg overvejer SÅ kraftigt at stoppe med at få undervisning af ham hvis det skal være på den måde!
Jeg skal lige snakke med ham og hvis ikke han mente det i sjov stopper jeg med det samme.. Det kan ikke være rigtigt at han ikke kan acceptere mine principper og hvad jeg laver når jeg ikke får undervisning .. >:/

Argh skulle lige ud med lidt vrede.. (det lettede) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af aftræk fra badeværelset i loft til taghætte 2.000 kr.
  • Vandinstallation til opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Skift af vaskemaskine 650 kr.
  • samling af sænke/hæve bord fra Jysk 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underviser går mod mig og mine princi*
  • #1   4. jun 2007 Spade :L

Slå dem xD

• #2   4. jun 2007 ej, det kan han da ikke være bekendt!
    jeg tror jeg ville gøre det samme som dig.

• #3   4. jun 2007 der er vel ikke rigtig andet at gøre, end at snakke med ham.:/
    vil da mene at der burde være plads til alle, hvis stedet skal virke bare en smule professionelt!

• #4   4. jun 2007 helt enig med melanie . -- ej et FJOLS dog!

• #5   4. jun 2007 Han kan sku da være lige glad hva duu rider med .!

• #6   4. jun 2007 Hold da op.. hehe, jeg ville godt nok dumpe ham på stedet hvis min underviser sagde såen og mente det i fuld alvor.. !

• #7   4. jun 2007 Hvor har du opstaldet henne ? på rideskole, privat, eller din undervisers sted ?

• #8   4. jun 2007 Ej okay. Det ville min underviser ALDRIG gøre. Håber for dig at han mente det i sjov, selvom det ikke lyder sådan.
    Da jeg stolt fremviste Wizard for min første rigtige ridelærer (Dengang havde jeg Connor og fik undervisning på ham, og Wiz var omkring 2 år) sagde han også "Ja, så mangler du bare en fjer og noget maling rundt om øjnene på den".
    Når man er 13 år gammel, bliver man altså rigtig ked af det, for jeg var og er jo pave stolt af min Wiz og hvordan han så og ser ud.
    Han var måske ikke den smukkeste 2års, men det giver da ingen ret til at sige sådan noget, og så var det ikke engang ment i sjov. Han mente det, og rullede øjne af mig og min "indianer"hest.

• #9   4. jun 2007 Nu rider jeg så kun dressur hver anden dag (plus-minus) så resten er tiden er der tid til alt andet smiley

• #10   4. jun 2007 Kine . Det var da en utrolig racistisk holdning din gamle ridelære havde ! smiley

hehe, Min desværre tidligere berider var skide sjov med et godt glimt i øjet. han kunne ikke finde på at sige noget til sine elever som ville gøre dem kede af det..
    Men han har da haft fat i mig og talt rimelig alvorlig med mig om min tidligere hest Piaff.

• #11   4. jun 2007 <b> Pau </b> : Dansk Varmblod var den eneste rigtige hest i hans øjne. smiley Han hedder Torben Uldsøe. Måske kender nogle ham ^^ Han er god nok, bare lidt for hård, efter min mening. Efter hans mening skal hestene bare FREM FREM FREM FREM! xD

• #12   4. jun 2007 nar smiley

• #13   4. jun 2007 Kine : har hørt navnet, men kender ham ikke..

Men syns da der er rigtig mange egoistiske trænere i landet som er så storsnudede og snobbede så det er til at brække sig over!

Jeg har kun brudt mig om én eneste underviser af alle dem jeg har haft fra jeg begyndte på rideskole, og det var min berider, som så kvittede sit job... Mega træls... Men ham jeg har nu er nu ogs ok.......

Det er bare ærligt at der ike er flere der går op i sit job som underviser og rent faktisk prøver at gøre en forskel og være glad på elevernes vejne...

• #14   4. jun 2007 spasser smiley jeg er lige kommet hjem fra en feeed skolefest, da næsten alle fra 8. var gået(det ikk sjovt at danse når alle "kejlerne" glor på) så dansede mig og en veninde røven ud af bukserne - og jeg er temmlige genert/stille mht til dans og selvtillid(stort krøllet, kruset hår ;/ og "rander" under øjnene som jeg gør alt imod(ssøvn, vand, frugt, vitaminer,creme og sådan - ingen råd motages)) så det var bare super

men hold kæft en narrøv - jeg dropped min da han "opgav" mig og så sagde han bare : nå!

