{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Bomløs sadel {{forumTopicSubject}}

Hej. Overvejer at få fat i en bomløs til min haflinger. Han er 15 år, og har stået stille i de sidste 9 år, så er ikke tryk ved at smide alt på ryggen af ham nu han INGEN muskler har.

Har nu overvejet en bomløs, da jeg ingen forstand har på sadler, og gerne vil have noget han også kan passe når han når ned på sin optimale vægt.

Jeg slås også selv med rygproblemer. (gammel skade, samt at jeg ikke er helt sikker i saden sider og spænder.)
Derfor tænker jeg en bomløs kunne være godt på nogle punkter.?

Nå men, spørgsmålet er om i ville vælge en sadel med eller uden bom? Både med hensyn til mig og hesten. Samt hvilke mærker ville i anbefalde?

Det skal helst være sadler der brugt, men stadig i god stand, kan fås til under 2000kr, da jeg er på SU.

Håber nogen kan hjælpe. smiley

Billeder af Wallow og mig kan ses på hans profil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bomløs sadel
  • #1   22. feb 2012 Jeg har ikke forstand på bomløse - men min massør siger at det kun kan være et alternativ til en almindelig sadel et par gange om uge. Hun mener ikke det er sundt at ride udelukkende i en bomløs.

    Men som sagt: jeg har ikke forstand på det, og jeg rider kun med bom smiley


  • #2   22. feb 2012 Jeg har udelukkende redet med min Barefoot Stella i et års tid nu, og den har ikke skabt nogen problemer. Min pony har til gengæld fået godt med muskler omkring skuldrene og ryggen. Efter at han har fået flere muskler, har jeg skiftet kopfjernet ud, så sadlen stadig passer ham. Det er ikke alle bomløse sadler, som passer til alle heste, så jeg vil anbefale dig at kontakte Katrine fra Optimalsadel.dk, hun er rigtig flink og dygtig smiley

  • #3   22. feb 2012 En god bomløs sadel kan du ride i lige så ofte og lige så længe du har lyst til uden den kan skade hesten, selvfølgelig set ud fra at den har den rette størrelse og forsvidsel og du har et godt trykfordelende underlag. Barefoot sadlerne er til en meget fornuftig pris, de er gennemtestede og har god rygsøjlefrihed, billige efterligninger ville jeg dog ikke turde købe.

    Fordelen er, som du er inde på, at du selv kan udskifte forsvidslen i takt med at hesten ændrer form, så den altid vil passe din hest uden omstopninger. Så er spørgsmålet bare om du sidder godt i den, støtten er meget anderledes end at sidde i en bomsadel, enten kan man vænne sig til det eller ikke.

    Du kan læse en del om dem her:
    http://www.optimalsadel.dk/information.php?info_id=9&sessionid=76ed213d19515aad7d75081e708b1708


Kommentér på:
Bomløs sadel

Annonce