{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Hvordan skal jeg træne dem, (longe) {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har brug for lidt råd, da jeg ikke kan ride mine heste på ridebanen for tiden p.g.a. sygdom ved hestene der går ved ridebanen, Vil jeg hørr om I har nogle råd til hvad jeg kan gøre.

Jeg rider lidt i skoven, men det er bare ikke det samme og samme hygge som når man er to afsted.

Jeg kan longserer dem på deres fold, men så vil jeg gerne de også bruger rykken og bruger sig, da jeg bruger dem til dressur og det er meningen jeg skal have undervisning og til stævne igen når sygdommen er væk.

Hvad skal jeg købe og hvordan skal jeg evt. bruge det? hvad er godt og hvad er knap så godt.?

Har hørt om de her ting man kan bruge ved longsering

Longe / køre gjord
Indspæningstøjler
chambon
Kapsun
Pessoa longeringssæt

Men jeg kender ikke til det pessoa system og kapsun, jeg har redet med chambon nogle gange da min pony skulle lære at give efter og har prøvet at longserer med indspæningstøjler en eller to gange.

Men jeg har ikke rigtig gjort det store i longserings arbejde med mine ponyer, så håber i kan hjælpe.

VH Louise

(undskyld stavefejl smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan skal jeg træne dem, (longe)
  • #1   23. jun 2010 pessoa longesystem er rigtig godt, hvis man bruger det korrekt.. og rigtig farligt, hvis man ikke gør...

• #2   23. jun 2010 Hvis det ikke er for længe det drejer sig om, er det måske ikke så fedt at bruge en masse penge på ny udstyr.. men jeg ville bare smide et par indspændingstøjler på, da det jo er forholsvis enkelt.. pas på at folden ikke er for ujævn, eller der er store sten..

• #3   23. jun 2010 Okay Camilla. Og hvordan bruger man det korekt eller forkert?

Det skal ikke være noget hvor jeg på nogle måde ødelægger mine heste af. vil bare gerne de giver efter og bruger sig, mens jeg ikke har mulighed for at træne dem i dressur. Vil jo helst undgå de bliver syge, så derfor har jeg valgt at holde mig fra ridebanen til de andre heste er friske igen smiley

• #4   23. jun 2010 Simone:

De har stået med feber i ca 2 uger og hendes ene hest har 98% sikkert kværke, så ved ikke hvor lange det kommer til at dreje sig om.

Deres fold er fin lige og der er ingen sten, ud over lidt små sten smiley

• #5   23. jun 2010 jeg longere altid med en glidetøjle..

• #6   23. jun 2010
    Ville ikke longere med noget, hesten kan godt selv søge ned smiley - de andre ting mener jeg bare fremtvinger holdning via. negativ forstærkning og begrænser hestens mulighed for at strække sig.

Udover det kunne du evt. gå nogle ture? Ride dressur i skoven?

• #7   23. jun 2010 En kapsun er rigtig godt givet ud til longering.
    Ellers køb en longeringsgjord, med oppestående ringe, samt et sæt lange liner. Så kan du træne din hest fra jorden, på samme måde som du rider den. Altså lave voltearbejde, slangegange, slangelinier, versader osv.

• #8   23. jun 2010 Hvordan fungerer glidetøjlen

Krikken

Det tror jeg også godt min new forest ville kunne finde ud af.. men min araber laver sjov og ballade så snart hun kan se sit snit til det med hensyn til sådan noget smiley

At gå / ride i skoven er bare ved at være lidt træls nu, for der er begyndt at komme mange myg og fluer og det er også ved at være lidt kedeligt når man er vandt til at følges af smiley

• #9   23. jun 2010 Anett: Okay, men er det ikk svært at få dem til det fra jorden, kan som sagt ikke få hjælp af min ridelære da det er hendes heste der er syge

• #10   23. jun 2010 Desuden ville jeg aldrig putte chambon, indspændingtøjler osv. på nogle af mine heste. Dette opfordrer ikke altid hesten til at arbejde korrekt under sig.

• #11   23. jun 2010 det kan ikke forklares, og jeg er ikke den rigtige til at prøve... det kræver noget undervisning i det..

• #12   23. jun 2010
    Rider selv næsten altid alene og det elsker jeg smiley - myggene er kun slemme inde i skove men at ride ved vejen er der jo intet galt i.

Ang. longering, så ville jeg slet ikke proppe noget på en hest der laver lidt fis og ballade - men istedet træne at den skal slappe af og derfra få den til at søge ned.

• #13   23. jun 2010 ved ikke om du kender arbejdet med lange liner, du har hovedtøj på hesten, men de lange liner fungerer som tøjlerne. Så går du bare bag ved hesten og bruger tøjlen som schenkelhjælpen. Det kræver selvfølgelig at man prøver det nogle gange.
    Men jeg syntes det er rigtig effektivt smiley og en god metode til at se om hesten arbejder korrekt når man går ved siden. Det kan også bruges til at longere med jo.