• #15   4. jun 2007 Theis : der har du fuldkommen fat i den forkerte ende ! En hest kan kun gå samlet, med bid, sadel, pisk og sporer og en hård hånd der forsøger at samle hesten mere og mere !

Er du dog fuldstændig vanvittig og dum i dit fjæs ! xD

• #16   4. jun 2007 Mølle Pølle : hehe, da jeg fyrede min tidligere berider på vilhelmsborg, rystede han bare på hovedet og sagde "nå" og gik sin vej xD hehe

• #17   4. jun 2007 Theis . Altså vil godt nok ogs sige at du er stok dum! Du skulle slet ikke have emd ehste at gøre, overhovedet!!
    hva tænker du dog på..!?

Bliver simpelthen så gal, rasende og frustreret over sådan nogle som dig ! FØJ siger jeg bare.! xD

• #18   4. jun 2007 næste gang han rider såå ryst på hoved af haaam og sig han rider af loort XP

• #19   4. jun 2007 Jeg vil også holde med Theis, når man rider uden sadel fx. kan man meget lettere mærke hestens bevægelser og komme bedre ned omkring den og arbejde med den, end når der er en stor tung sadel i vejen ? Kan ikke fordrage den slags trænere der kun mener at hesten kan gå samlet på den og den måde ! min ridelærer, og også "min" ponys ejer, mener derimod at jeg skal ride uden sadel så tit jeg kan, og hvis det stod til hende skulle jeg helst gøre det 1 gang om ugen ! - Men okay, da hun var på min alder og ponyrytter, red hun uden sadel i næsten fire år ! så det ville jo nok også være dumt af hende og være dobbeltmoralsk og sige jeg ikke måtte ride uden sadel XD

• #20   4. jun 2007 jeg forstår ham så ganske udemærket. at underviser en, som ikke tager tingene seriøst fra undervisningen og gør noget ved det hver dag. sådan en gad jeg nok heller ik undervise.. det kommer man ikke rigtig nogen vegne med.

• #21   4. jun 2007 A A ; hvorfor mener du at Cammilla Og rony ikke er seriøse, eller så mange andre ?

• #22   4. jun 2007 Tror du ikke han måske bare mente det lidt sjovt, sådan for at stikke lidt til dig.

Kender jo ikke din underviser, men det kan jo være han mener du har et potentiale, som du kunne udvikle. Og at det ikke er lige den måde du gør det på, der er den optimale måde.

Det behøver jo ikke betyde at han vil bestemme hvordan du rider, men mere at han bare mener en anden fremgangsmåde er bedre. Tror selv min træner ville kunne finde på at sige noget lignende hvis han mente jeg trænede forkert... eller et ord jeg ved du vil hade... men useriøst.

Bare en tanke, man skal måske passe på ikke at blive rigtig sur, især hvis man ellers er tilfreds med undervisningen.

• #23   4. jun 2007 A A : Man kan da godt tage sin undervisning seriøs og øve på det man blive bedt om. Men det skal man da ikke hver evig eneste da ?! Stakkels hest, siger jeg bare.

• #24   4. jun 2007 ville nok snakke med ham om det ja.. men ved ikke hvordan mulighederne for at få ny underviser er? Ville nok også droppe ham hvis du kan få en anden.. Og er enig i at det er lige overgearet nok af ham at begynde at tale sådan..

• #25   4. jun 2007 * bliver.
    * dag .
    Staver som jeg ved ikke hvad i dag.

• #26   5. jun 2007 eftersom hun gir udtryk for, at hun meget tit rider uden trense - så ville jeg som underviser nok ogs stille spørgsmålstegn ved om der var nogen grund til at undervise m. trense, når personen alligevel ikke bruger det hver dag.
    -og mig og Amigo træer da hver dag. Kun når jeg arbejder har han fri. Og nej, det er sjælden vi kommer i skoven ude lige at vende på banen først smiley

• #27   5. jun 2007 A A :
    Stakkels hest !!! Jeg ved godt at der findes heste der er helt vilde med dressur, da jeg selv kender sådan en hest, men at træne og træne og træne alle ugens dage ? Det skal så siges, at jeg træner hver anden dag cirka, og så laver andre ting de andre dage ! fx. uden sadel, eller laver bomøevlser så det hele tien afveksler ? Efter hvad du skriver træner du bare dressur, dressur, dressur ?

