{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Sara  P
Sara P
Tilmeldt:
23. maj 2019
Emner: 3 Svar: 7

Hest i ridning, Aalborg {{forumTopicSubject}}

Min kære hest på 7 år er begyndt at stille sig på bagben engang imellem, og det er resulteret i, at jeg ikke selv tør ride.
Han er undersøgt af dyrlæge mm, og der er ikke andet end mavesår som er i behandling.

Jeg har i overvejelserne at sætte ham i ridning hos en, som virkelig kan få ham til at stoppe med den opførsel.
Jeg tror problemet bunder i mistforståelse af signaler samt manglende balance.

Hvem anbefaler I, som kan lære hesten hvad der er rigtigt og forkert, uden at hesten bliver straffet og lign.

Har tænkt på Søren Hedegaard, men han koster 7000kr +, og det kan jeg dsv ikke betale.

Gerne i Aalborg-området.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest i ridning, Aalborg
  • #1   23. maj 2019 Sarah Gerding ??

  • #2   23. maj 2019 Heste stejler ikke uden der er en grund. Der er noget der får den til det. Måske sadlen ikke passer. Der kan være noget med ryggen som den ikke reagere på uden sadle. Få undersøgt om der er noget galt med hestens ryg, før du sender den til "genopdragelse"
    Hesten siger fra, da noget er forkert for den og hvis du ignorere det, fordi du tror den gør det for at være slem, så kan det resultere i at du ødelægger hesten, da den ikke får lov til at sige fra over for noget der måske gør ondt.


  • Sara  P
    Sara P Tilmeldt:
    maj 2019

    Emner: 3 Svar: 7
    #3   23. maj 2019 Hvis du læser min tråd, så skriver jeg at hesten er undersøgt i hoved og røv, og det fejler altså ikke noget. Jeg kan ikke bruge din kommentar.


  • #4   23. maj 2019 Sara P
    Det er jo dit eget valg. Men noget er forkert for hesten og der kan være noget der er overset.
    Men held og lykke.


  • #5   23. maj 2019 Smerter fra mavesår kan også give en kedelig men naturlig adfærd smiley . Men om den forsat respondere på smerter fra mavesår eller den tidligere har forbundet rytter (trykning fra sadel på ribben som berør maven) som har givet smerter og derfor forbinder rytter/sadel = smerter er jo dét. Camilla Stormont er super dygtig til adfærdsheste og alle fra landet, sender sin hest til hende smiley

Kommentér på:
Hest i ridning, Aalborg

Annonce