{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
580 visninger | Oprettet:

Bagpartsvendinger - Forpartsvendinger? {{forumTopicSubject}}

Kan aldrig huske forskel på de 2 ? smiley
Hvilken en er hvor de står "stille" på forparten og drejer bagparten rundt og omvendt ? smiley

Hvad er det for en af dem man skal lave i LA2'en ?
Og hvornår sys i ens hest er klar til at kunne klare forpart og bagpartvendinger? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagpartsvendinger - Forpartsvendinger?
  • #1   3. jan 2008 det er hvad de går rundt om.. altså bagpart er når bagparten står stille og modsadt. I Norge er der bagpart i LA'erne, men ved ikke med DK. Vi har ikke sådan at LA 1 er nemmere end LA 2, det er bare de samme øvelser i ny rækkefølge, og til ulike banestørrelser... Synes faktisk vår LA 3 er den nemmeste LA om jeg husker rigtigt..:p
    -TR

• #2   3. jan 2008 Okay her går det sådan så La1 er nemmest så La2 og la3 osv smiley

• #3   3. jan 2008 Charlotte, mht sværheds graderne varirere det meget, fra hvem man er..

Man synes LA2'en er idiotisk at ride og vælger derfor at undgå den osv..

Tror det er det samme i norge.

• #4   3. jan 2008 Bagpartsvendinger kommer i LA2, som er virkelig trøæs at ride xD
    Går altid efter LA1 og LA3 i stedet.

• #5   3. jan 2008 Her har vi LA:1 til at går på 20 x 40 meter, mens de andre LA'er går på 20 x 60 meter.. dermed er kontrabuene (der er 3) i LA: 1 meget sværere, end kontrabuene i LA: 2 hvor der kun er at vende igennem banen og beholde den samme galopp (som to buer) hvor banen også er større... så vi har ikke det samme som i DK. Forøvrigt synes jeg bagpartsvendinger er en smartere øvelse end forpartsvendinger, hvor man jo egentlig beder hesten om at "gå på forparten", det er jo det modsadte man streber efter, ikke?
    -TR

• #6   3. jan 2008 Charlotte & Le-cis smiley - Fuck hvor underligt... igår tænkte jeg på at oprettet nøjagtig det samme emne som dig her, men for- og bagpartvendinger... Men fik det aldrig gjort og ville så gøre det idag, men vupti - det har du sørme klaret ..

Ej hvor sjovt.

Jeg har altid troet at forpartvendning er når forparten vender, altså flytter sig.
    og så selvfølgelig bagpartsvendning når bagparten flytter sig.

Men kom i tvivl efter at ha siddet og kigget rundt herinde.. hvor jeg flere steder støtte på at det var omvendt..

MEN HVAD ER DET EGENTLIG ? smiley

• #7   3. jan 2008 jeg laver slet ikke forpartsvendinger , det belaster ekstrem meget forbenene =)

• #8   3. jan 2008 la4 den virker bare SÅ nem, glæder mig til at ride den :o)
    ligger så godt til robin ;D

men bagpartsvendinger, bumbumbum. lad mig lige tænke smiley
    Hesten stilles på samme måde i bagpartsvending som i en travers,..
    Stilles til indvendig og skal så gå frem for udvendig tøjle og indvendig ben...

øøøh svært at forklare smiley

• #9   3. jan 2008 Katja : Haha, vi har bare samme tankegang xD

• #10   3. jan 2008
    Charlotte & Le-cis smiley haha ja xD tror jeg da også smiley xD

• #11   3. jan 2008 Der er bagpartsvendinger i LA2
    Der er slet ikke forpartsvendinger i nogen programmer længere.

Bagpartsvendinger er dem hvor bagparten "bliver på stedet" og forparten bevæger sig omkring den... og omvendt.

Bagpartsvendinger er en samlende øvelse.
    Forpartsvendinger er en løsgørende øvelse.

• #12   3. jan 2008 iiih altså.. hvorfor har jeg altid troet det var omvendt xD

• #13   3. jan 2008 forpartsvendinger laver man ikke mere da der er meget stor chance for kodeledsforvridning. .

• #14   4. jan 2008 Mia M. Det har jeg da aldrig hørt om - jeg har redet mange forpartsvendinger da jeg trænede Masetto op.

I det hele taget er det en øvelse vi tit bruger i forbindelse med løsgøring af heste der stiver sig meget.

Men det er måske hvis man ikke for hesten til at træde rundt, så den laver sådan en snurretop ting hvor benet står stille.

Kommentér på:
Bagpartsvendinger - Forpartsvendinger?

Annonce