{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Kan jeg ride på hende? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 3 årig pinto hoppe med knælåsninger på begge bagben, hun er ikke tilredet helt inu så jeg skal havde startet grundridning på hende snart, jeg rider på hende hver dag og jeg kan også trave på hende, men galopen er ikke startet inu, hun er høj bag til i forhold til foran og jeg har fået afvide af hende min hest står opstaldet på at jeg ikke må trave på hende mere fordi at det ikke er sundt, men først sagde hun ja nu siger hun nej og det er trodsalt min hest så jeg traver når jeg har lyst, men kan det skade hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan jeg ride på hende?
  • #2   2. sep 2009 Har du snakket med dyrlægen evt. med henblik på kælåsningerne..?! Mener der kan opereres for det hvis det er...


  • #3   2. sep 2009 Det kan ikke oppereres men det går væk når hun er fuldvoksed;D

    Dyrelægen har ikke sagt noget til det, men hos endes gamle ejer var de igang med tilridningen dvs. også trav så det kan vel ikke skade?


  • #5   2. sep 2009 du skal passe på med at træne en hest der vokser for meget.. når den kun er 3 og begyndt at vokse, jamen så ville jeg lade den få helt fri i en måned.. måske med en enkelt skridttur ind i mellem..

    du øger chancen for skader ved at træne en hest der er i vokseperiode.


  • #6   2. sep 2009 haha hvad skal dyrlæge gøre?
    de kan sku da ikke gøre noget ved en hest der vokser..
    du vil højest få at vide at den ville have godt af ro, og mindre træning.


  • #8   2. sep 2009 Min søn rider på en shetter med knælåsning og han har ingen problemer. Han må bare ikke blive for tyk.

    Men snak med dyrlægen.


  • #10   2. sep 2009 hehe oka tak alle sammen:D

  • #11   2. sep 2009 træskoene:
    det er da splid af både hendes tid men da især dyrlægens tid..
    når man ved at det er farligere med hensyn til skader, at ride en hest i voksealderen, jamen så kan man da selv regne ud, at det er bedst for hesten med et par måneder fri, for at få lidt mere ro på igen..
    det er spild af penge at tilkalde dyrlægen for det..

    som hovedregel så skal en hest have fri eller i hvert fald skæres betydelig ned i ridning, når den kommer ind i en hurtigt vokseperiode..


    Når din hest så samtidig har knælåsninger, så ville jeg lade den få helt fri, så den bare kan gå og hygge sig de næste par måneder.. måske med en enkelt skridttur i ny og næ, hvis du ikke kan vente så længe


  • #12   2. sep 2009 der skal ikke gå så længe, for hun skal snart tilrides og det er hun begyndt på:D

  • #13   2. sep 2009 man skal ikke planlægge efter sit hovede.. men skal planlægge efter hvor langt fremme hesten er i udviklingen..

    min er 4,5 og ikke tilredet endnu.. den skal først til i gang nu, da den har vokset meget her i foråret.


  • #14   2. sep 2009 hvis du allerede traver på hende og snart vil galoppere, så er du midt i tilridningen.

  • #16   2. sep 2009 vent vent vent og atter vent til den hest er klar.
    det er ikke godt for hesten at træne nu når den ikke er klar.
    lad os sige du have vokseværk og du sku presses til ting du ike kunne så bliver det bare værre


  • #17   2. sep 2009 Pyha, det lyder slet ikke som om din hest er klar til at blive redet på. Hverken i skridt eller trav. Når den har høj bagpart, er det tegn på at den endnu ikke er udviklet og dermed slet ikke klar til at blive redet på. Heste bør være mellem 4-5 år før man starter tilridning.

    Læs evt nogle bøger om hestens udvikling og tilridning af unge heste. Og spørg dyrlæge og få det undersøgt ordenligt, med henblik på hendes knæ, sælig vigtig inden du går i gang med tilridning.


  • #18   2. sep 2009 Jeg har lige set din hests profil og ridebilleder og jeg synes at det er meget tydeligt at din hest stadig vokser og langt fra er færdig udvokset, samt klar til at blive redet. Hun har en meget unghesteagtig bygning, og høj bagpart. Så mit råd, ned fra hesten og vent et år endnu med at begynde at skridte på hende. Hun ser alt for uudviklet ud til at blive redet på.

  • #19   7. sep 2009 Hun er ikke 100% klar inu, men hun er vokset utrolig meget og mangler et lille stykke:D

Kommentér på:
Kan jeg ride på hende?

Annonce