{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udjævning af græsplæne 4.500 kr.
  • Reparation af cisterne (toilettet løber) 2.000 kr.
  • Træfældning, fjernelse af rødder 5.700 kr.
  • Opsætning af 2 gardinbeslag, 2 lamper, samt en holder til staniol og film 500 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.
  • Vinduespudsning udvendigt på 4. sal 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ride uden hjelm??
  • #2   1. aug 2012 Jeg finder det at ride med ridehjelm lige så basalt som det at tage sele på når jeg kører bil - der forkommer mig så naturligt at gøre, og ser ingen grund til at lade hver smiley
    Én gang glemte jeg hjelmen, hvilket jeg opdagede da jeg så mig selv i et vindue. Aner ikke lige hvorfor jeg havde glemt den, men på samme måde har jeg også taget mig selv i at glemme at tage sele på. Efter jeg selv har fået kørekort har jeg åbenbart lettere ved at glemme selen når jeg sidder på passagersædet smiley

• #3   1. aug 2012 Mangel på omtanke. Selv den mest rolige hest kan pludselig snuble.

• #4   1. aug 2012 Jeg har altid været imod det. Jeg ved godt at man kan stole virkelig meget på sin hest, men selv den mest stabile hest kan få et chok og hoppe til siden.
    Dog har jeg selv haft redet en enkelt gang eller to uden, og det er dumt.. Jeg gjorde det den ene gang fordi jeg red en fjordhoppe som bare SLET IKKE ville stå stille når man skulle op, og da jeg endelig havde kæmpet mig op, indså jeg at ridehjelmen lå på hylden. Jeg skulle kun skridte og småtrave så jeg lod det være ved det.. Dog stadig noget jeg er meget imod!

• #5   1. aug 2012 Jeg rider ikke med hjelm anden når jeg springer og rider tur.

• #6   1. aug 2012 Syntes det er dumt at ride uden,uheldet kan jo være ude .

• #7   1. aug 2012 jeg synes det er lidt dumt at ride uden hjelm.. men har det lidt sådan at det bestemmer folk jo selv.. jeg rider selv med hjelm.. men må indrømme at jeg ikke kan fordrave min vest.. den er så stiv og føler ikke jeg kan bevægge mig.. løber hesten afsted med mig falder jeg 100procent af.. men burde ride med den

• #8   1. aug 2012 Jeg synes det er helt op til den enkelte person. Rider selv uden herhjemme. Kender konsekvenserne, hvis det går galt.

• #9   1. aug 2012 Jeg bliver dårlig af at have det på og har været til lægen omkring det.

• #10   1. aug 2012 Man bestemmer vel selv, det kan altid gå galt uden og selvfølgelig også med, men nå folk ik har det på er det ders egen skyld nå de falder af og slår hovede. Folks eget valg syntes jeg (:

• #11   1. aug 2012 Det er noget som er helt op til folk selv - og personligt er jeg ligeglad med hvad andre gør.
    Men jeg rider ALTID med hjelm. Ligesom jeg ALTID har sele på når jeg kører bil.

Men jeg synes man skal tænke sig om, om hvor man rider. Fx stod min hest før på en rideskole hvor der er mindre børn, der synes jeg det er lidt vigtigt at vise sig selv som et godt eksempel og ride med hjelm også.

• #13   1. aug 2012 Må man ikke på Rideskoler som er under DRF. Der skal ALLE bære hjelm.

Hvis de kontrollere det en dag, og der er en som ikke har hjelm på, bliver rideskolen sat af DRF.

Så I bestemmer selv. Dø eller lev smiley

• #14   1. aug 2012 jeg vil helst have hjelm på, men det smutter da engang imellem.. men så sent som idag var jeg uheldig og styrtede på min ridelæres 4års og gud hvor er jeg glad for jeg havde alt mit udstyr på! Har før redet en meget rolig hest, den snublede med mig på og rullede rundt - med mig på ryggen. var indlagt i en uge! så det går altså galt når man mindst venter det! (-:

husk der også er kommet en regel om obligatorisk brug af hjelm, for alle aldre!

• #15   1. aug 2012 Det bestemmer man selv.. Det er ikke værre end at cykle uden hjelm..

