{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordel vs ulemper ved longesystem
  • #1   28. mar 2019 Jeg har super erfaring med det til Santos, en rigtig god hjælpemiddel til at vise hesten hvad man ønsker, indtil der er opbygget så meget muskelmasse at hesten selv bruger bagparten.
    For mig er det bare vigtigt at hesten ikke spændes ind fortil, men at hesten har rig mulighed for at "trække op" og slå fra i hovedet. så hvis den er sat korrekt og bruges rigtig er det en meget stor hjælp, jeg bruger i flere problemstillinger hvor jeg ellers ikke ville kunne fortælle hesten hvad jeg vil smiley

• #2   28. mar 2019 Der findes mange forskellige systemer til longering, og min erfaring er at der er stor forskel på hvad der fungere med den enkelte hest.
    Min næsteerfaring er også, at virker det positivt første gang man bruger det, så fungerer det - spænder hesten op eller imod, bakker af e.l, så kommer det aldrig til at fungerer.

Mvh Charlotte

• #4   28. mar 2019 Prøv dig frem smiley Forskellige ting fungere til forskellige heste.

Min fungere godt med en ganske normal elastik chambon - pessoa også, andre fungere fint med den der dut der ikke skal bruges gjord til, den duer min ikke med.

Du får nok også nogle svar om at det er fy fy og forfærdenligt og proppe noget på hesten - det er også en mening der findes.

• #5   28. mar 2019 Nu følger jeg det min dyrlæge/kiropraktor/osteopat har sagt, og det er at hesten træner sig selv bedst ved blot at have en god grime på og longen i den ring på grimen der vender indad mod volten. Hvis det ikke er nemt at få hesten til at slappe af, den kigger ud af i volten eller ikke sænker hovedet, handler det om at hesten har brug for at få trænet dens proprioceptive sans for, at hesten så kan få en bedre føling med dens krop smiley Hvis det lyder interessant så søg eventuelt på proprio træning smiley

• #6   28. mar 2019 Jeg tænker denne, da jeg har hørt "godt" om denne. At den skulle få hesten til at bruge sig rigtig, hvis man sætter den rigtig.

profilbillede
  • #7   28. mar 2019 Den mest effektive måde at træne hesten i longe er helt uden diverse hjælpemidler. Jeg bruger dog selv faste chambon til de heste der ikke er helt med på hvordan man søger frem og ned, og skifter til kapsun efterfølgende smiley
    Hvis hesten ikke er fysisk i stand til den samlingsgrad man ønsker af den, vil det kun have en negativ effekt at bruge diverse hjælpemidler smiley

• #8   29. mar 2019 Vil først bruge den, når hun har en bedre muskulatur så hun evt har nemmere ved det smiley

• #9   31. mar 2019 Den du viser på billedet, ville jeg bruge uden at sætte den i bidet, således at hesten frit kan placere sit hovede, men har lidt hjælp bagtil.

Jeg er ikke fan af at fiksere hovedet, heller ikke bare med en løs indspænding, for lige meget hvad, vil hesten ikke slappe af, da der momentvis kommer pres fra indspændingen, som ikke kan give efter.

• #10   31. mar 2019 Du får absolut intet ud af de der systemer. De ligger et helt vanvittigt pres i hestens mund pga. den måde systemet er skruet sammen på, så det ville jeg simpelthen ikke turde.

Desuden så giver systemet faktisk aldrig efter, og er i konstant belastning.
    Mit bedste råd er at du får lært at longere. Man skal være koncentreret, fokuseret og jeg ville få undervisning i at longere af en, der formår at gøre det uden nogen form for hjælpemidler.
    Jeg synes udbyttet af longering er bedst i en almindelig staldgrime eller i en kapsun.
    Jeg ville dog starte i grimen og så tilføje kapsunen, når hesten er længere i uddannelsen og faktisk kan rumme korrigering i bøjning/stilning på volten. Det kan kan de absolut ikke i starten.

I starten handler det om at balancere halsen lige på skulderbladene, anmode til korrekt spring bagfra og sørge for at balancere hesten sådan i sin krop, at den ikke vælter ud i volten.
    Skal man absolut bruge en form for støtte så skal man bruge en gammeldags chambon. Alt andet skader mere end det gavner. Og den ville jeg faktisk stadigvæk være temmelig betænkelig ved at bruge.

Det er desværre et stykke tid siden jeg sidst har longeret, fordi jeg ikke lige pt. har en hest, men jeg elskede det. Han blev himmelhest for ikke så længe siden pga. sygdom.

• #11   24. apr 2019 Jeg er begyndt at longere med dobbelt longe, og det går super godt frem ad. Men tak for jeres meninger og erfaringer smiley

Kommentér på:
Fordel vs ulemper ved longesystem

Annonce