{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne 1års..
  • #1   19. jun 2011 Prøv og kigge mit foto album.. det lavede jeg med min dreng da han var et år.. men der kunne han selvfølgelig og trækkes med og stå stille på staldgangen og få renset hove,..

    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=96470


  • #2   19. jun 2011 Trækketure og løfte ben + generel accept af berøring og håndtering. Men endelig ikke longe eller andet motionsarbejde smiley

  • #3   19. jun 2011 Du kan lave en masse! Træn i trafikken, trailerlæsning, alle de basale ting som berøring, stå bundet, men også blive puslet om uden at stå bundet, blive trukket med, få renset hove, stop og stå m.v, desensibilisering hvor kun fantasien sætter grænser for hvad du kan udsætte din hest for, hop ved siden af ham og ind i ham (forstået sådan at du ikke hopper voldsomt ind i ham, dette er for at simulere en dårlig opsidning), gå ture i skov hvis du har mulighed for det, træn den i at være alene

    Det var lige det jeg kunne komme på i skrivende stund :O)

    Jeg har gjort alt dette og sikkert mere til ved min og han er nu 1 år og så klar oven i hovedet at hvis han havde været gammel nok vil jeg bare kunne hoppe op på ham og ride rundt. Han er ultra rolig, hviler i sig selv og er ikke bange for noget fordi jeg har præsenteret ham for så mange ting i hans liv.


  • #4   19. jun 2011 Har inviteret dig til min føl/plag-gruppe, hvor du måske kan hente hjælp og inspiration smiley

  • #5   19. jun 2011 man kan også mønstringstræne den, det giver en masse lydighed og en mulighed for at lære den komandoer som trav og skridt i en tidlig alder samtidig med at hesten får lidt mortion. Men ellers leg med den: grundarbejde, tricktræning, turer, trailerlæsning, køre nogle turer fremmede steder hen, træn besindighedstræning osv..

  • #6   19. jun 2011 Min 1 års trækker jeg ture med så han kan komme ud og se verden. Jeg træner ham også i at få skyllet ben. Han har også haft et håndklæde på ryggen så han så småt vænner sig til at der kan ligge noget deroppe. Ellers kan han løfte alle ben, rykke til siden, bakke, stoppe, stå bundet, blive sprøjtet med fluespray og har også vænnet sig til traktoren.

  • #7   20. jun 2011 trække den på banen, stop, bak, flyt bagpart, flyt skulder. Senere ud i trafikken, og den må ikke gå ind i dig, som plagene gerne vil.

    Vænne den til at være væk fra flokken, bundet, løfte hove, tæppe på ryggen, etc. Væn den langsomt til det, den skal kunne senerehen. smiley


Kommentér på:
Træne 1års..

Annonce