{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
418 visninger | Oprettet:

Løber ikke med? Noget galt? {{forumTopicSubject}}

<b>Hvis du løber, løber din hest så med? </b>
Altser jeg kom til at se ved en af mine veninder, når hun løb, så løb hendes hest med hende.
Men når jeg løber, så løber Mister ikke med. Betyder det at han ikke stoler på mig, at han ikke gider at løbe med mig? Eller er det bare fordi han ikke er vant til at skulle løbe med, når rytteren gør det?
For jeg har jo aldrig trænet ham til at skulle løbe med, hvis man kan sige det, men er det fordi han ikke har lyst til at løbe med mig?
<b>For jeg vil sige at vi har et okay bånd sammen, men det kan være det måske ikke er så stærkt som jeg går og tror?</b>

(Undskyld hvis dette emne lyder som <i>'koldskål'</i> for jer, men der var bare lige noget jeg var i tvivl om.)
- Et lidt anderledes emne herfra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber ikke med? Noget galt?
  • #1   17. maj 2009 Ved ikke.. min hest løber også med mig, men tror ikke det er fordi den ikke stoler på dig.. måske gider den bare ikke..

• #2   17. maj 2009 Well. Når jeg løber - så tuller Maja lige så stille efter, dvs. i skridt 10 meter bag ud - mere orker damen ikke.

Nogle dage gider hun løbe efter, andre dage ikke - det er ret så forskelligt.
    I starten troede jeg at det havde noget af gøre med om vi havde redet dressur eller om hun var træt, men efter som hun løb efter mig idag hvor vi havde redet dressur og hun var træt, så er den streget over.

Jeg aner ikke hvorfor - men gætter på at det er pga. damen ikke gider bevæge sig hurtigere, hun ved udemærket godt at det er nemmere at gå.
    Hun er i det hele taget heller ikke noget energisk dyr, efterlader man hende på ridebanen begynder hun ikke at løbe rundt - men står bomstille, selvom hun står der i et kvarter.

• #4   17. maj 2009 Det kan være fordi båndet mellem jer ikke er stærkt nok ja smiley

Tonga gjorde det heller ikke førhen, men det kom stille og roligt efterhånden, men alligevel er der gange hvor hun vender rundt og løber den anden vej... Går den så går den smiley Ren dovenskab fra hendes side

• #6   17. maj 2009 Fakir løber aldrig mere end højest end nøvendig smiley
    Så hvis jeg løber så kommer han for det meste luntende i skridt efter mig. haha . det sker dog ta han løber med.

• #7   17. maj 2009 Tror det er hestens temperament osv. smiley Må ærligt indrømme jeg ikke har udviklet et rigtigt bånd med Hoddi, og han følger mig hvis jeg går til siderne og sætter i trav hvis jeg løber :b Han er kærlig af natur :b

• #9   17. maj 2009 I skridt følger han godt nok efter, hvis vi fx. er på en ridebane eller noget. Men hvis det er på folden, gør han det også, men nogle gange smager græsset bare lidt for godt, men han ved jo også godt at han ikke altid skal med ind.
    <b>Men er det noget man kan træne?</b>
    (Og min veninde har næsten ikke noget bånd til hendes pony, da hun kun har haft ham i en uge eller to, men måske har han bare været vant til det?)

• #10   17. maj 2009 det skal du ike bekymre dig om det gjorde min hest heller ikke i starten han kunne simpelthen ikke forstå at han skulle løbe, for han havde jo lært at gå pænt ved siden af:) men det fik vi styr på da han blev halt og skulle mønstres for dylæge..

min dyrlæge måtte ellers gå bag ham og klappe i hænderne for at få ham til at trave med mig i starten smiley De skal bare lære at det er ok at trave når mor traver ved siden af smiley

• #11   17. maj 2009 Altså Bob løber ikke med når jeg har snor i hende. Men på fold løber hun gerne imod mig. Og med mig.

• #12   17. maj 2009 det er meget forskelligt for hest til hest hvor meget den gider at følge med og hvor meget kontakt den har brug for

når det er træning:
    følger Chiara altid med men nogle gange i galop overhaler hun dog mig, når hun lige mister fokus og bliver for glad smiley

når det ikke er træning
    Chiara følger næææsten altid med men nogle gange gider hun bare ikke

• #14   17. maj 2009 Min begyndte at gøre det efter vi havde trænet til fremvisning/store hestedag =)

• #15   17. maj 2009 Min gør det hvis jeg beder ham om det...

Hvor rbejder du med din hest fra jorden?

• #16   17. maj 2009 Det er mest på folden, måske er det derfor?

• #19   18. maj 2009 Jeg tor nu mere det handler om hvad de har lært (ikke at man behøver træn det, men hvis du viser glæde/roser den hvis den følger med så lære den jo det er det rette at gøre) og om leg.. end om forhold hest om menneske imellem.. de 2 tidligre heste je havde fulgte mig over alt i alle tempo også over spring og lignnde.. hende jeg har nu gør også me kun i skridt, ind imellem i trav hvis jeg opmuntre til et.. men hun ommer altid farende hvis jeg kalder..

• #20   18. maj 2009 At hesten løber efter en, er jo også en slags horsemanship. Det afhænger af hvor meget hesten føler at du er dens leder.
    Lady min passer hest løber altid efter mig, det er simpelthen så hyggeligt. Vi øver også en del horsemanship smiley Men det er jo kun godt, at hesten ved man bestemmer og stoler på en.

• #21   18. maj 2009 Tror ikke en disse på alt det med lederskab osv. - Men tror på hestenes forskellighed i sig selv.

Nogle ponyer/heste er enormt energiske anlagt og virkelig legesyge, hvor imod der også findes dem der generalt ikke har et højt tempo, ikke bevæger sig mere end nødvendig og ikke er til at få til at lege med noget som helst.

Og sidst nævnte hest er Maja, totalt energisparene hest 8)

• #22   19. maj 2009 Min løber kun med mig, hvis der ikke er mad eller noget andet mere interessant i nærheden... smiler...
    Tror ikke du skal tage det så tungt, dit bånd til hesten vil (næsten) altid være stærkere end hestens bånd til dig. Fordi du er i stand til at elske den med menneskelige følelser, som den ikke har.
    Men det betyder ikke at du og din hest ikke har det godt sammen. Måske er den bare mindre nysgerrig eller legesyg end din venindes...

• #23   20. maj 2009 Hør her folk heste er jo modtryksdyr så det er klart den gør det.
    Og hvis i ikke ved det i forvejen må man ikke kigge en hest i øjnene, så tror den at du er en trussel det er hestenes sprog;-)

• #24   20. maj 2009 og desuden skal du ikke løbe foran den du skal være omkring skulderen og bringen

Kommentér på:
Løber ikke med? Noget galt?

Annonce