• #28   5. jun 2007 Jeg tror ikke at jeg ville ikke give fem flade for at få undervisning af ham, efter det du skriver smiley

Desværre har jeg selv oplevet at blive gjort til grin, og det er faktisk ikke særlig sjovt. Selvom det måske er ment i sjov, ER det bestemt ikke sjovt at høre på!

Desuden er der forskellig opfattelser af hvad seriøst ridning er. Nogen mener det kun er seriøst at ride sin hest i trense, sadel og få undervisning af en kvalifiseret underviser der har redet på højt plan, osv osv.

Jeg mener ikke, at selvom jeg træner i grime og uden sadel, at jeg på nogen måde laver "jeg-laller-rundt-for-sjov-ridning". Jeg rider bare seriøst, på en <i>anden</i> måde, end andre gør. Jeg vil bestemt ikke mene at jeg ikke går op i ridningen og pasningen af min hest osv, bare fordi at jeg træner på en anderledes måde, jeg arbejder bare udfra nogen anderledes principper.

Men endnu en gang er det jo en smagssag smiley
    Jeg ville ikke syntes det ville være spor sjovt at få undervisning af en der gjorde grin med mine principper - det er der måske andre der kan, så er det jo også fint nok smiley Det kommer and på hvordan man er og hvad man selv syntes er rart - Jeg syntes bare du skal gøre hvad du selv føler er bedst, og se bort fra andres meninger smiley

• #29   5. jun 2007 hold K*** en idiot... FLYT!!! og sig til ham at han kan være fucking lii glad med dine principper!!

ARRGGG

• #30   5. jun 2007 Kine: ville du så sige at jeg var en dyreplager, eller at min hest ver en stakkels hest? Min underviser kan ride på den i 1 månede (da jeg ikke selv kan ride den) på en dressurbane, og bare ride mindst 1 time om dagen, og øve på alt det den skal kunne. En hest behøver altså ikke at skulle i skoven og springe og have fri, så ihvertfald 3 af ugens dage er brugt. Det er nærmere rytterens behov. Hesten behøve ikke mere ene en lang skridttur i skoven efetr endt træning, og så kan den klare en 3-4 dages dressur mere. Den skal bare have ca 20 minutters andet syns og dufte instryk hver 5. dag, og så er den frisk som en havørn.

• #31   5. jun 2007 genkender alt for godt dit problem... hvor har jeg fyret mange ridelærere på den konto...
    men men... sådan er gammeldags og uvidende mennesker jo... de aner ikke hvad de går glip af!
    Du er bedre værd end det.... drop ham!

• #32   5. jun 2007 Julie-Team Charme: Er helt enig med dig!
    Man rider 1 eneste time om dagen, resten af tiden har hesten fri og i hvert fald for mins vedkommende bruger den rigtig mange timer på at gå på en fold uden udstyr og nyde livet.

Den ene time om dagen jeg beder den om at lave noget, kan den sagtens klare at gå dressur. Hvis folk tror at dressur er ensformigt, så er det jo bare fordi de ikke ved hvor mange måder der er at træne på.
    Så længe man træner varieret og positivt, synes jeg heller ikke en hest er stakkels fordi den kun kommer i skoven, måske en gang om måneden.

Og så er det jo bare skønt at der findes heste som er gode til dressur og nogen som er gode til at ride i skoven på.

• #33   5. jun 2007 Jeg kan godt forstå din ridelærer, både og.
    Jeg tror ikke jeg ville føle, at min undervisning gjorde nytte, hvis det var min elev der red rundt i et reb resten af dagene, og så tror jeg selv jg ville blive træt af at undervise vedkommende.

Men selvfølgelig skal du også ride som du gerne vil, men jeg tror at din ridelærer skal være inforstået med det. smiley

• #34   5. jun 2007 Enig med Thit.

