{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Andet bid? {{forumTopicSubject}}


hej.

jeg overvejer at skifte tur-bid på min hest.

for et års tid siden havde min hest lidt en teenage-fase, hvor han ville bukke og løbe på tur. der skiftede jeg til udelt pelham for en sikkerheds skyld (jeg er ikke fan af at blive smidt af smiley ). siden har jeg skiftet til et udelt kimblewick. men nu føler jeg at, der er brug for noget mildere.

på bane og tur alene rider jeg med alm. tredelt muffebid, men på tur med andre har jeg stadig ind imellem brug for at kunne tage lidt mere ved.

har i nogle forslag? for man kan jo hurtigt købe sig fattig i bid.
han kan ikke gå med noget som lægger pres på næseryggen, så hackamore og lign. er ikke en mulighed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andet bid?
  • #1   30. mar 2020 To tøjler i pelhambidet. Hold den nederst løs og brug den i tilfælde af brug for ekstra kontrol. Ellers så kun tøjle i øverste ring. Det giver stadig lidt effekt at der er kæde på, men du har ikke nær den samme stangeffekt ?? Så slipper du for at købe nyt bid

    Jeg har brugt et bauserbid med "yderste" næsebånd som kæde, samme effekt som andet forslag, men uden stangen der "flagre" smiley


  • #2   30. mar 2020 Hvis der er problemer med hestens tænder, så løser du det ikke med et andet bid.

  • #3   31. mar 2020
    hesten har selvfølgelig fået ordnet tænder og har altid fået det regelmæssigt. også kiropraktik.


  • #5   31. mar 2020 Lisette jeg kan desværre ikke indsætte billede. Det var et "yderste næsebånd" jeg brugte som kæde. Jeg førte det igennem den øverste ring, samlede det med "dutten" og lukkede det ved at føre det igennem den øverste ring på modsatte side. Håber det giver lidt mere mening smiley

  • #7   1. apr 2020 Det har samme effekt som alle andre bid med kæde, dog lidt mildere. Ville virkelig gerne kunne vise billeder, men det driller også med fotoalbum. Et bauserbid roterer faktisk temmelig meget, så en kæde vil have den tiltænkte effekt. Det virkede virkelig godt på min hest der lige skulle have lidt mere til at gøre opmærksom på at jeg tog i tøjlen. Desværre er det ikke godkendt at ride med det i military, så jeg måtte købe et pelhambid

  • #9   3. apr 2020 Tror ikke jeg nævner det skal have stangeffekt, kun at kæden har samme effekt -at lægge pres under kæben. Og da et bauserbid også drejer sig ved tag i tøjlen vil der komme pres under kæben. Selvfølgelig ikke nær så meget som når bidet har stangeffekt, men det kan være nok for nogle heste smiley

  • #10   3. apr 2020 Har oprettet et fotoalbum nu hvor du kan se hvorfor jeg mener en kæde på et bauserbid også virker

  • #12   3. apr 2020 Det er jo logisk nok at bauserbidet er tiltænkt en anden effekt og jeg er helt med på at et alm bid gør det samme med hensyn til rotation. I min første kommentar nævner jeg også to tøjler i pelhambidet eller netop kun en tøjle i øverste ring (samme effekt som bauserbidet) med bauserbidet er der bare ikke nogen "flagrende" stang uden tøjle i og det virker derfor ikke nær så voldsomt smiley

Kommentér på:
Andet bid?

Annonce