387 visninger
|
Oprettet:
Bomløs sadel?? {{forumTopicSubject}}
Tænkte på om nogle har erfaringer med bomløse sadler til en ungheste??
Da de jo får nye muskler ret hurtigt.
aug 2006
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 186 Svar: 2.202
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 8 Emner: 51 Svar: 442
ja så hellere sådan en wintec... i en bomløs blive trykket ikke fordelt som den gør i en rigtig sadel... der bliver kun tryk der hvor du sidder og du risikerer hesten bliver øm...
som Line Z siger, en wintec, den er skod at sidde i men den kan jo tilpasses ret nemt.
Jeg ville jo nok købe en eller anden brugt gammel grim kombineret eller sådan noget. Man kan sagtens få sådan en for en plovmand. Og selvom den ikke er køn, er den jo god nok at ride i... og til den pris gør det så ikke så meget at den kun holder til tilridningen...
På sadler.dk kan du sagtens finde sådan en sadel...
Så køb en der måske er en smule for bred nu, læg noget under, og så fjern det når hesten får flere muskler...
Det er i hvertfald det jeg vil gøre når min skal rides til.
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.952
mar 2007
Følger: 1 Svar: 1
Fordelen ved de gode flexible bomløse sadler, der findes på markedet, er at de er forholdsvis billige i forhold til de traditionelle sadler, samt at de former sig meget mere efter hesten, end de traditionelle sadler gør.
Wintec, som jo er en traditionel sadel og især de nye modeller med Cair har også en god tilpasningsevne, men er lidt mere bekostelig.
Personligt rider jeg både med og uden bom. Mine kriterier er at sadlen skal passe 99% til hesten, samt sørge for at jeg sidder korrekt, så jeg kan bruge hjælperne på den rigtige måde.
Så brug din sunde fornuft, når du vælger sadel til din unghest.
Prisniveauet for en god bomløs sadel, ligger på omkring 4500-5000 kr.
Christina
Bomløs sadel??