• #14   23. jun 2010 Okay, jamen det er godt at hører hvad folk ved om det, for jeg har aldrig selv brugt en masse af sådan noget. har kun prøvet chambon i samarbejde med min ridelære for at lære Glorija at give efter og det hjalp meget.hun havde den ikke på ret mange gange også kunne vi ride uden og hun begyyndte at forstå hvad man skulle og indsæningstøjler har min underviser også vist min hvordan man kan bruge

Grunden til jeg spørger er at jeg ingen hjælpetøjler har så skal købe nogle. og derfor vil jeg gerne have råd så jeg ikke køber noget jeg ikke kan bruge til en skid smiley

• #15   23. jun 2010 Camilla: Okay godt så, så er det hvert fald udelukket smiley

Krikken. Hun laver kun ballade når hun kan komme til at smide hendes hoved op. og vi bor lige ved siden af en kæmpe mose / skov og der er kun en meget stor trafikeret vej jeg kan gå med dem og det synes jeg ikke jeg vil for der kører bilerne meget stærkt smiley

Anett: Okay det lyder til at være lidt sjovt smiley

Til alle : det må også gerne være nogetr der kan holde dem lidt i form smiley

• #16   23. jun 2010
    Igen, jeg ville træne på at gå ned ned i tempo og til at slappe af:) Hvis hesten slår med hovedet er der en grund til det og det ville jeg ikke gemme væk ved at spænde den ind.

Udover det så er longering hårdt for hestens ben så ville ikke gøre det mere end 15min max og slet ikke hver dag.

• #17   23. jun 2010 Okay, havde heller ikke tænkt det skulle være hver dag, men måske 1-2 gange om ugen

Hun står hovedet op fordi hun har ALT for meget energi end hvad jeg kan hjælpe hende med at brænde af. de er vandt til at ride 5-6 gange i ugen hvor de laver noget. og nu står de på folden og futter lidt i skoven., Så derfor brænder hun ikke alt hendes krut af smiley

• #18   23. jun 2010 Jeg syntes det er sjovt og godt for hesten ikke altid at have mig på ryggen, bruger det selv til begge mine heste i hvert fald en til to gange om ugen. De kan jo både trave bomme og alverdens øvelser og de er ikke spændt ind smiley Den ene gang longere jeg dem og varierer størrelsen af volterne og den anden gang laver vi øvelser rundt på hele banen el folden.
    Min dreng som er meget hingstet og en vildhest generelt, arbejder meget koncentreret heri. Så kan kun anbefale det.

• #19   23. jun 2010 okay har du nogle link til steder hvor jeg kan se hvordan jeg kan gøre det og hvad jeg skal købe :)? for det lyder klart som noget jeg gerne vil prøve med dem smiley

• #20   23. jun 2010 Hvis du kan longere på folden kan du vel også ride på den? smiley

• #21   23. jun 2010 skal gøre det blandt de andre heste og det er ikke let at ride dressur mellem 4 andre heste smiley

• #22   23. jun 2010 Jeg træner i longen ca en gang om ugen sådan for at lave noget andet.. Hvilket min hest nyder..:D Er enig med Krikken om at det er bedst at longerer uden noget.. Jeg putter bare linen i grimen, også søgger han selv frem og ned..

• #23   23. jun 2010
    Hvis det er blandt andre heste ville jeg ikke... Hvad hvis de pludselig tager sig en løbe tur og brager ind i snoren?
    Desuden så kan hesten også let blive distraheret.

Jeg ville slet heller ikke arbejde på folden, det er hestens fristed - der skal den ikke arbejde.

• #25   23. jun 2010 Drop at bruge alt det pynteudstyr, som indspænding, pessoa, chambon, og sådan. Det er dumt, for hesten får ikke noget godt ud af det, tværtimod, så lærer den at gå helt forkert. Rygsøjlen der går helt op til nakken bliver presset sammen og bøjet på forkerte steder, når man bruger disse ''hjælpemidler''. Det er for dovne mennesker, der tænker mere på sig selv, end sin hests ve og vel.

• #26   23. jun 2010 Ville aldrig turde longere på folden når der er andre (og heller ikke selvom der ikke var andre da det er hestens fristed). Og hvis hesten så er spændt ind kan jeg lige forestille mig ulykken der kunne ske!

Jeg mener også at du må igang med myggespray og ud i skoven og ride noget dressur. Også så din araber lærer at skoven ikke bare er legeplads men et sted hvor du har lige så meget at skulle have sagt som på banen

• #28   8. jul 2010 Jeg vil forslå dig en kapsun og intet andet.

se disse videoer:
    (link fjernet)
    (link fjernet)

Noget som vil være guld værd for dig er at få noget undervisning, her er at par forslag

Malene Sørensen www.barokridning.dk
    Mette Boldt

Kommentér på:
Hvordan skal jeg træne dem, (longe)

Annonce