• #17   1. aug 2012 jeg synes ikke det er det samme som en cykel.. løber din cykel af med dig, hopper til siden, stejler og bukker? men man burde jo både have cykel og ridehjelm på (:

• #18   1. aug 2012 Men det kan ligeså vel gå galt på en cykel som en hest. smiley

• #19   1. aug 2012 det kan det self! men hesten er nu bare lige det mere livlig end jernhesten d:

• #21   1. aug 2012 Jeg har selv gjort det få gange. Dog kun når der har været en voksen til stede ( tror jeg. ) Herhjemme har jeg også sprunget nogle meeeeget små spring uden, og ellers har jeg skridtet 3 ture uden hjelm, turen varede ca. 5 - 10 minutter, og ponyen gik turen hver dag! smiley

• #22   1. aug 2012 som jeg sagde før også, ja det kan du da..

så er du jo bare heldig hvis din ikke gør det. Dem jeg rider gør det skam heller ikke, men falder nu af selvom (;

• #23   1. aug 2012 Jeg synes det er dybt uansvarligt at ride uden hjelm. jeg synes der er så mange dårlige undskyldninger for ikke at gøre det. det er sku et spørgsmål om at finde en ordentlig hjelm der passer. mange tror det er dem selv det rammer, men tænk lige på dem der skal samle dig op. eller hvis en andens hest sparker dig i hovedet, såååååå tænk lige på det. jeg rider ALTID med hjelm, og det gor børnene også

• #26   1. aug 2012 Hvis man bliver dårlig af hjelmen, tænker jeg på luft til hovedet og en let hjelm..
    For det er tit noget der kommer efter man bliver en vis alder, når man er yngre er det ikke noget problem.. Når man så er de der 15-17 år, så er hjelmen lige pludselig, noget der er mega svært at have på - sjovt nok, hvad der sker fra 12 til 15 år smiley
    Det samme med sko.. Ridestøvler kan være svære at få på, allstars, vans og whatever, det ryger lige i stigebøjlen smiley

• #28   1. aug 2012 Jeg rider uden hjelm i dressur, men i spring og skovtur rider jeg altid med hjelm. jeg kan ikke koncentrere mig om min ridning hvis jeg har en hjelm på jeg ved ikke hvorfor.

• #29   1. aug 2012 Det er enlig ret dobbelmoralsk jer der mener det er dumt at ride uden hjelm, men at cykle er okay? Man kan sagtens vælte på en cykel, man kan sågar blive ramt af en bil? Her er en hjelm uunværdig.

Jeg syntes det er dumt at både ride og cykle uden, men mener også det er folks ejet hovedet det går ud over. Man skal bare ikke ride uden hjelm når der er børn tilstede, da de ser os dygtige rytter som deres forbilleder. Samt syntes jeg heller ikke de forskellige heste blade burde vise billeder af ryttere uden hjelm.

Ja i har nok gættet både rider og cykler jeg med hjelm - er jeg nemlig opdraget til, min far er gammel cykelrytter og har oplevet en situation hvor cykelhjelmen reddet er liv.

• #30   1. aug 2012 Ja jeg har altid redet med hjelm og vil altid gøre, jeg har 1 gang på 6-7 år glemt ridehjelmen, men der var en der sagde det og jeg var kun lige kommet op smiley

Men folk må nu selvom om de vil ride med ridehjelm eller ej, det er ikke mit problem om de gider tage en ridehjelm på eller ej, jeg kan jo kun sige det er for dumt at lade være, for jeg har da været ude for uheld på helt rolige og afslappede hest, men man kan nu engang ikke stole 100% på et dyr, hvorend man gerne vil

• #31   1. aug 2012 Jeg syntes det er dybt uansvarligt! Kan ikke forstå at nogen mennesker har så lidt respekt for deres eget liv!?! Jeg mener også, at rider man steder hvor man møder børn/unge (fx på tur, stævner osv.) burde man også have hjelm på og samtidig være et godt forbillede!
    Rider selv med hjelm og syntes til tider det kan være ret så træls, men mit liv er for kært til at jeg vil tage hjelmen af!

• #32   1. aug 2012 Jeg rider altid med hjelm, synes det er drøndumt at ride uden (er stået på hovedet af en del).
    En gang red jeg uden, da det var så sindssygt varmt, men hesten skulle have en tur, og det blev kun i skridt.

