{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

kørsel med 2-spand...? {{forumTopicSubject}}

hejsa... jeg har et par små ponyer jeg skal til at køre i tospand... jeg har derfor lige et par spørgsmål...
mest på udstyret... :o)

den stang der skal være mellem dem hvor lang skal den være... det er et par ponyer på 90 og 95 cm...

hvorfor siger alle at det er en fordel at køre med lukket hovedlag? de er vant til at gå i en alm trense og det virker fint ved 1-spandskørsel.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel med 2-spand...?
  • #1   11. okt 2010 Er de vant til at gå med alm. hovedtøj for ensspand, så brug IKKE skyklapper... du får bedre heste af ikke at bruge skyklapper (min mening) da de kan se de ting der kommer, og ikke kun høre dem, desuden, lærer de ikke at være bange for alting...

stjerten (tingen mellem hestene) ved jeg ikke hvor lang skal være, ikke for kort, og ikke for langt, mange vogne følger en stjert med, som passer til str. af hesten, så er det skaglerne der indstilles (skagler = det hestene trækker vognen med) så træklinien passer.

• #2   11. okt 2010 Stangen mellem hestene skal gå ud til mulen... nogen siger den kun skal gå til bringen, men hvis den kun gør det, ruller vognen op i hestenes bagben ned ad bakke, eller når man stopper... hvis den går ud til mulen kan de stoppe vognen inden den rammer!

• #3   11. okt 2010 vores jyder går med alm transe når de er spændt for
    du kan ringe til min mand han hjælper meget gerne de nye med spørsmål og den slags jaa også tilkøre han også heste selv =) hans tlf er 41183555 =) håber du kan bruge nr =) held og lykke

• #4   11. okt 2010 de er vant til at gå i "åbent" hovedlag, så det bliver de nok ved med... synes bedst om at de kan se hvad der sker omkring dem... :o)

det er fordi vores vogn er etspand, og det vil vi nu lave til tospand, derfor skal jeg vide hvor lang den skal være, men det lyder fornuftigt med ud til mulen, så det prøver vi da bare... tusind rtak for hjælpen... :o)

Kommentér på:
kørsel med 2-spand...?

Annonce