{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Galoptræning - Lidt for sjov .. {{forumTopicSubject}}

Well, nu har jeg lige set Seabiscuit. Og jeg tror at alle der har set den, har det ligesom jeg nu! _ Man vil ud at ride stærkt.

Til dem der ikke har set filmen; SE DEN! .. Den handler om en galophest ;P

Men altså .. Her kommer så min lille tanke, og jeg vil gerne høre jeres mening. Hvis i siger "SHIT! NEJ LAD VÆRE," Så tror jeg måske ikke at jeg gør det. Men hvis i nu siger, "Det har jeg også gjort, det kan du sagtens." Så gør jeg det fandeme! 8D
Nå .. ~

- Kan man lægge en ponypudde på en pony på 1,40 (Han bruger i dressur sadel, en 16½" og spring 16" eller 17", - Ved ikke om det kan hjælpe)
- Kan man - hvis man kan lægge en ponypudde på - så også bruge denne "sadel", som en jockeysadel?

Det var faktisk bare det. For jeg overvejer nemlig om det kan lade sig gøre, så det virker lidt mere ægte xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galoptræning - Lidt for sjov ..
  • #1   9. okt 2009
    Ville bruge en ganske alm. spring sadel eller kombineret på ham istedet også bare have springbøjler :).
    Det at sidde i en galop sadel med så korte bøjler, det kræver virkelig meget balance - ikke noget jeg skulle nyde noget af i sådan en fart også falde af.

• #2   9. okt 2009 Du har nok ret ;p
    .. Men på den anden side; det ville give det spænding >:]
    - Hvis man nu bare i starten tog det i trav og kort galop, og så med lidt længere bøjler? (:

• #3   9. okt 2009 haha det har jeg prøvet på min gamle hest (: så skal man lige ud og leje jockey med mega korte bøjler!
    Det er mega svært, de har sygt god balance.
    Og omg hvor har jeg set den film mange gange, den er så herlig ! smiley

• #4   9. okt 2009 Så hvad siger du Line?
    Er det så svært at du synes at jeg skal lade være? ;P

JAAAR! Den er fantastisk! ;P

• #5   9. okt 2009 ASSI - nydamsmr.milan : Well, jeg tænkte mere på Arthur. Lukas er ikke tilredet, og Fiji .. ham gider jeg ikke ride på, ham kører vi med i stedet 8D

• #6   9. okt 2009 jeg har trænet rigtig meget balance i letsæde med MEGET korte bøjler i min springsadel og det er altså virkelig svært at holde balancen, vil jeg lige hilse og sige xD

• #7   9. okt 2009 Jamenjamen xD ..
    Jeg vil helt vildt gerne prøve det ;P

Ville det være en hjernelam ting at prøve eller hvad? x3

• #8   9. okt 2009 Jamenjamen xD ..
    Jeg vil helt vildt gerne prøve det ;P

Ville det være en hjernelam ting at prøve eller hvad? x3

• #9   9. okt 2009 du bør nok prøve med alm. springbøjler først xD du kan altid sætte dem op, hvis du synes xD

• #10   9. okt 2009 Tjaeeh.. Det tager bare det sjove af det! ;p

Men, hvis jeg nu gør det. Så en ponypudde, kan ligge på alt ikke? (:

• #11   9. okt 2009 Tænk over at en ponypude ikke har et kammer som en alm sadel. Dvs at den ligger direkte ned på rygsøjlen, så det kræver godt nok en hest der er "godt polstret" at gå med den uden problemer, er min tanke.

Nu kender jeg ikke det store til galop-sporten, men de par galopsadler jeg har set, har haft kammeret ligesom en alm sadel.

• #12   9. okt 2009 Forstår ikke helt hvad du mener med "Kammer", Michelle :]
    Men hvis jeg gør .. så er det der hvor sadlen går "opad,"

Kan jeg ikke "bare" ligge et lammeskind på ? (:

• #14   10. okt 2009 Så jeg skal bare tage min springsadel ? (:

• #15   10. okt 2009 Lalle -tag et kig på en alm sadel. Du har puderne den ligger på, og så "hulrummet" imellem dem. Det er kammeret.

Jeg har som sagt ikke den store forstand på galopsporten (og dermed heller ikke udstyret), men de par løbssadler jeg har set, har været formet sådan at hesten rygsøjle ikke får trykninger.

Nu ved jeg self ikke hvilken facon din hest har, men jeg ville frygte at lagde jeg en ponypude på min Axel (som er typisk varmblod hvor rygsøjlen er markeret), så ville det ende med at den trykkede på rygsøjlen.
    Når du rejser dig i bøjlerne er trykket jo på et meget lille område, da en ponypude jo ikke trykfordeler ret meget.

Så nej, jeg ville ikke smide en ponypude på kræet og ride rundt i super korte bøjler (noget andet er i øvrigt risikoen for at falde af. Det er ikke så nemt som det ser ud at holde balancen på den måde)
    Du kunne jo istedet ganske enkelt bruge en springsadel og korte bøjlerne lidt mere end til spring.

Men noget andet er at ponyen slet ikke har godt at at ræse rundt på må og få med 200km/t. Galoptræning er sundt -men den slags foregår kontrolleret.
    Galopfolk må rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg tvivler på at selv galopheste trænes med fuld speed uden først at være trænet op til at kunne holde til den belastning (og vel osse med en jockey der kan administrere end hest i fuld galop)

• #16   10. okt 2009 du kan sagtens prøve det (: det var slet ikk det jeg mener. Tror det er fedt hvis man kan holde balancen. haha det kunne jeg ikke!

• #17   10. okt 2009 Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at sætte sporene imellem 4. og 5. ribben på ham, selvfølgelig vil jeg tage det kontrolleret! (:
    Well, så tager jeg den i springsadlen. - Hvis andet ikke er godt for ham. (:

• #18   28. dec 2011 Hvordan gik turen?

Jeg har i mit fotoalbum "ridegjord" erfaret at der findes ponypuder med kammer, det er yderst spændene...

Ingen hest tager skade af en ponypude, jeg red ikke med andet som barn og hesten sprang på virkelig højt plan...

Men det kræver jo at man er opmærksom på sit dyr, hvis man bruger den hver dag smiley

Kommentér på:
Galoptræning - Lidt for sjov ..

Annonce