684 visninger
|
Oprettet:
17. jun 2006 Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.352
Lære at stå i spiltov? {{forumTopicSubject}}
Jeg købte sidste år i september en 1'er pony, og tidligere ejer fortalte at hun ikke kunne stå i spiltov, da hun panikkede eller sådan noget.
Så jeg tænker om det er noget den kan lære?
Og hvis den ikke kan stå i spiltov, minder en trailer så ikke også meget om et spiltov?
Håber i gider at hjælpe
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.494
min jobbe kan ikke stå bundet, i spiltov elle på stald gangen, eni trailer er der ingen problemer.
frygten fra hesten er ofte at den ikke ¨kan se langt og flygte.
maj 2004
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 594
Har hoppe der heller ikke har kunnet som os panikker, men hun har lært det nu, jeg lader bare være med og binde hende fast men smider bare et træk tov på hende og vikler omkring så skulle hun bakke så sidder hun ikke fast.. Når først de har lært at der ikke er noget og panikke over og de ikke sidder fast så lære de det stille og roligt...
Man skal bare have god tålmodighed og en masse guffer..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.128
I øvrigt synes jeg nu ikke spiltov er så forfærdeligt HVIS altså hesten går på fold fra morgen til aften HVER dag året rundt.
Har selv haft pony i spiltov i mange år (det er så nogen år siden), og den trivedes nu fint med det, men kom osse på fold kl 7 om morgenen og stod ude i 12-14 timer dagligt året rundt.
Jeg foretrækker da boks, men SÅ slemt er et spiltov altså heller ikke, hvis det størrelsesmæssigt passer til hesten.
Men for at svare på spørgsmålet: ja en hest kan godt lære at stå bundet, både i spiltov og i stalden, og nej et spiltov og en trailer er ikke nædvendigvis det samme for hesten
Jeg synes i øvrigt det er praktisk at lære hesten at stå bundet i et spiltov og andre steder. Ikke for opstaldning om at gøre, men ganske enkelt for at muligheden er der hvis det bliver nødvendigt.
jun 2006
Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.352
Og når vi er her hjemme kan hun ikke stå på staldgangen (med et reb i hver side, midt på gangen), men kun hvis hun står op ad en boks, hvor træktovet bare er snoet en gang eller to om tremmerne til boksen, så hun kun står i den ene side af stalden..
Kan det have noget med det at gøre?
- Tak for alle svarene
Lære at stå i spiltov?