{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.769 visninger | Oprettet:

hest går 2 spor {{forumTopicSubject}}

kan i hjælpe mig???

min pony går 2 spor eller hvad det nu hedder..
men når jeg galoppere kan jeg ikke stille hende ind ad fordi at hun har rumpetten ind mod midten eller det er mere kun det ene bagben og jeg kan ikke rigtig få den ben ind under hende igen.. jeg har prøvet mange ting..

håber i forstår mig ellers spørg
kom med en masse forslag for har nemlig ingen underviser så kom bare med nogen svar...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest går 2 spor
  • #1   23. mar 2009 Min pony kunne da jeg startede med at ride ham nærmest gå på 4 spor smiley haha.. Men det er tit fordi man ikke støtter nok op på udvendig.
    Når den stikker røven ind, så støt op på udvendig og rid den frem. Det har virkelig hjulpet meget på Rebel Prince smiley

• #2   23. mar 2009 Klem med det indvendige ben, og læg det lidt tilbage, det hjælper på Burn smiley

• #3   23. mar 2009 KIOPRAKTOR!

• #4   23. mar 2009 hesten behøver ikke at være skæv, fordi den rider på to spor smiley

• #5   23. mar 2009 den går formegentlig på 2 spor pga dårlig ballance.

øv jer i at få bedre ballance ved at tage nogle gode lange LIGE gallopper på tur - altså udendørs.

efterhånden som den får bedre ballance udenfor, vil det også blive bedre indendørs smiley

• #6   23. mar 2009 Min hest gik ikke på to spor fordi den ingen balance har.. den gjorde det bare fordi den ved at jeg ikke kan få den til at arbejde optimalt hvis den smider røven ind. Men når jeg så støttede op på udvendig og red frem kunne den ikke komme til at gøre det, og derfor er den holdt op smiley

• #7   23. mar 2009 lav shoulder for.. ikke shoulder in, men for...

• #8   23. mar 2009 ¤ Marie-Louise ¤: katja har en rigtig god balance..

men jeg tror næsten det er fordi at jeg har for meget ved den udvendige for hun stiller sig selv til den side nu

• #9   23. mar 2009 Jeg tror Burn gør det fordi jeg har min udvendige tøjle for stram når jeg springer an i galop smiley men ved at det ikke har noget med ballance eller skævhed at gøre smiley

• #10   23. mar 2009 tanja K : også ved mig xD

• #11   23. mar 2009 for jeg har nemlig ved hende i den udvendige tøjle men på den anden volte går hun så godt..

• #12   23. mar 2009 Uh - tænke, tænke - hvordan er det nu det er smiley

Når hesten smider bagparten ind, må du for alt i verden ikke begynde at lægge benet tilbage for at skubbe bagparten ud igen. Hvis du gør det "symptom-behandler" du frem for at tage fat i det reelle problem.

Det jeg får ud af dit indlæg er, at hesten krøller sammen om indvendige - right?

Dermed formoder jeg også, at hesten ved kontakt på indvendige tøjle gør en af de 2 følgende muligheder:

1: Krøller halsen sammen og overbøjer og "slipper"/undlader sug på tøjlen (hesten føles FOR let på tøjlen), eller
    2: Skyder bagparten ind, mens den "slipper"/undlader sug på tøjlen (hesten føles FOR let på tøjlen).

Er det sådan det føles?

Den kan muligvis også føles lidt tung i udvendige tøjle og som om den går meget hårdt på derude.

Hvis en af disse ting er tilfældet vil mit gæt være at hesten er ude af balance (en hest kan sagtens have en god balance indenfor en masse områder, men have EKSTREMT svært ved at balancere ligeudrettet).

Jeg havde selv samme problem med Victor. Problemet med ham var (og jeg gætter på dit er det samme), at han ikke gik frem i indvendige skulder. Jo mere jeg sad og støttede op på udvendige, jo sværere blev han at ride - og jo mere jeg forsøgte at rette bagparten op, desto værre blev problemet.

Det jeg lærte af min træner (som fungerede supergodt) var at holde indvendige ben ved ham, så han havde noget at runde sig om, en let støtte på udvendige tøjle og derefter ride godt frem på udvendige ben for at få indvendige skulder frem (diagonalhjælpen). Når han så begyndte at rette kroppen ud, tog jeg en halv parade for at få ham samlet en anelse mere (og ned i et roligere tempo). Hvis han igen skød bagparten ind var det samme fremgangsmåde indtil han rettede kroppen ud.

• #13   23. mar 2009 Kiggede lige dine billeder smiley

Rider du med den sadel Katja har på på billederne?

• #14   23. mar 2009 kun når jeg springer.. hvorfor det da

• #15   23. mar 2009 Fordi jeg synes det ser ud som om hesten ikke helt har skulderfrihed nok og det kan resultere i en hest der går på 2 spor smiley

• #16   23. mar 2009 når ja det ved jeg godt men det er gamle billeder jeg har lammepad på hende nu..
    men jeg rider også uden sadle for tiden

• #17   23. mar 2009 Synes du burde få en massør eller kiropraktor ud og give nogle fif. Den er sikkert skæv i rygget eller noget smiley

• #18   24. mar 2009 mit bud er at hesten mangler balance, prøv at skidte helt ligeud indenfor hovslaget og se om hesten ikke slingrer. gøre den det, så prøv at skridte i firkandter indtil den skridter helt lige så prøv i trav.... det skulle meget gerne hjælpe

• #19   25. mar 2009 Hej.

Rid lige meget på indvendige, som udvendige tøjler, samt brug begge ben lige meget. Det hele på samme tid og så rid meget på lige spor. Havde samme problem med en hoppe. Det tog ret lang tid, at få hende rettet op pga forkert ridning ved gamle ejer. Men i dag er der ingen problemer. Får du undervisning? Ville i hvert fald være en god idé.

• #20   26. mar 2009 Tegn på at hesten måske ikke er lige stærk til begge sider og har balance til at gå ligeud.
    Det kommer som regel når man får styrket hesten... ligeudretning kommer bagfra sammen med driften.

Kommentér på:
hest går 2 spor

Annonce