Kan man ikke finde en ridelærer/underviser der bruger de sammen principper som dig selv.... jeg mener... ville det ikke være optimalt at få undervisning uden udstyr, når det er sådan du træner??

Hvis jeg var "almindelig" dressur underviser og havde en rytter der red uden udstyr til hverdag, ville jeg have det lidt ligesom hvis hun red western eller kun sprang resten af tiden... på en eller anden måde er det jo noget andet.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.919
    #35   6. jun 2007 Søde Camilla, nu kender jeg dig jo lidt smiley tror du ikke at du er bare en smule teenagebørnefornærmet uden grund her, du "fjoller" meget rundt hvilket du skal have lov til men hvis du hellere vil ride sådan så overlad da endelig din ridetid hos L... til en af dem der står på venteliste til hans undervisning istedet, du kan jo altid komme tilbage hvis dit behov for traditionel undervisning skulle komme tilbage.

Netop der hvor vi står er der mange læs RIGTIG mange forskellige typer af ryttere og en del forskellige undervisere og jeg tror faktisk ikke at jeg kan komme i tanke om 1 der ville sige tingene så pædagoisk og pænt til dig som ovennævnte, jeg har mødt mange ridelærere/beriddere i min tid og han er bestemt en af de mest tolerante af slagsen

Til alle jer der dømmer et menneske udfra et andet menneskes ensidige fortælling vil jeg sige skam jer, i kender ikke den pågældende person og i har kun den ene side af sandheden, så stop med alle jeres skældsord.

mvh Jeanne

• #36   6. jun 2007 Forstå ham på en både godt.
    Selvfølgelig skal der være pas til sjov og ballade en gang i mellem, men det da irriterende for ham han skal bruge tid og energi på at undervise dig, hvis du alligevel ikke bruger det til en skid ?
    så kunne han jo lige så godt bruge den tid og energi på at undervise end som tog det seriøst smiley

• #37   8. jun 2007 Ja, der er jo altid 3 sider af samme sag - din, min og sandheden ;o)

Jeg ville dælme også som underviser synes det var irriterende at bruge krudt på at undervise en som resten af ugen "fjoller" rundt i en rebgrime! Hvis der så ovenikøbet er venteliste til ham - så kan jeg da godt følge ham i at han hellere vi se på en som er seriøs (i hans øjne - ikke at de ser rigtigt!). Han har jo kun x antal timers undervisningstid - så hvorfor skal han gå rundt og føle at han spilder sin tid? Det lyder i mine øre som en fuldt ud kompetent underviser - der netop TØR sige fra!

Min gamle underviser (beridder og tidligere landstræner) gloede dælme også på mig en dag jeg kom anstigende på min M-hest uden sadel. Han kom med et par tørre bemærkninger om at vi da vist havde glemt at sætte keglerne til Gymkhana op og så videre :oD...men efter timen måtte han erkende at ridemæssigt så havde der ikke været forskel på om jeg havde haft sadel på kræet eller ej. MEN - her var årsagen at hesten havde fået fjernet en vorte i gjordlejet og derfor skulle gå uden sadel i mindst 3 uger - og så lang tid gad jeg ligesom ikke undvære undervisning!

Samme underviser rystede også på hovedet da jeg troppede op til springning på den samme hest - den sprang seriøst som et barekar og han har bare tænkt ARGHHHH så gå dog med den buk!!! Men ak - igen måtte han bøje sig da "badekaret" sprang en bane på 130 cm - med dressursadel FNIS!

Trine (Faxa)

• #38   9. jun 2007 Trine: Det er fint at vi kan vise at vi kan andet end det vi plejer. Har også redet uden sadel på mig da sadlen generede ham en periode. Og min berider måtte også erkende at jeg havde gjort et godt stykke ridearbejde uden den.

Men derfor er jeg ikke i tvivl om at han foretrækker når jeg og alle andre rider "seriøst" dressur, i hvert fald langt de fleste af dagene. Vi kan jo allesammen hygge en tur i skoven uden undervisning.

• #39   28. mar 2008 CTS:

BAre fordi man rider dressur alle ugens dage, det er da ikke synd for hesten?!
    Bare man sørger for at gøre det spændende for hesten og laver en masse ting ..

Kommentér på:
Underviser går mod mig og mine princi*

Annonce