{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Problemer i longe {{forumTopicSubject}}

Da jeg har problemer med at longere min hest, ville jeg hører om der er nogen der har prøvet noget ligende.. Jeg har en vallak på 9 år og er oldenborg, vi rider en del, og jeg vil gerne hjælpe ham med at ride lidt forskelligt, så det ikke bliver for ens formet, men han vil ikke longeres. når jeg sætter ham i longesnor, bliver han sur, ligger øre tilbage, bider ud efter en, sparker med forbenene og bagbenene og han forsøger og ramme. Jeg ved ikke hvorfor han gør det, da der ikke har været noget da han var mindre. det er kommet inden for det sidste års tid..
Nogen der måske kunne hjælpe, enten en der har prøvet det, eller ved hvor jeg kan søge hjælp..
Med venlig hilsen Mette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer i longe
  • #1   23. nov 2008 Har du haft den i lang tid ? . siden den var lille ?? ..
    Måske har den haft dårlige oplevelser med det ?? ..
    Ellers start med at gå ved siden af ham, med longelinien eller en alm. træksnor. (med alm, snor, vil jeg da ikke tro der er et problem?)
    og gå ved siden af ham, når han er tryg, gå længere og længere væk. hmm, ved ikke om dette kunne hjælpe.


  • #2   23. nov 2008 hej de der har skrevet tilbage til mig..

    Jeg kan ikke sige fra, for han er meget ubehagelig.. Jeg har prøvet, men han prøver bevidst og ramme mig..

    Og jeg har prøvet det med at gå med ham i snor men når han så føler sig lidt tryg, og jeg stille og roligt går lidt væk fra ham, starter han igen. med de ting jeg skrev i mit problem. det er så om han kun er tryg når jeg går ved hans side, for der er ingenting når jeg trækker ham ind fra fold..


  • #3   23. nov 2008 Jeg er ved at skulle lærer min 12 års frederiksborg at longere, han vandrer bare ind til mig hele tide, men det jo så et væsentligt mindre problem. Men jeg overvejer nu at få en berider ud, og vil da råde dig til det samme. Det skal jo helst ikke være med livet som indsats, når man træner med sin hest.
    Men enten er han bare strid eller også må der være nogle der har mishandlet ham engang. Er mit bedste bud.


  • #4   30. nov 2008 hej.
    Jeg har ikke haft problemer med ham før.. men det kom lige pludselig.. for cirka et års tid siden.. Men ja overvejer da os og skal have kontakt til en berider, for det er noget farligt at stå inde midt i og være skydeskive.. Tak for hjælpen smiley


  • #5   2. dec 2008 håber det går. Skriv lige når i lokalisere hvad hans problem egentligt er.
    Altid rart at vide, hvis man står over for noget ligende.


Kommentér på:
Problemer i longe

Annonce