{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Sadelmager {{forumTopicSubject}}

Ak ja..
Jeg som ellers sværger til bomløse sadler, må nød til at anskaffe mig en bomsadel.

Jeg er komplet idiot på det punkt, og føler virkelig jeg leder i blinde.

Jeg ved at jeg skal have en sadelmager ud, men som jeg forstår det skal jeg først anskaffe mig en bomsadel som hun kan rette.
Men hvordan ved jeg om sadlen, nogensinde vil kunne komme til at passe hesten, før sadel mageren har været der?

Jeg har ingen ide om bom str. eller andre mål på min hest, men ved at jeg søger en dressur (eller kombi sadel) som er 17'' sort med cutback (frihed til manken) og allerhelst uskiftlig kopjern.

Jeg har så set at Kit sadelmager fra Fyn har en THOROWGOOD T8 HDS, som lyder til at passe til alle kravene.

Men altså. Hvordan ville i gribe sagen an? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadelmager
  • #1   1. sep 2018
    Nej det skal du ikke. Du får en sadelmager ud, der fortæller dig at de og de sadeler kan passe din hest, de skal have den og den bredde, være den tommer.

    Så går du enten ud og køber en brugt, enten privat eller måske sadelmageren selv har en sadel der passer din hest. Også får du sadelmageren ud igen, som så tilpasser sadelen til din hest.


  • #2   1. sep 2018 Tak Krikken smiley Ved du om man skal bestille det som sadelprøvning eller sadeltjek, eller som noget helt tredje (når man skal skrive til sadelmageren for at få en tid :))

  • #3   1. sep 2018
    Det er lidt forskelligt hvad de kalder det, så bare skriv det som det nu er - at du mangler en sadel til din hest og gerne vil vedkommende ud og give råd til hvad du skal kigge efter.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   1. sep 2018 Jeg vil anbefale dig at finde en sadelmager som også forhandler brugte sadler, således at du køber en sadel som du ved passer - eller som kan tilpasses.

    En sadelmager kan sagtens anbefale en masse forskellige sadler, men sjældent bliver der taget højde for at rigtig mange brugtsadler, er ændret og tilpasset - ergo ikke har deres oprindelige form længere.

    Det er så meget nemmere at finde en sadelmager og forhandler, give denne de kriterier du har, også lade denne finde og ordne sadlen.


  • #5   2. sep 2018 Louise - Jeg kan anbefale Camilla Nielsen fagsadelmageren smiley

    Mvh TT


  • #6   3. sep 2018 Jeg har ved flere lejligheder brugt Signe Græsbøll Christensen / The Horse Umbrella, og har været ovenud tilfreds med forløbene.. Det bliver også hende der skal ud og tjekke om alt er som det skal være, når den tid kommer.. Hun kommer også med en bilfuld sadler, hvor man så prøver sig frem med flere forskellige. smiley
    Sidst faldt mit valg på en Comfort Elite Cadence, der så lige skulle bygges først, da jeg ville have lavet lidt specielle ting ved den, i forhold til standardudgaven., smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Sadelmager

Annonce