• #33   1. aug 2012 Der er altså virkelig forskel på om du cykler eller om du rider. Som de andre siger så er en cykel ikke levende. Ja, det kan komme en bil, og ja, det kan være farligt. Men det kan også ske når man går. Der kan du falde, eller blive kørt ned. Derfor render fodgængere stadig ikke rundt med en cykelhjelm.
    Jeg tror jeg er faldet af min pony omkring 50 gange. Hvorimod jeg er væltet på min cykel en enkelt gang, hvor der ikke skete noget. Og jeg cykler mere end jeg rider.
    Så nej, det er ikke det samme. Og ja, jeg rider altså også inde imellem uden hjelm. Men det er kun, når der skal tages billeder, eller, hvis jeg skridter af, og det er meget varmt.
    Ellers har jeg den altid på, og jeg bruger altid en vest når jeg springer. smiley

• #34   1. aug 2012 Jeg rider altid selv med hjelm! Og jeg syntes det er op til folk selv om de vil eller ej...
    Men min holdning er at jeg ikke har spor ondt af dem som kommer til skade, fordi de ikke lige havde hjelm på. Så det kan godt være de er blevet fuldstændig invalide og alt det der, men jeg kan bare ikke have medfølelse med dem. For det er jo deres eget valg, og de kender jo risikoen hvis de omgås heste dagligt.

• #35   1. aug 2012 Jeg mener det er egoistisk at ride uden hjelm, folk glemmer at det altså ikke kun går ud over en selv, men også den/dem der finder en plus pårørende..

Indrømmer at jeg selv har redet uden hjem meget endda, men hold op jeg føler mig heldig der ikke er sket noget, da jeg røg af for 2år siden og landede på hovedet, indså jeg hvor egoistisk jeg havde været, den dag kunne have ødelagt mit og andres liv hvis ikke det havde været for min ridehjelm..

• #36   1. aug 2012 Johanne - Og? Det gør da ikke et fald mindre farlig, der kan også ske uforudsigelige ting på en cykel..

• #37   1. aug 2012 Om man falder fra en cykel i høj fart, eller om man falder fra en hest gør altså ikke den store foreskel for et hovede uden hjelm smiley

• #39   1. aug 2012 Smølfen:Så er det fordi du ikke "rigtigt" cykler, når mig og min er på cykeltur køre vi til 30-40km/t ned af en bakke, vælter du der? Ja så slår du altså hovedet meget uden cykelhjelm.
    I min optik er det farligere at cykle uden hjelm i trafikken end det er at tøffe rundt på tulle i ridehuset.

Det burde være et lovkrav at have hjelm på i trafikken, både til hest men sørme også på cykel. Men som sagt har jeg også prøvet det tæt på hvor cykelhjelmen har reddet livet.

• #40   1. aug 2012 Hvis man ikke rider med hjelm har man åbenbart ikke så meget at passe på..

• #41   1. aug 2012 Jeg har aldrig redet uden hjelm, men jeg ser ikke skævt til dem der gør. Jeg bruger jo heller ikke cykelhjelm, det er vidst de færreste af os der gør det. Tænk over det, før i bliver forargede over dem der rider uden ridehjelm smiley Og nej, en cykel er ikke et levende væsen som en hest er, men det er dårlige billister og fulde tosser der kører bil!

• #42   1. aug 2012 Jeg rider med hjelm, og det vil jeg altid gøre! Jeg føler mig ikke tryg, når hjelmen ikke er på, og heller ikke for en kort stund tager jeg den af, selvom det er meget fristende i den hede sommervarme. Den forbliver på så længe jeg sidder på hesten smiley

• #44   1. aug 2012 Mener det er op til folk selv om de vil ride med hjelm eller ej på nær når man er under 18 år.. Rider altid selv med hjelm smiley

• #45   1. aug 2012 Jeg rider altid med hjelm, også selvom jeg har den sødeste og roligste hest man kan tænke sig :O) i hvert fald på de fleste dage *GG*

jeg har dog siddet på hende uden hjælp når jeg har trænet tricks fra jorden og så liiige skulle op på ryggen og prøve :O)

• #46   1. aug 2012 MLC jeg rider en gang i mellem i kondisko, men jeg har de der gummi ridestøvler og dem kan man kun få¨i en størrelse så de går op og gnaver i knæhasen. men nu har jeg fået et par læder støvler og rider kun i kondisko vis jeg rider uden bøjler og uden sadel hverfald fra nu af gør jeg. men jeg føler mig ærlugtalt mest tilpas med en hjem på da der er sket en ullykke ude på min rideskole. og havde hende det skete for ikk hjelm på var hun nok død ? så tænk jer om. selv en handicarp hest bliver bange får selv den minste ting.

selv den mest cool hest kan blive bange for en pind der ligger forkert på stien eller en sten der vender forkert eller en lille flue. selv de inste ting. selv noget der ikk er der.

• #47   1. aug 2012 amigo jo det er vi helt enige om. smiley

Kommentér på:
ride uden hjelm??

Annonce