{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tidligt begynder i?
  • #1   4. feb 2011 Er nysgerrig efter hvad andre gør

  • #2   4. feb 2011 løsspring: 4års aldern IKKE FØR
    Trænse: 2års aldern
    Bid: 2½års aldern
    Sadel: 2½års
    På ryggen af dyret: 3½-4års
    Ligner aldrig prøvet


  • #3   4. feb 2011 Hej

    Jeg har for lidt over en uge siden givet min unghest bid på for første gang (hun blev 3 for 1 uge siden). Longegjord har hun fået på for et par mdr. siden. Løsspring og longering begynder vi med når vejret bliver lidt bedre og der ikke er frost i jorden mere. Sadel måske på søndag :-).

    Hilsen
    AnetteE


  • #4   4. feb 2011 Regner med at du mener aldersmæssigt :b ?

    Løsspringning: Tror jeg fra starten af vil ligge bomme som hesten så selv kan vælge at traske over eller lade være. Men først rigtige spring når den er ved at være nogenlunde voksen - så omkring 3 års alderen i små spring vil jeg tro.

    Trense og bid: Når hesten er tilreddet og fungerer uden bid vil jeg overveje at tilvænne den til biddet - men kun måske. Håber da jeg må ride stævner uden bid til den tid, hvis ikke det er tilfældet bliver det nok når hesten er 6 - 8 år.

    Sadel: Cirka ½ år inden tilridningen for alvor begynder - når hesten har nogle voksepauser. Når hesten er 2½ - 3½ år regner jeg med.

    Lange liner / køresele: I forbindelse med den tidlige tilridning. Kommer helt an på hvornår hesten er tryg ved trafikken mv. Håber jeg kan gå nogle gode, lange ture med den allerede når den er 2 år - men om det bliver for lange liner eller ved dens skulder er svært at sige.

    Det er i hvert fald min 'plan' for mit kommende føl :b


  • #5   4. feb 2011 Trense med bid 1,5. Men det vigtigt du har grime på. Så du kan sætte torvet i noget. Ingen dårlige oplevelser med bidet
    Sadel:2 år men spænd den ikke for hådt. Gerne mens du alligevel laver noget hyggeligt med hesten. Gå små ture.
    Løsspring: 2 år. Bare mikrospring. Ikke høje. Men de synes det er hyggeligt at lave noget anderledes. Husk på det må bestemt ikke være hver uge. Kun en gang imellem. Ellers lade den gå hen over bomme
    Bruger ikke køresele/liner
    Longe: 2 år. En gamg imellem. Det skal leges ind, og de skal leges med i longen.


  • #6   4. feb 2011 Min har haft hovedtøj på med bid fornylig og han skal igang med sadel og logering når jeg lige får tiden om et par måneder smiley
    Vil først starte løspring når han 4-5 år


  • #8   4. feb 2011 <b>Løsspring</b>
    3 års

    <b>Trense med bid</b>
    2 års

    <b>Sadel</b>
    3 års

    <b>Køreseler</b>
    3 års - bliver kørt til der, så går ikke med liner, men kører..


  • #9   4. feb 2011 jeg ville gøre det samme som sanne *fotograf under uddannelse...
    De fleste kåringer af hingste fx der skal de jo løsspringe og der er mange af dem kun 3...
    og kørerheste bliver tit og ofte gjort klar allerede som 2 års...


  • #10   5. feb 2011 Ofte hvis de skal til kåring, men også bare alm, ridning, så bliver de kørt og redet til som 3 års og så er der voksepause enten efter kåringen eller efter et måned eller to.. Og så bliver der taget fat igen året de bliver 4 år..

  • #11   5. feb 2011 hvornår begynder i at starte med at løsspringe jeres heste over små spring?
    2-3 års alderen (max 30cm) for at løsne op og lave noget anderledes...

    Hvornår begynder i at vænne den til trense med bid?
    1½-2 års alderen
    Hvornår begynder i at lægge sadel på den?
    2½-3 års alderen

    Hvornår begynder i med at lægge køresele på den og gå med liner?
    1½-2 års alderen.


  • #13   7. feb 2011 hvornår begynder i at starte med at løsspringe jeres heste over små spring?
    Jeg prøvede og springe lidt med ham som åring da jeg fik ham ( MEGET små spring) Og nu springer han højere

    Hvornår begynder i at vænne den til trense med bid?
    Han havde for første gang trense med bid på igår (Søndag) Og nu er han snart 3 her til april/maj

    Hvornår begynder i at lægge sadel på den?
    Min bette pony var 2 da han fik sadel på første gang og så har han kun haft den på nogle enkelte gange

    Hvornår begynder i med at lægge køresele på den og gå med liner?
    Det gør jeg nu her når vejret er ordentlig igen, har ikke gjort det endnu smiley




Kommentér på:
Hvor tidligt begynder i?

Annonce