{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travers
  • #1   14. maj 2019 Rid af midten i versade, når du føler hesten er i balance så rides den over i traversen. Du får korrekt bøjning og vægtfordelingen på denne måde.

  • #2   14. maj 2019 Som Anita R skriver, dette kan også gøres ude fra hovslaget

    En versade giver rette bøjning i halsen, og så er det "bare" at ride ind mod midten/ud fra midten med det nu udvendige ben...

    Hesten kan hjælpes på vej ved at ride frem og tilbage fra versade og travers, hvis den mister bøjning smiley En volte kan også bruges


  • #3   14. maj 2019 som de andre skriver smiley skiftevis versade og traversade på volte er en super Nice øvelse både i skridt og trav. Kan også gøres i longe smiley



  • #4   14. maj 2019 Har hesten svært ved at hente skulderen /udvendige bagben over kan du have dressurpisken i indvendige hånd og tappe på skulderen når du lægger schenkel på til, at ride udvendige bagben ind.

    Dette vil få hesten til at bøje sig omkring pisken i indvendige skulder og hente udvendige bagben frem til bøjningen på indvendige tøjle.

    Ofte er det nemmere at ride en skridt pirouette og have en stilling til indvendige tøjle i denne og så ride direkte ud i traversen efter en kvart skridt pirouette. Dette gør hesten allerede er fremme for benene.

    Dernæst kan det være en fordel at ride fx schnkelvigning fra midten ud til hovslaget og starte de første 2-3 skridt i schnekvlgining. Herefter skifte bøjningen og hjælpen over til en travers 3-4 skridt og tilbage til schekelvigning igen.


  • #5   14. maj 2019 Lærer dem det fra jorden hvor jeg har overblik over hvordan hesten bevæger sig og kan hjælpe mest muligt. Ofte er det rytterens krop som blokere for hestens bevægelse og får øvelser til at gå i hårdknude.

    profilbillede
  • #6   14. maj 2019 Mine har altid lært at flytte bagparten ind i volten som det første og her er jeg fuldstændig ligeglad med hvor de har hovedet. Når de har forståelse for at flytte bagpart ind, retter jeg min krop til, så de begynder at bøje om mit indvendige ben.



  • #7   15. maj 2019 Ned af lang siden, så hesten har støtten smiley

    Det fungerede godt for min. Som Stald Haspenholm viser, men bare under rytter istedet.

    Min har noget lettere ved travers, end versade. Så ved min duer det ikke så godt det med at skifte fra versade til travers.


  • #8   15. maj 2019 Jeg syntes også at det fungerer godt at ride på volte og så til en start flytte bagpart ind og ud af volten. Senere gå over i versade på volte eller kortside, og så skifte til travers. Her kan du enten blive på volten, fortsætte ud af volten, eller hvis du kommer fra kortsiden så fortsætte i travers op ad langsiden smiley

  • #9   15. maj 2019 Fra jorden som Stald Hampensholm viser. Dog placerer jeg mig på indvendige side.

  • #10   15. maj 2019 Jeg vælger metoden efter hesten. Hende her har lært det ud fra en video jeg så med Marijke de Jong, hvor man bruger et særligt reflekspunkt på hestens hals og så har jeg egentlig klikkertrænet øvelsen hvor jeg går som her og efterhånden overført signalerne så jeg kan gå hvor som helst og også ride både travers og renvers. For heste som er kommet langt i ridningen synes jeg ofte det er lettest at gå med tøjlerne som på det første billede.
    Hvis hestene er grønne i jordarbejdet eller ikke er så villige så går jeg foran som her på billedet og bruger min pisk til at hente bagparten ind. i starten skubber jeg hestens hoved lidt væk fra mig, efterhånden som hesten bliver god til at flytte bagparten ind til mig ligeudretter jeg hesten for så til sidst at tilføje at hesten er stillet i bevægelses retningen.
    Der er mange måder at gøre det på. Man skal bare finde ud af hvad der fungerer med den hest man lige står med smiley


    profilbillede
  • #11   17. maj 2019 Jeg takker for alle svar.

    Mange af rådene gør jeg i forvejen, men der var også et par nye fif iblandt smiley , som jeg vil gøre brug af.

    Han er ok til travers på buet spor (altså der er dog stadig plads til forbedringer) men på lige spor er det svært - men det er vi også først lige begyndt på.


  • #12   17. maj 2019 Stald Hampensholm, er det på YouTube? Kan du link til videoen? Eller er den købt? smiley

  • #13   18. maj 2019 Hønsemusen, det er mange år siden, men det var en gratis videoserie som kom i hendes nyhedsbrev med privat link. Det var sådan en promotion ting for hendes masterclass, så nok ikke noget man kan finde frem til længere.

  • #14   18. maj 2019 Nu læste jeg lige det var fordi du søgte råd til din egen træning. Kan anbefale denne video. Følger hende rytteren på Youtube og synes hun har rigtig mange gode videoer. Og denne her om travers er super god synes jeg. Både mht forberedelsen til den og indlæringen på lige spor/skråt igennem. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=Ybd3jufnZbA


Kommentér på:
Travers

Annonce